DİKKAT KIZ VAR! :))

1.1K 34 20
                                    

Wattpad daki güzel eserlerden biri. Cidden okurken merak heyecan ve hevesle okuduğum bir yapıt. Sevgili pınar bunun bir japon dizisinden alınma olduğunu söylemiştin ama değil, benzerlikler elbette ki var ama sen fikri alıp baştan oluşturmuşsun. İtiraf etmem gerek çok zevk alarak okudum. İlk başta hababam sınıfının kurgusuna benzetmiştim ama itiraf etmem gerek eksikliklerine rağmen en az onun kadar başarılı. Şu anda nereden eleştirsem diye düşünürken dahi gülümsüyorum J 

Mesela  Eren. Ben onu çok sevmiştim neden çünkü öyle bir yerleştirmişsin ki onu kurguya çok normal karşılıyor insan onu. “  Aaa olurmu öyle şey tabii ki de normal olacaktı ”dediğinizi duyar gibiyim ama öyle değil ne yazık ki arkadaşlar toplumumuzda bu tür durumları normal karşılayan insan sayısı çok az. Ben mesela lisedeyken bir hocamız sürekli elini değişik açılarda kızlar gibi tutuyor diye dalga geçerdim pişman mıyım hayır yanlışlarla büyüyoruz önemli olan kavramamdı sanırım şu an yapar mıyım hayır ama yine pek yaklaşmam gibi nedeni bilmiyorum belki de hiç öyle arkadaşım olmadığı için, gün olurda olursa nasıl davranacağımı göreceğim kesin konuşamam. Velhasıl kelam asıl meseleye dönelim Sevgili Pınar çok güzel yerleştirmiş Eren’i kurguya, bir numaralı adamım olmasa da ilk ona girecek bir karakter. Evet arkadaşlar Eren bir tip değil o bir karakter. Hangi kitapta kremleri olan onlara bebekleri gibi davranan bir erkek tiplemesi gördünüz? O bir karakter. Başarılı olarak anlatılmış, ön  planda olmasa da fazla, eserin vazgeçilmezlerinden. Tatlı  bir gıcık aslında Eren. Hayatımda olsa nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim ne düşündüğümü tabii ki söylemeyeceğim bence sizde düşünün J

Japon dizisini izledim bu eleştiriyi yapmadan önce onun hakkında bilgi sahibi olmanın doğru olacağını düşündüm iyi de yapmışım aslında sana ne üzerine yazacağının fikrini vermiş o dizi sense alıp o diziyi farklı bişeye dönüştürmüşsün. Aslında bitirmekte acele etmişsin kitabı  neler çıkardı o kurgudan neler- şimdi sizin ama sende hep öyle diyorsun dediğinizi duyar gibiyim ama ben ne yapayım düşündükçe aklıma devamı gelse neler olurdu şurda şöyle olmasa neler olurdu diye geçiriyorum ve uzuyor uzuyor bam! aslında yazacak çok şey varmış gibi geliyor ahh burda bitmemeliydi diyorum- .

Dört kafadar arkadaşlarının intikamı için yanıp tutuşan üç cesur yürek. Ben olsam yapabilir miydim hayır ,asla ,ama isterdim çünkü küçükken bebek yerine silahlarla oynayan bir kız olarak erkek yurdunda kalmayı onlarla takılmayı cidden isterdim kızlar kızmayın ama erkeklerin muhabbeti daha eğlenceli geliyor bana J biliyorum biliyorum sorun bende abisinin etkisinde fazla kalmış  küçük kardeşim ben sadece.-sevgili  Pınar sadece kendimden bahseder oldum kitap yerine, senin kitabın bana bu yan etkileri bıraktı ne haldeyim sen düşün -

Asıl sorular neden beğendim? Eksikleri neler?

