69 5 4
                                    

Arkadaşlar, Allah teala galaksimizde bulunan ve ötesini bilip bilmediğimiz nice galakside bulunan tüm yıldızlara ve tüm gezegenlere bir yörünge verip, her saat ve her saniye hiç şaşmaksızın aynı uzaklıkta ve aynı yörüngede dönmesini sağlamıyor mudur? Elbette sağlıyordur. Bu yüzden yıldızlar bu üstün aklın sayesinde birbirine çarpıp kainat kendi kıyametini yapamamaktadır. Ve öyle korunuyor ki, bizler göklerde bulunan bizim gibi sayısız gök cismine karşın hala ayakta ve yaşayabiliyoruz. Peki ben ne anlatıyorum? Bir toprak düşünün bir saksının içinde ve kuru bir toprak olsun bu. İçine bir sürü tohum atın, öylece bırakın. Toprak ne su ne de hava görsün. O toprak size fidan çıkartır mı? Onca tohumun arasında? Hayır, peki, bide o toprağı sulayın ve görüp gözetin. Bu sefer tohumlar yeşerir mi? Evet yeşerir. Asıl soru şudur arkadaşlar, o topraktan kaç tanesi fidan olur? Sadece  bir tane mi? Akla ne kadar mantıksız geliyor değil mi? elbette o saksı ağzına kadar fidan olurdu cevabınız. Çünkü o toprağın üzerine bir idrak eden kendi aklıyla tasarrufta bulunmuş ve fidan olmuş. Allah teala da göklerde kendi iradesi ile tasarrufta bulunmuş ve biz insanlar yaşıyoruz.  Ama işte! Uzayın genişliğini yıldızların ve gezegenlerinin ne denli sayıda olduklarını bilmediğimiz şu kainatı her nedense sadece Allah'ın irade edip tasarrufta bulunduğu evrende bir tek biz fidan olmuş ve yeşermişiz.   

Yorumlarınızı beklerim  

Metafizik aforizmalar#wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin