7. Nya elever och kanske en ny vänskap👌🏻

55 3 4
                                    

Elise POV
*BEEP BEEP BEEP*
Jag vaknar av min otroligt irriterande väckarklocka. Jag sträcker mig efter mobilen men som den underbara morgon jag har så ramlar jag såklart ner på golvet när jag ska ta den. (Det hände mig imorse😂)
Jag går upp och klär på mig sönderslitna jeans, ett par stora guldringar och sätter i öronen, ett guldigt armband med massa olika berlocker, rosa klackskor och en rosa Ralph Lauren skjorta. Jag lockar mitt hår i stora lösa lockar och sminkar mig lätt med concealer, bronzer, mascara, eyeliner, ögonskugga och ett rosa/brunt matt läppstift/läppglans.

Jag går ner till köket och möter en sur mamma och irriterande små systrar. Jag tar ett äpple och går sedan upp på mitt rum igen. Jag skriver ett sms till Saga.

Till Bästiii❤️😘
Hola Hny❤️😘 hur har din morgon varit? hittills min har varit hemsk. Det började med att jag ramlade ur sängen när jag skulle nå min mobil sedan så är mamma sur och mina små systrar är jätte jobbiga❤️

Till Bästiii❤️😘
Min morgon har oxå varit hemsk jag har super ont i huvudet, jag är jättetrött och jag orkar verkligen inte gå till skolan. Annars mår jag jätte bra😂❤️ förresten vad var klockan när du hämtade hem mig igår?? Puss Love u❤️😘

Till Bästiii❤️😘
Hny klockan var 02:37 när du smsade mig första gången😂❤️😘 puss Love u 2❤️😘

Från Bästiii❤️😘
Oooopsiii😂❤️😘

Till Bästiii❤️😘
Förresten tar du bussen idag??❤️😘

Från Bästiii❤️😘
Ofc annars hade jag INTE gått till skolan😂❤️😘

Jag lägget undan mobilen och går ner till köket och säger hejdå sedan tar jag snabbt min mobil, hemnycklar, plånbok, busskort och lägger ner allt i min handväska. Jag tar på mig min jacka och går ut och börjar min korta gångväg mot busshållsplatsen. När jag kommer dit så står redan Saga där.
- Hej ropar jag.
Hon vänder sig om och kollar på mig med en irriterad blick.
- Prata tystare annars vet jag fan inte vad jag gör väser hon till mig.
Jag kan inte hjälpa de fniss som lämnar min mun.
- Vad fnissar du åt da säger hon sen med en dryg ton
- Ingenting säger jag oskyldigt och håller upp händerna som ett tecken på oskyldighet.

*I skolan*
Klockan slår 08:00 och vi går in i klassrummet. Jag och Saga sitter båda ensamma så vi antar att de nya eleverna ska sitta bredvid oss. Våran lärare har tydligen bytt jobb så vi kommer ha våran so lärare Victoria i svenska också. Hon är jättesnäll.
- Hej jag ska vara klassföreståndare för er den här teriminen säger hon med en snäll röst.
- Hej Victoria säger hela klassen.
- Idag ska de komma två nya elever till den här klassen. Just nu pratar de med rektorn och får all information men de borde komma alldeles strax säger hon.

Precis när hon har pratat klart så knackar de på dörren. Hon går och öppnar dörren och ber dom ställa sig framme vid katedern. När jag ser vem som står till höger spärras mina ögon upp. För där står Martinus...

Sagas POV
Jag har jätteont i huvudet och kan knappt koncentrera mig på vad våran vikarie säger. Jag lyssnar inte förens jag ser vem som står framme vid katedern då spärras mina ögon upp och jag är i chock. För där står...Marcus...

Martinus POV
Vi har varit och hälsat på rektorn Mrs. Knight hon var jättetrevlig vi fick våra skåp, scheman och böcker fanns i skåpen. Vi kollade på schemat och såg att vi hade svenska så vi tog svenska böckerna och gick till sal 302. Väl där knackar vi på dörren och en tjej öppnar och säger att vi ska ställa oss framme vid katedern. Hon stänger dörren och presenterar sig för oss som Victoria.
- Okej då har ni kommit kan ni berätta om er själva? Frågar hon och både jag och Marcus nickar. Marcus börjar som vanligt.
(M&M kommer prata på svenska)
- Hej jag heter Marcus. Jag kommer från början från Norge. Jag är 14 år, jag älskar att sjunga, dansa, spela fotboll och spela FIFA. Jag hejar på Manchester United. Jag är även ena halvan av popduon Marcus och Martinus säger Marcus med en självsäker röst.

- Jag heter Martinus. Jag kommer egentligen från Norge. Jag är 14 år. Jag älskar att spela fotboll, FIFA och jag älskar att sjunga och dansa. Jag är den andra halvan av popduon Marcus och Martinus och jag hejar på Chelsea säger jag med en normal ton.

Jag blickar ut över klassen och fastnar med blicken på en tjej jag väl känner igen... Elise....

- Några frågor till grabbarna? Frågar Victoria klassen.

En tjej med mörkare hy och mörk brunt hår, mycket smink, lockigt hår och ser ut att vara riktigt bortskämd enligt min åsikt.
- Ja Tiffany säger Victoria.
- Är ni singlar eller i förhållande? Frågar hon med kaxig attityd.
- Vi båda är singlar svarar Marcus henne.
Ingen mer ville ställa frågor så Victoria skulle nu bara placera ut oss i klassrummet.
- Marcus du kan sätta dig bredvid Saga och Martinus du kan sätta dig bredvid Elise.
Jag tittar på Elise och ler. Hon blir lite rödrosig på kinderna och tittar ner i bänken. Hon är seriöst VÄRLDENS snyggaste, finaste, snällaste och den mest perfekta tjejen på denna jord.
Jag tror jag är "lite" kär i henne😍

Marcus POV
Vi hade träffat rektorn, klassen och nu blivit utplacerade. Jag fick en chock när jag kollade ut över klassen så ser jag VÄRLDENS sötaste tjej....Saga.......
Okej jag kanske är "lite" kär i henne.
Jag blev placerad bredvid henne.
- Hej viskar jag till henne.
- Hej du sa aldrig att du skulle börja på den här skolan viskar hon tillbaka i en lite dryg ton antagligen så e hon bakis efter festen hon sa att hon skulle gå på😂
-Du frågade aldrig vilken skola sa jag med betoning på frågade och aldrig.
**************************************
Efter mycket om och men är kapitlet skrivet❤️
Mer kommer imorgon❤️

-Elise❤️

Me And My Bae ~M&M~Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum