Profesorii de liceu

35 8 2
                                    

Ei bine, o parte din zvonurile şi "amenințările" profesorilor de gimnaziu se adeveresc în ceea ce îi priveşte pe profii de liceu. Da, umblă cu favoritisme. Da, vor avea preferați, două feluri de preferați: unii pe care îi favorizează la note şi alții pe seama cărora le place să glumească. Da, sunt răzbunători, pe chiulangii în special. Însă nu toți sunt la fel.

Întâi de toate, profii de liceu sunt şi ei oameni. Unii dintre ei discută ca de la egal la egal cu elevii lor, pe tot felul de teme, de la carieră şi până la familie. Alții respectă o veche zicală de-a lor, de-a profilor "Din bănci şi până la catedră e cale de ani lumină.". În privința asta, să nu vă păcălească vârsta unui profesor: poate fi aproape de pensie şi să fie deschis la minte şi cu o disponibilitate sufletească extraordinară față de oamenii din bănci, la fel cum poate fi foarte tânăr şi să vină deja cu un anumit set de rigori peste care să nu treacă.

Toți profesorii greșesc. Toți, fără excepție. Doar că unii admit că au greşit, în timp ce alții au un orgoliu fără margini. Vor greşi la predare. Din grabă, din neatenție, motivul contează cel mai puțin. Unii dintre ei acceptă să fie corectați, apreciază asta(e o dovadă că sunt ascultați cu atenție). O mare parte dintre profesorii mei mulțumesc elevului care îi corectează pentru observația pe care a făcut-o. Există însă şi o a doua categorie(puțin numeroasă, din fericire), care aplică regula "Magister dixit" şi regula "Profesorul are întotdeauna dreptate." Vor greşi la notare. Aici, dacă e greşeală de calcul la adunat punctajul de pe un test, toți admit că s-au grăbit sau că erau obosiți. Însă la acordarea punctajului(dacă ce e scris e corect şi el nu a punctat), sunt aceleași două categorii de mai sus.

Despre profesorii din liceu aş putea scrie o carte separată. Despre fiecare. Dat fiind faptul că e mult de spus, următorul capitol(sau poate chiar următoarele două) va fi un mic pamflet: tipuri de elevi, tipuri de profi în liceu şi cum să faci față fiecărei categorii.

Viața de liceuUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum