BÖLÜM ÜÇ: İksir Biliminin Tarihi
3.1 Simya'nın Ardındaki Gerçek
Çoğunuz büyük ihtimalle Simya'yı, değişik metalleri altına dönüştürmeye yarayan büyü işlemini bilmiyordur. Niye bunun hakkında hiçbir şey bilmiyorsunuz? Çünkü bu işlem bir iksirle yapılıyor ve artık uygulanmıyor, Gringotts Büyücüler Bankası dışında. Büyücüler efsaneye göre bunu ta zamanın başından beri biliyorlar, ama öte yandan Muggle'ların da Simya'yla ilgili daha karmaşık bir geçmişleri var. Uzun yıllar önce Muggle bilimadamları değersiz nesneleri daha değerli nesnelere çevirmek için bir yol bulmak istediler, böylece nesneleri deneyle altına çevirmeye çalıştılar (ama işe yaramadı).
Bir gün gerçi bir Muggle, Simya'yı basit bir iksirle (hiç düşünmediği bir şekilde!) uygulayan bir büyücüye rastladı ve orada kalıp büyücünün ne yaptığını izlemeye karar verdi. Muggle (adı bilinmiyor) izleyerek bu değerli büyü işlemini nasıl yerine getireceğini öğrendi. Gitti ve öğrendiklerini daha sonra daha çok sayıda Muggle'a anlatacak olan bir kaç Muggle'a anlattı. Muggle'ın hikayesi bilinen dünyaya yangın gibi yayıldı. Gerçek ise, Muggle'ların ürettiği altının büyücülerin ürettiği altının değerini değiştirmesiydi.
Büyü Bakanlığı bunun hakkında bir şeyler yapmaya karar verdi. Sadece kadim bir büyücü sırrı Muggle dünyasına gitmemişti, aynı zamanda büyücü ekonomisi gittikçe bozulmaya başlamıştı. Olanlar Bakanlık'ın yapacakları şeylerin Muggle'ların güvenliği ve büyücülerin gizliliği için dönüm noktası olacağını anlamalarını sağladı. Büyü Bakanı sadece bir avuç Muggle'a hafıza büyüsü yaptı. Onları Simya diye bir şeyin olmadığına ve nesneleri altına dönüştürmenin imkansız olduğuna inandırdı. Bu yaptığı işe yaradı, büyülediği Muggle'lar tüm dünyaya yayıldılar ve önlerine gelen herkesi Simya'nın dolandırıcılıktan başka bir şey olmadığına inandırdılar.
Bu Muggle "biliminin" doğuşuydu, Bakanlık büyücüleri Muggle'ları büyüden (Simya gibi) uzak tutmak için bir tılsım keşfettiler. Bu yöntem ayrıca Muggle'ların bilgileri ve "gerçekleri" diğerleriyle paylaşmalarını sağlayan bir sistem haline geldi. Bakanlık ne zaman Muggle'ları bir şeyin gerçek olduğuna inandırmak istese bir kaç Muggle bilimadamını büyülüyorlardı ve öğrenmelerini istedikleri bilgi bu bilimadamlarıyla tüm dünyaya yayılıyordu.
Ama Muggle'ların ürettiği tüm altına ne oldu? Bu altınlardan çok fazla üretildiğinden ve büyücülerin ürettiği altının kalitesini düşürdükten sonra Bakanlık tüm dünyaya "altın madenleri" yerleştirdi ve bu madenlerden değersiz altın çıkarılmasını sağladı. Daha sonra Gringotts büyülenmiş altından sadece büyü dünyasında geçen madeni paralar üretmek için görevlendirildi. Bu büyücü ekonomisini yeniden yapılandırmak için yapılmıştı. Simya sayesinde üretilen tüm altınlar şimdi geçersizdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Profesör Moody ile İksir Dersi
FanfictionÖnsöz (Kitap internet ortamından alınmış ve paylaşılmıştır) İksir, diğerlerine pek benzemeyen bir büyü dalıdır. Gerçek yaşama geleneksel büyüden çok daha başka şekillerde uygulanabilir, ve gerçek yaşama uygulanmadığında da çok derin ve gizemli etkil...