Neden beğendim? Çünkü samimi bir eser yapmacık değil okurken kendimi o anda o durumda hissedebildiğim bir eser. Özgün bi kere. Neden çünkü her ne kadar kurgusunda benzerlikler olsada yazarımız kendisi baştan oluşturmuş herşeyi o dizi de bir kız var intikam almak istemiyor yaptığı hata yüzünden o kılığa giriyor ve hayranı olduğu birine olan sevgisi buna neden oluyor; ama bizim kızlarımız öyle değil yabancı senaryo ancak bu kadar Türkiye’ye uyarlanabilirdi. Bizim kızlar arkadaşlarına olan bağlılıkları ve çok sevdikleri Sercan için bu işe kalkışıyorlar. Arkadaşlarını kaybetmenin verdiği acı üzerine maceraya atılıyorlar sonrasında neler yaşamıyorlar ki neler. Başarılı bir kurgu çıkıyor ortaya. Ayrıca ayrıcalıklı bir okulu Türkiye’ye zenginlerin gidebildiği bir okul olarak aksettirmen çok iyi olan bir yönü başka türlüsü bizim toplumda yemez sorarlar adama güzellikle okula kayıt mı yaptırılır saçmalama diye. Irmak çok tatlı bir karakter ve asıl kızımız Irmak diye düşünüyorum düşüncelerini aksettirme ve onları okuyucuya iletme tarzın çok başarılı Irmak’ı yazmak senin için daha kolay olmuş gibi geliyor çünkü onu yazarken daha rahat yazmışsın sanki diğerlerini okuyucuya iletme biçimin güzel ama Irmak daha başarılı ve rahat, okuyucu kendini Irmak’ın yerine koyabiliyor diye düşünüyorum çünkü bende bir okuyucuyum. Ve bende işe yaradı ;) Melis ,deli kızımız onun tepkilerini de  iyi iletmişsin bu kızda kendimi görmedim desem yalan olur oturup erkeklerle şu oyunda şu skorum var muhabbeti yapan birinin onu beğenmesini çok görmeyin onunla ilgili gördüklerimi yazsam roman olur ama hiç girmeyeyim bu kadarı yeterli. Beste  ayrı bir mevzu onu cidden tam iletebilmek çok güzel çünkü aslında içinde kopmayı bekleyen bir canavara sahip ama yanı sıra aklını kullanabilen, endişeli ,tutarlı cesur yüreğimiz. Dobra da aynı zamanda hep mantıklı düşünüp kendine engel olmayı prensip sayan bir kız amacını hedefini çok iyi bilip ondan sapmamak için uğraşan sağ duyulu duygulu biri.

Açıkçası eray karakterine bayıldım bir numaralı adamım o J çılgın bi kere gençliğin deli çağlarını en iyi iletebilen karakterimiz.

Sevgili Pınar okuyucu ile olan iletişimin müthiş. O kızlar bizden biri. O japon filmi nasıl türkiyeye uyarlanır derlerse bunun en başarılı iletimi senin kurgundur zaten. O yurda giriş sebepleri, o yurtta karşılaştıkları olaylar, yaptıkları araştırmalar ve sonuca bağlama biçimi uyumlu ve gayet mantıklı olmuş. Dağ evindeki kurtlanmış yemekler ise güzel bir ayrıntıydı. Hastalıklı bir zihnin hastalıklı bakış açısını yansıtması açısından hoş bir uyarlama olmuş.

Kitap birbiriyle çok uyumlu şaşırtmacaları yerli yerinde okuyucuyu yönlendirmen müthiş çünkü olaylar gelişirken okuyucu “evet evet bundan dolayı kesinlikle böyle nasıl da fark edemedim” diyor. Mesela şüpheleri utkuya odaklaman o kadar ikna etmemişti beni ama Sercan’a çevirmen her şeyi, işte bu dedim baştan beri boşuna Kaan dan şüphelenmişiz. Sercan kıskançlık yapmış evet bu kıskançlık cinayeti dedim ama öyle değildi. Bizi istediğin yönde düşündürttün. Zekiceydi bu. Ve sonundaki hastalıklı ruh arı kaçırılma  klasik olsa da olayları birbirine bağlaman gerçekten müthiş soru işaretleri kalmıyor insanın aklında. Ayrıca şunu söylemeliyim. Sen iskeleti almışsın organları sen tamamlamışsın en önemlisi beyni ve kalbi sensin dolayısıyla iskelet tek başına bi işe yaramaz ama organlarda iskeletsiz bi işe yaramaz , birbiriyle tamamlanan bir bütün oluşturmayı başarman müthiş. Kendi farkını konuşturmanda bu esere attığın en özgün imzadır.

Ne yazık ki kitapta bir kusur bulamadım erken bitmesi dışında. Ama tadında bırakmak ,bıktırmamakta önemli. Benim wattpad de beğendiğim orjinal bir eserlerden biri.

Sayın Yazar saygı çerçevesi içerisinde eserinizi eleştirmeye çalıştım. Yorumlarınızı ve eleştirilerinizi  bekliyorum. Cevap vermeye çalışacağım.

bahsettiğim filmin videosunu yayınladım bakabilirsiniz arkadaşlar.

WATTPAD KİTAP ELEŞTİRİLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin