3. Okänt nummer

75 6 5
                                    

Elise POV
Skolan är snart slut. Vi såg inte Tiffany och de andra på resten av dagen.
Nu är klockan 15:17 och vi slutar 15:20.
15:18
15:19
15:20
ÄNTLIGEN får jag gå hem. Jag och Saga reser oss från våra platser och går ut i korridoren. Korridoren är full med elever och lärare som springer överallt.
Vi gick förbi skåp efter skåp.
3027
3028
3029
3031
3032. Jag slår (ett sådant där hänglås med kod på) in min 4-siffriga kod och öppnar mitt skåp. Sagas skåp ligger längre bort i korridoren så hon väntar på mig. Jag lägger in mina böcker och stänger skåpet. På torsdagar har jag ingen väska med mig så de är skönt.

Sagas POV
Jag och Elise går ut i korridoren och går mot hennes skåp först. Hon lägger in sina böcker och låser sitt skåp. Vi går vidare mot mitt skåp. Jag låser upp de snabbt med min 4-siffriga kod och lägger in mina böcker och tar de jag ska ha sedan låser jag skåpet och går ut tillsammans med Elise.
(orkar inte skriva om resan hem så tar de från att de har kommit hem)
Jag gick hem och Lissan gick hem till sig.

Elise POV
Jag sprang upp på mitt rum och tog fram min macbook. Jag gick in på viaplay och satte igång ett avsnitt av gossip girl samtidigt som jag åt mitt mellan mål.

 Jag gick in på viaplay och satte igång ett avsnitt av gossip girl samtidigt som jag åt mitt mellan mål

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Efter jag har kollat på 3 avsnitt kommer mamma hem.

Saga POV
När jag kommer hem så går jag upp på mitt rum och sätter på musik på högsta volym typ och börjar städa.

Dagen efter
(fortfarande Saga POV)
Jag vaknar av mig själv kl. 05:37. Idag är de äntligen fredag. Jag har väntat hela veckan.
Senare i skolan
Vi har matte som första lektion. Vem sätter matte kl. 08:00 på en fredag liksom var är logiken!!!
Jag tar upp min mobil och går in på insta för att se om någon har lagt upp något nytt men INGEN har lagt upp något sen igår.
Min mattelärare Katrine är typ 60 år tror jag och hon är även min mentor.

Katrine låser upp klassrums dörren och alls går och sätter sig på sina platser.
( K= Katrine A=Adam T=Tiffany HK= Hela Klassen)
K- Så då börjar vi. Godmorgon säger hon överdrivet glatt
HK- Godmorgon
K- På måndag kommer vi få två nya elever i klassen och de kommer ifrån Norge.
A= Är de brudar?
K- Nej Adam det är inga tjejer
T- Är de snygga killar?
K- De får du besluta själv på måndag

Elise POV
Det enda Adam och Tiffany bryr sig om är om de nya eleverna är snygga elr inte.

Resten av dagen går ganska fort idag har faktiskt Saga sluppit alla elaka kommentarer vilket är väldigt skönt.

Hemma
När jag kommer hem går jag upp på mitt rum och slänger mig på sängen. Min mobil vibrerade så jag antog att de va Saga men när jag öppnar mobilen så e de ett okänt nummer.

Okänt nummer
Jag gör slut....

Jag fattar ingenting av de smset så jag skriver tillbaks

Jag
Fel nummer kanske...

Okänt nummer
Är inte de här Klara

Jag
Nej...

Okänt nummer
Sry för de då

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mer kommer imorgon!!❤️

Rösta gärna på varje kapitel❤️❤️

Me And My Bae ~M&M~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin