19 Yaş

61 18 3
                                    

19 yaşında bir genç kızım ben.Adım Emine.Köylü kızıyım.Hep tarlada bahçede hayvanlara bakmakla geçer günlerim.Anam var belinde fıtık olduğu için evdeki işleride ben yaparım.Babam nereye giderse peşinden bende giderim.iki tane kardeşim var,biri erkek biri kız.Kız kardeşimin ismi Esma 17 yaşında lise 3'ü okuyor.Erkek kardeşimde Muhammet 15 yaşında lise 1'i okuyor.
***
Bugün günlerden çarşamba tarlaya gidicez babamla, sabah kahvaltı hazırladım.Kahvaltıdan sonra babamla bahçeye gittik.Bahçenin yanında Selma Teyze'yi gördük.
''Oyy Emine ne yaparsun'' dedi.Bende gülerek ''Babamla ot biçmeye gideyruk'' dedim.Köyde büyüdüğüm için hep şiveli konuşurum.Bahçeye vardık.Otları biçmeye başladık, bir andan da aklımdan hiç çıkmayan üniversite sınavı acaba kazandım mı? Hangi okula gidicem.Ailede sadece babam okumama karşıydı.Ama ben okumak istiyorum.Köyde hiç bir zaman iş eksik olmaz.Her zaman çalışırsın, yorulursun.Bunları düşünmekten hem aklım hem de ruhum yorulmuştu.
Kardeşleriminde okumasını istiyorum o yüzden benim babama karşı gelmelerimle onlar liseye gidiyorlardı.Yoksa hamal gibi ot biçicekler, hayvan bakıcaklardı.Onların buralarda çalışmasına kalbim dayanmaz.Aslında çok gururlu ve cömert bir kızımdır.Asla lafın altında kalmam.Bu aileyi birazda ben ayakta tutarım.Tam bir köylü kızıyım işte 😉
***
Çok yorulmuştum, saat 19.00'ı gösteriyordu.Babamla eve geri döndük.Annem yatağında hasta hasta yatıyordu.Yanına gittim ilaçlarını verdim.Öptüm onu, yemek yoktu evde kardeşlerimde acıkmıştı.Hemen yemek hazırlamaya başladım, kirlenmişti üstüm hemen onları yıkadım.Bir yandan yemek bir yandan evin işleri hepsi bana bakıyordu.Bu yaşta bu kadar işlere aklım nasıl eriyordu anlamıyordum ?
Birde ineğimiz var tabi 5 tanede tavuk birazdan onlara bakmaya gidicem.Yemeği ocağa koyduktan sonra ahıra gittim.İneğin otunu verdim.Sütünü sağdım, tavukları kümese soktum herşey tamam oldu.Yukarı eve çıktım yemekleri hazırladım.Ailecek yemek yiyorduk.Babam yorgun ve sinirliydi.Annemin yemeğini yatağına götürdüm.Esma ''Yoruldunuz mu bugün baba. '' dedi.Babam ''Tabi yorulduk kızım köy işinde kim yorulmamış.'' dedi.Acaba konuya nasıl girsem diye bir yandan düşünüyor bir yandan yemek yiyordum.
''Baba üniversiteyi kazanırsam İstanbula gidicem.'' dedim ve kafasını kaldırdı şöyle bir sert tavırla baktı sinirlendi kaşığı masaya vurdu ve ''Hiç bir yere gitmiceksin, liseyi okudun yeter Üniversiteyi okumasanda olur.'' dedi.Bende sinirlendim tabi ''Gidicem işte okucam, annemi ameliyat ettircem kardeşlerimide okutucam onlarada bakıcam.'' dedim.
Babam '' Ben hepinize bakarım gitmiceksin o kadar.'' dedi.Kaşığı fırlattı masadan kalktı.Fazla takmıyordum çünkü her zaman böyle karşı çıkıyordu.Annem üzülmüştü içerde bana bağarıyordu.
Koşarak yanına gittim ''Ey anacum.'' dedim.Annemde ''Babanla kavga etme kızım baban üzülüyor bak.'' dedi.
Esma'ya yavaş yavaş yemek yapmasını öğretiyordum.''Ben İstanbula gidersem evin yemeklerini sen yaparsın.'' dedim.Güldü ''Sen yeter ki oku ablam yaparım tabi ben.''dedi ve bana sarıldı hüzünlenmiştim aslında.Kardeşlerimi çok seviyordum.Onların varlığı bana yetiyordu.
Aklımdan hiç çıkmayan Üniversite sınavıydı.Komşuya gidip bilgisaydan sonucu takip ediyordum.Bir yandan da İstanbulda ki bambaşka hayatımı merak ediyordum.Arkaşalarım, öğretmenlerim, nerde yatıcam, nerde kalkıcam. 😊
Çok hayalim var aslında !

İLK AŞKIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin