Kaydedilen zaman 3

72 5 0
                                    

Size anlatmaya çalıştığım şeyin islam literatüründe adı bile vardır. Buna tayyi mekan denir. Tabiki, tayyi mekan ikiye ayrılır. Var olan en uzak yere ışınlanmak. Zamanında o zaman en büyük evliyalarinin Hindistan da iken Mekke'de bir anda olup, oraları tavaf etmesi gibi. Ya da Hz. Zürkarneyn as. In diğer yaşam formlarını ziyaret etmesi gibi. Bir diğeri de demiş olduğum gibi yasanilmis ya da yaşanacak olan zamanı ziyaret etmektir. Birgün imamın biri hutbede iken şöyle der. Ey ıslam kardeserim bilesinizki zamanın içinde de zaman vardır. Bunu duyan bir adam sadirvanda abdest almakta idi. Imamin bu dedigini duydu ve Hadi ya! Öyle şey mi olur? Dedi. Ardından adam dalgın dalgın abdestine devam ederken baş parmağını dimagina dayar ve o an kendisini Afrikali bir ailenin kiz cocugu olarak doğugunu akabinde sure gelen yasantisini görür ve bunlari bizzat yasar. O kişi evlenip yetişkin bir kadın olur. Ardı sıra 4 çocuğu oluverir. Bu yaşantısında esinden türlü türlü eziyetler gorur, çileli bir 90 yıl hayat sürer ve sonra ölür. Ölür ölmez bir an kendine gelir. Aradan sadece 3 saniye geçmiştir, yaşamış olduğu bu dalgınlığı boyunca o dalginlikta hemde bir kadın olarak dolu dizgin 90 yıl yaşamıştır. Sonra şok olmuş bi halde camiye girer imam ile göz göze gelir. Imam zaman içinde zaman varmiymis diye ona sorar. Adam varmış hocam varmış diyerek cevaplar.

Metafizik aforizmalar#wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin