Di bilik Rick
Rick: Arrgghh..sakitnya mata aku~
Aku berasa berat utk membuka mata..kerana banyak menangis kelmarin..tiba-tiba sesuatu terlintas di dlm memori aku..aku menangis tersedu-sedu sambil duduk lalu memeluk lutut aku diatas katil...
Rick: sob..sob...sob..nenek kenapa tinggalkan saya...nenek jahat..
(Author: eelleehh..dah besar panjang pun perangai macam budak lagi
Rick: hoi!!!senyaplah Author jahat..!)Rick: EH! ( melompat turun dari katil )😓
Aku terus berlari ke arah rak almari yg usang yg ditunjukkan oleh nenek kelmarin..aku terus memanjat/meragas keatas almari itu dan aku tidak dapat mencapai buku itu lalu aku memijak diatas layer yg kedua..aku akhirnya dapat mengambil sebuah buku lama lagi berhabuk yg berada diatas almari..
..............
PRAKK!!KEDEBUK...!!!
..............
Aku terjatuh macam buah nangka je bunyinya..😑sebab tempat yg aku pijak tu memang dah kene makan anai-anai mau tak patahnya...
Tapi nasib baik aku sempat ambil buku itu..eehh!? Tunggu sekejap mana BUKU tu...??!!
aku mula gelabah..aduh..mana ni??!!
...........
BUK!!
..........Buku itu tepat-tepat jatuh atas kepala aku..aduh jadi 'scoop aiskrim 'la kapala aku nanti...aaiihh...apala nasib ...dah la jatuh lepas tu benjol pula aduh...
Buku itu jatuh didepan aku dan muka surat tengah terbuka...terpancul cahaya yg bersinar dari tengah muka surat...aku ternampak kelibat seseorang dari dlm buku....
???: YEAH!!!!akhirnya aku dapat keluar !!!aik??Aaaahhhhhhh!!!!!
Rick:Ahhhh!!!
Kami menjerit bersama-sama...aku berasa pening lalu aku pengsan...
???:eeehh?!?awak?!?
Pandangan aku mulai kabur..
Dan selepas tu gelap
........:.......:........................................
MAAFLAH!!!KALAU HAMBAR SEMUA ....!!KALAU ADA KESALAHAN TOLONG TUNJUKKAN...!!!Ok...aisyahmeow2003...over and out!!!
YOU ARE READING
Kisah Enam Orang Putera & Penjaga
Fantasía🙌🏻mohon maaf jika ada kesilapan Nama aku Dedrick tapi,orang panggil aku Rick.. Ini kisah aku menjaga/mengembara dengan enam orang putera yang menjengkelkan ,harap je 15 tahun tapi x matang..ish..ish..apalah nasib aku ni dahlah mereka semua ni ada...