Ek Bölüm A ve B

178 8 0
                                    



Ek A: Malzeme Listesi

Hasmae
Hasmae tek başına büyü etkisi olmayan Hasmae bitkisinin tomurcularından elde edilir. Büyüsel bir işlemde sadece tomurcuk halinde kullanılırlar. Hasmae bitkisi sadece küçük gölcüklerde bulunur ve morumsu kırmızı renklerinden kolayca tanınırlar. Büyü etkileri bir çok iksirde gereksizdir ve hiç bir işe yaramaz ama iksir kullanan kişinin moralini yükseltir. Hasmae çoğunlukla ilaç olarak kullanılır, çokça büyücü şekerlemeleri gibi tüketici mallarında kullanılmasıyla bilinir (En çok büyücü çikolatasında).

Hinkus Aqueous
Bu madde daha çok "bataklık suyu" olarak bilinir, tüm dünyadaki bataklıklarda bulunur. Sıvı halinin büyü gücü içinde yaşayan, yolcuların kafasını karıştırıp onları bataklıkların içine çeken sihirli yaratıklardan, Hinzıpır'lardan gelir. Hinkus Aqueous çok yaygın olarak bulunur ve iksir satan dükkanlardan çok ucuza satın alınabilir. Bu maddenin büyüsel bir idare etme ve yönlendirme özelliği vardır.

Laypes
Bu madde sadece soğuk, karlı iklimlerde yetişen büyülü Laypes ağaçlarının ok biçimli yapraklarından elde edilir. Laypes ağaçları üzerlerindeki saf büyü sayesinde bu sert iklimlerde yaşamlarını sürdürebilir. Bu ağaçlar hiçbir zaman Muggle'lar tarafından bulunamamışlardır elbette, çünkü onlara Büyü Bakanlığı tarafından hafıza büyüleri yapılmıştır (Bu da Muggle'ların çok soğuk iklimlerde bitki yetişmesinin imkansız olduğuna inanmalarını sağlamıştır). Aynı zamanda Laypes ağaçları çok ender bulunur ve sayıları çok azdır, ama çok hızlı bir biçimde çoğaltılabilirler. Laypes yaprakları çoğu sağlık iksirinde hayati önem taşır, çünkü büyü etkileri hastayı rahatlatır ve iksirin diğer malzemelerinin etkisine daha "açık" olmalarını sağlar.

Quenos
Quenos doğada Quenos ağaçlarının kabuğundan elde edilir ve ana maddesi baş ağrılarını geçirmeye yarar. Ağacın kabuğu beyaz rengiyle huş ağacının kabuğuyla (bir Muggle ağacı) benzerlik gösterir, ama üzerinde sadece büyücüler tarafından fark edilebilen bir altın parlaklığı vardır. Quenos ağacı oldukça yaygındır ve dünyada hemen hemen her ağaçlık arazide bulunur. Kabuğunun büyü etkisi stresin ve herhangi bir problemin yol açtığı baş ağrısını geçirir. Quenos ağacının kabuğu özellikle baş ağrısını geçiren tek malzemedir.

Zehfyll
Bu ağaçlar başlıca çöl arazilerinin dış kısımlarında yetişir. Bu ağaçların kökleriyle ilgili özel olan şey ise derece derece büyüyerek yetişmemeleri ya da gittikçe çürümemeleridir. Bitki dikilir dikilmez kök yer altından birden filizlenir (yetişkin boyda) ve bitki ölene dek boyutları değişmez. Bu maddenin büyümeyi, hızı ve büyü etkilerini hızlandırma etkisi vardır.

* * * * *

Ek B: Tarif Listesi

Editörün notu: Bu liste tamamlanmaktan veya işe yaramaktan çok uzaktır.

Baş Ağrısını Geçirme İksiri

Malzemeler:
1 damla Ejderha Kanı
4 dilimlenmiş Laypes Yaprağı
1 kesilmiş tabaka Quenos Ağacı Kabuğu
7 dövülmüş Hasmae Tomurcuğu

Talimatlar:
1. Tüm malzemeleri hazırlayın ve kazanın içinde su kaynatın.
2. Suyu kuvvetlendirmek için Ejderha Kanı ekleyin.
3. Quenos Ağacı Kabuğu'nu ve Laypes Yaprakları'nı ekleyip karıştırın.
4. HasmaeTomurcukları'nın ekleyin, yeniden karıştırın ve 30-35 dakika dinlendirin.

* * * * *

Uçuç Tozu

Malzemeler:
4 Anka Kuşu kuyruk tüyü
3 orta boy Zehfyll kökü
12 fincan Hinkus Aqueous (bataklık suyu)

Talimatlar:
1. İki kazanın altını yakın ve su kaynatın.
2. Anka Kuşu tüylerini ekleyin ve bir dakika dinlenmeye bırakın.
3. Zehfyll köklerini ikinci kazana koyun (kapağı kapatın) ve sık sık karıştırarak 20-25 dakika dinlenmeye bırakın.
4. Ana kazana Hinkus Aqueous ekleyin ve su yoğunlaşana kadar karıştırın.
5. Hazır olunca ikinci kazanı açın ve kök sıvısının üstünde oluşan yeşil sıvıyı alın. Bunu ana kazana ekleyin. Karıştırın.
6. Ateşin sıcaklığını arttırmak için asanızı kullanın (ne kadar sıcak olursa o kadar iyidir).
7. Suyun tamamen buharlaşana ve kazanda sadece beyaz bir toz kalana dek bekleyin.

Profesör Moody ile İksir DersiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin