PART 1

25 0 0
                                    

(Awas, typo dimana-mana)

*bilik masakan di Big Hit School*

    Sunny menanggalkan apron Dan mengambil sarung tangan utk mengeluarkan cupcake dari oven.

    Sunny merupakan pengerusi kelab masakan di sekolahnya. So, tidak mustahil lah kalau dia buat bakery yg lazat²... Lagi² kalau cupcake. Decorate nya,  memang fulamaklah.. Menyelerakan.

     Sunny sangat famous kerana dia cantik, pandai masak, pastu baik hati pulak. Lagilah ramai namja yg tergila-gilakannya.

     Sunny juga merupakan ahli kumpulan girl generation yg terkenal di sekolah itu.

     Sunny meletakkan cupcakemya diatas meja utk membiarkan cupcakenya sejuk. Kemudian dia menghias cupcake nya dgn cream berperisa strawberry.

    Kemudian dia menaburkan gula manik diatas cream tersebut. Kemudian Sunny menghidangkan cupcaje tersebut diatas pinggan utk memberi kwn² nya merasa cupcake perisa baru yg dia reka.

     Dia menatang cupcake tersebut dgn berhati-hati kemudian melangkah keluar dari bilik masakan itu.

     Baru beberapa langkah keluar dari  bilik  masakan itubdia dirempuh oleh seorang namja.

     Jatuh terduduk Sunny ke lantai, begitu juga dgn cupcakenya. Hendak menangis Sunny melihat cupcake yg dibuatnya dgn bersusah payah telah jatuh ke lantai.

     Dia mendongakkan wajahnya melihat manusia yg telah menjatuhkannya dan cupcake nya.

"Woi, buta ke?? Tak nampak ke aku nk lalu hah?? "Marah namja tu.

'Ewah, dia yg langgar aku. Dia pulak yg nk marah. Dah melebih ni. 'Bisik hati Sunny yg terbakar kemarahan.

"Ewah.. Sesedap tok nenek kau nk salahkan aku.. Kau yg buta langgar aku. Kau tengok tu, cupcake yg aku buat dgn susah payah selamat tersembam ke tanah sebab kau. Tahu tak hah? "Sunny telah naik bengang.

"Ada aku kesah? Dah lah, pergi main jauh²..shuh²"halau Namja itu.

"Shit, kau ni memang kan. Kau kena ganti balik cupcake aku.. Ganti balik!! "Sunny menjerit kegeraman.

"Haish, kau tak payah nk jerit² lah.. Buat malu je, semua org pandang lah bongok..! "Marah namja itu

"What the hell Suga?? " Tanya seorang lagi namja yg menghampiri tempat mereka bergaduh.

"Ni, yeoja ni nk mintak ganti cupcake dia.. Menyampah betul aku.. "Namja yng dipanggil Suga itu berkata.

"Apa yg Suga buat pada awk, my beuty??"namja itu

"Dia langgar saya sampai cupcake saya tersembam kat lantai, pastu dia tuduh sy pulak yg langgar dia"Jawab sunny sambil menahan api kemarahan.

"Suga, minta maaf sekarang! " Namja itu mersuara tegas.

"Kenapa aku pulak ni Jimin?? Kau ni tak adil lah. Asal jumpa  yeoja cantik mesti nak tunjuk macho.. Benci betul aku." Suga buat muka tak puas hati.

"Ahh, tak der... Muntak maaf jugak.. Tak pernah nk mengalah kau ni.. Dahlah selalu buat masalah. "Ucap namja yg dipanggil Jimin oleh Suga.

"Yelah²,aku mintak maaf.. Dah lah.. Aku blah dulu.. "Ucap Suga lalu pergi dari situ.

"Eish budak ni.. Tak ikhlas langsung.. "Gumam Jimin sendiri.

"Tak pe lah awk.. Sy nk kutip ni semua pastu nak masuk kelas.. "Ucap Sunny.

"Okey lah.. Meh sy tolong awk.. "Ucap Jimin

    Selesai mengutip cupcake Sunny mereka pun berlalu dgn ucapan terima kasih dari mulut comel Sunny.

#Suga POV#

Aku melihat mereka dari jauh. Sakit hati tengok kemesraan mereka.

'Dengan aku tak derk nya nk cakap awk sy.. Menyampah betul' suga berkata dlm hati.

Sebenarnya dah lama dia perhatikan Sunny. Dia sengaja cari pasal dgn Sunny tadi.. Dia suka tengok muka Sunny merah kerana marah.

Tapi Jimin pulak yg datang mengganggu. Memang dia nk marah. Sebok je nk masuk campur.

Dia berlalu pergi apabila tengok Jimin dan Sunny berlalu pergi dari situ.

#Nobody POV#

    sunny masuk ke dalam kelas dengan muka yg tegang. Jessica iaitu kwn rapat Sunny perasan akan perubahan muka Sunny.

"Kau kenapa Sunny?? Muka macam nak beranak tu?? "Soal Jessica melihat muka Sunny macam makan asam jawa.

   Sunny menangis bila mengenangkan cupcakenya..


Bersambung..

=========================

Harap readers suka baca ff saya.. Ini ff pertama saya..
Jom baca yg seterusnya.. ☺☺

Sy tak thu dah nak cakap apa lagi.. Ape2, mekasih baca tau..

Sory banyak typo.. 😜😜

My Sweety CupcakeWhere stories live. Discover now