Bab5:Istana Lex & Rascal

117 18 8
                                    

Ok story ni mungkin pening sikit..sebenarnya Author tak sihat 🤒jadi nak taip pun pening🤢..maaflah ye..

Rick :Aduh...kepala aku..benjol rasanya...

??? : HAI!!!AWAK OK?!Nama saya Rascal!!selamat berkenalan!!

Rick :Aaaahh!!!*BUK* aduh pinggang aku..huhuhuh😭

??? : HOI!!! Yang kau pergi menjerit tu kenapa *ketuk kepala Rascal*

Rascal:ADUH!!?Hei!!sekurang-kurangnya aku tak macam kau..!Lex dah macam batang kayu je berdiri kat situ!

Lex:( tunjuk penumbuk kat muka Rascal )

Rick:🙁😶?

Lex : Maafkan kami..nama *patik* Lex dan mulut "speaker" ni Rascal..kami berdua telah diamanatkan untuk menjaga tuan putera..

Rascal:Hmph!!😒

Rick:Apa!?tuan putera!?

Rascal:Woah! Bertenang tuan putera kami akan jelaskan..Lex sila terangkan..

Lex:Ceh! Ingatkan dia yg nak terang!..Ok sebenarnya awak adalah tuan putera yg hilang dari negara Earth..kami ditugaskan untuk mencari kesemua putera yg hilang dan memberi semangat kpd mereka..awak kena bantu kami bagi memberi semangat kepada mereka..jika tidak dunia kita tak akan aman..

Rascal:tolong lah..bantu kami tuan putera..

Rick:Ok saya ikut kamu tapi tolong jangan panggil saya "tuan putera"..panggil saya Rick nampak lebih elok sikit dari "tuan putera"..😊

Lex: 😶( blush )*comelnya~~*

Rascal:WAH!!comelnya Rick!!!(peluk Rick)

Rick:Aaahh!!tolong saya tak boleh bernafas!!!

Lex:Hei Rascal!sudahlah tu tak bernafas dia nanti..

Rascal:Alah..tapi dia comel ..aik jeles ke~?

Lex:tak dak mana ye~aku nak jeles dengan kau~kalau perempuan pun kau tak dapat ~lelaki lagi lah~

Rascal:Huh?!apa kau CKP baik ..!mari kita berlawan pikat hati Rick ni!!

Rick:Aaaaaahhhh!!!!!BERHENTI!!!

L&R:Huh!?alamak!

Rascal :salah kau la ni !

Lex :apasal aku pulak?!kau yang---

Rick :BERHENTI !!!😡straight to the point !!apa tugas kita?siapa yg kita perlu cari?dimana?!😫

L&R:Hhmm..😳

Lex:Ok..pertama kita kena cari Putera Erik dia penguasa api dan kita hanya perlu memberi semangat kpd dia..Dia berada di Kingdom Of Flame..

Rascal:Ya be-betul tu..tolong jangan makan kami..😰

Rick:Baik saya tak akan makan kamu tapi kalau kamu berdua bergaduh tahulah apa yang akan terjadi..😈

L&R:((Gulp))😨

Rick :Dah tinggalkan saya..boleh keluar dari bilik ni..

Lex:Baik Rick.. tapi kami beri amaran kami ni ada kuasa saya boleh bertukar menjadi kucing hitam...dan..saya keturunan ahli sihir..maknanya saya adalah ahli sihir..

Rascal:Saya pula boleh bertukar menjadi tikus putih...dan..saya pun ahli sihir juga..

Rick: APAKAH?!

Lex & Rascal berjalan keluar bilik..tapi Rascal kembali menjenguk kepala ke dalam bilik..😑

Rascal:OH!lupa nak beritahu awak pun ada kuasa juga iaitu Tanah..Ok bye..😙

Rick:*pengsan atas katil*

(Contoh gambar Lex & Rascal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Contoh gambar Lex & Rascal...
  Yg tengah buat 'peace yo'? tu Rascal..yg tengah pegang tu pula Lex )

OK ni sahaja drpd aisyahmeow2003..Over and out!!MEOW~~

Kisah Enam Orang Putera & PenjagaWhere stories live. Discover now