BÖLÜM BİR: İksir Biliminin Esasları
1.1 Hazırlama ve Uygulama
Malzemeler
Malzemeler bir iksirin etkisi için hayati önem taşır. Bir cadı veya büyücü bir iksiri hazırlamaya başlamadan önce gerçekten o iksirin malzemeleri hakkında her şeyi bilmek zorundadır. Aynı zamanda belirli malzemelerin diğerleriyle karıştığında belirli koşullarda nasıl etki göstereceğini veya neyin neye sebep olacağını da bilmek zorundadır. Ayrıca iksirlerle ve onları hazırlamakla ilgili bir sürü güvenlik önlemi de vardır. İşte bununla ilgili bir kaç kural:
1. Herhangi bir çeşit büyü etkisine sahip iksirler, tıpkı asalar gibi, sihirli bir hayvanla (örneğin bir ejderha, bir anka kuşu ya da bir tek boynuzlu at) ilgili birşey içermelidir. Bu bir tane kıl, bir tüy, bir damla kan, bir damla gözyaşı veya bu hayvanla ilgili başka bir şey olabilir.
2. Hiç bir iksir iki farklı sihirli hayvanla ilgili malzeme içeremez.
3. Bütün malzemeler mutlaka saf ve güvenilir olmalıdır (örneğin eğer iksir tarifinde öyle denmiyorsa ejderha kanını baykuş kanının yerine koyamazsınız).
Hazırlama
Her malzeme doğal bir büyü etkisine sahiptir. Bu malzemeyi değişik şekillerde kullanmak etkisini değiştirir, ama bunun ana "özelliği" kalır. İksiri bir çocuk gibi düşünün, ve değişik malzemeleri de ebeveynlerinin genetik özellikleri olarak. Daha fazla malzeme eklemek iksirin sahip olduğu özellikleri arttırır.
Bir iksirin malzemelerini hazırlamak için bir çok değişik yöntem vardır. Her farklı yöntem iksirde farklı bir etki yaratır. İşte bir kaç ana yöntem (bilinen etkileriyle beraber):
*Kesmek: Bu herhangi bir malzemeyi hazırlamak için kullanılan en bilinen yöntemdir. Malzemenin bilinen etkisini değiştirmez.
*Dövmek (toz haline getirmek): Bu yöntem malzemenin etkisini hızlandırır.
*Eritmek (sıvı hale getirmek): Bu yöntem kaynatmadan önce yapılır. Eğer iksirin içine tek başına konulursa dövme işlemiyle aynı etkiye sebep olur.
*Kaynatmak (erittikten sonra): Bu yöntem kaynamış sıvı malzemeyi iki veya daha fazla parçaya ayırır böylece iksir yapımcısı iki karşıt etki için istediği parçayı (sarısını elde etmek için yumurtanın akını ayırmak gibi) seçebilir.
*Dilimlemek (küçük parçalara): Bu yöntem malzemenin etkisini arttırır.
Bunlar iksirler için malzeme hazırlamakta kullanılan beş ana yöntemdir. Aynı malzeme için iki veya daha fazla yöntem kullanamazsınız, bu hazırlamaya başlamadan önce planlamak için iyi bir sebeptir.
Süre
Genel olarak (tüm iksirlerin farklı olmasına rağmen), iksirin içine bir malzemeden ne kadar koyarsanız etkisi de o kadar artar. Bir iksirin dinlenme süresi de arttıkça (Karanlık Sanatlar'da kullanılan bazı ileri düzeyde, dehşetli iksirler için bir kaç yıl), daha iyi çalışır ve çok daha güçlü olur. İleri düzeydeki iksirler basit iksirlerden çok daha uzun bir kaynama süresi gerektirir.
____________________________________________________________
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Profesör Moody ile İksir Dersi
FanficÖnsöz (Kitap internet ortamından alınmış ve paylaşılmıştır) İksir, diğerlerine pek benzemeyen bir büyü dalıdır. Gerçek yaşama geleneksel büyüden çok daha başka şekillerde uygulanabilir, ve gerçek yaşama uygulanmadığında da çok derin ve gizemli etkil...