Elise POV
Jag slet åt mig min svarta bomberjacka och gick ut och låste dörren. Mamma och pappa börjar jobba vid fem på morgonen så jag klarar mig själv varje morgon. Sen började jag springa mot bussen och hann precis med den innan den skulle stänga dörrarna. Jag lägger mitt mörkblå busskort på läsaren och väntar lite så att den ger ifrån sig ett ljud som betyder att de ha bekräftats.
Jag ser Saga sitta längst bak så jag skyndar mig med att sätta mig brevid henne.Saga POV
Jag tog på mig min militärgröna bomberjacka och gick ut. Jag behöver inte låsa dörren för mamma börjar inte jobba förens vid tio så hon är hemma. Sedan gick jag till bussen.
Jag får vänta i ca 5 minuter innan bussen kommer. Jag lägger mitt mörkblå busskort på läsaren och väntar på att den ska bekräfta. Sedan går jag och sätter mig längst bak.
Precis när jag satt mig ner så springer Lissan på bussen och skannar sitt busskort (vet ej hur jag ska beskriva men hon gör så man gör med busskortet för att få åka med) sedan går hon och sätter sig brevid mig.Elise POV
På rasten (kl 10:17)
Jag och Saga sitter vid de stora borden i biljard och spelrummet på vår skola när Tiff & Co kommer in och med Company menar jag Tiffany, Nicole och Cassidy aka (aka=also known as) skolans bitchgäng som mobbar Saga.
Jag ser att de går fram mot oss och jag kan känna att Saga börjar bli nervös. Något som inte är bra att ha när de finns bitchgäng är att vara lite för kaxig ibland.- Titta vilka har vi här miffot och hennes kompis
- Hur vågar du gå till skolan i de där kläderna säger Nicole
- Att du ens har en vän säger Cassidy
Massa sådana saker säger de till Saga och jag ser hur ledsen hon blir och jag ser även att hon tar åt sig av allt de säger.
Självklart ska jag ju säga ngt tillbaka.
E- Men har du tittat på dig själv innan du säger saker till ngn som inte har gjort ngt, bitch skriker jag i Tiffanys ansikte.
S- Elise sluta nu de kommer bara bli värre om du fortsätter viskar Saga.
Sen var jag ju självklart tvungen att öppna min jävla mun igen.
- När du kommer hem sen kolla dig själv i spegeln innan du mobbar andra som är finare än dig skriker jag till henne.
Några sekunder senare så känner jag en brännande smärta i ansiktet. De är då jag inser att hon slog mig.Saga POV
Jag viskade till Elise att hon nt skulle säga ngt mer men hon lyssnade inte. Förvånad? Absolut inte.
- När du kommer hem sen kolla dig själv i spegeln innan du mobbar andra som är finare än dig skriker Elise till Tiffany. Sekunden efter så ser jag hur Tiffany ger Elise en käftsmäll. Sedan vände de sig om och gick iväg.
- Gick de bra? Frågar jag henne
- Jag klarar mig säger hon men jag tror hon ser att jag inte tror på henne.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
515 ord! Lite längre kapitel men de kommer inte alltid vara såhär långa!
STAI LEGGENDO
Me And My Bae ~M&M~
FanfictionSaga är 14 år (03) hon blir mobbad av skolans bitchgäng. Hon har bara en kompis i skolan som står vid hennes sida i vått och torrt oavsett vad de säger till hne. Saga och Elise har varit bästa vänner sen förskolan❤️ En liten beskrivning❤️