bab10

3K 154 14
                                    

Uwarghh..esok hari kem?..aku baru bercadang nak bangun lambat memandangkan aku cuti..hish,kem punya pasal I need to sacrifices..

Aku membuka handphone-ku, laman instagram dibuka..

Hana safiya

Feeling excited, got to go to school camping

Melebih pulak minah ni...nanti jadi macam last year,belum 24 jam camping..dah mengeluh nak balik..

Aku bersiap2. Malasnya!. Setahu aku kebiasaanya seniot takkan join camping tahunan. Yeah,diaorang kan spm..tapi tahun ni lain pulak. Dah pandai sangat kot senior tahun ni.

-----
" sya!!..sini duduk sebelah aku!" Laung hana dari belakang
Akh berjalan kearahnya..

"Dah,takpayah jerit pun aku taulah nak duduk sebelah kau.."

"Hehehe..saje je jerit..tah tetiba aku terexcited pulak.." Sengih hana..

"Apa-apa jela hana oii..kau mane pernah tak excited.."

"Yeah, you know me well dude !.." Kata hana sambil tersengih-sengih kupang busuk.. Eh ?

"Dah hana dah..stop it, aku naik bas ni nak tidur..kau jangan nak menggeletis kat sini eh ?" Kataku meluat..Hana ni, kalau tak bagi amaran awal-awal memang takkan dengar dia ni..actually,kalau bagi amaran pun dia tak ikut. Dasar tak makan saman minah ni..

Memangla sebab dia makan nasi..HAHA . K hambar

"Alah,kau jangan tidur lagi..nanti aku bosan!..alaa qee!! Teman aku!  " pujuk hana..no way! Pening aku layan minah ni..dahla sememangnya aku tak nak langsung join camping ni..Baik duduk rumah layan doraemon lagi bagus..

"Aku ngantuk la na " kataku lalu menyelesekan diri untuk tidur..

"Ceh..sampai hati kau.." Balas hana perlahan..

Takdela perlahan mana kot. Sebab aku still dengar..Sorry hana. Too sleepy. semalam aku layan wattpad je..huhu

---

Sudah sekian lama aku cuba untuk melelapkan mata, tolonglah bagi kerjasama wahai mata. Dapat tidur sekejap pun jadilaa..kedengaran dengkuran halus disebelah.

Aku mengerling ke arah hana. Ceit, dah tidur rupanya. Padanlah aman semacam. Tadi beria suruh aku teman,last-last dia tidur dulu.

Aku memerhati keluar tingkap.
'Ddukk..'

Ish,siapa yang main tolak-tolak kerusi ni..

'Ddukk..'

Sabar qee,sabar

'Ddukk..'

Heyy..aku menoleh kebelakang

"Woii!, duduk tu diam-diam boleh tak ?"
" err, sorry..ruang sempit la.."

"Taulaa..bukan ruang kau je sempit. Aku pun, tapi takda la sampai ku ganggu orang depan."
Balas ku kasar, aku dahla mengantuk..jangan kecam aku der

"Woii senyap la makcik! Orang lain nak tidur! Memekak pulak "

Kedengaran suara sumbang yang tengah 'mention' aku..

Aku pandang kearah langau itu..

Dah agak dah..mamat ni nk ape ?

"Sukahati aku la..mulut aku ! "

"Memangla mulut kau. Tapi bas ni bukan bapak kau punye, sampai kau boleh memekak- mekak..hormat la orang lain sekali "

"Kau senyap ! " bidas ku, ahh..benci aku tikam mulut dengan dia..Confirm aku je yang kalah..

"Dah kalah buat cara dah kalah. Kau yang sepatutnya senyap.." Balasnya cukup untuk aku dengari..

Ahhh..poyo ! Pegi mampus lah kau razz haikal !!..

------

Tbc

Sori lmbt update
Sis dh xde ideà + exam pulak skang ni..huhu sapot la sis ye ?

Mr.Head Prefect acah 'perfect'(on Hold/Hiatus)Where stories live. Discover now