Aylardan Ağustosun 20'si okulum belli oldu.Çok heycanlıyım, İstanbula gidicem.Hedeflerime ulaşıcam.Okullar Eylülün 10'unda başlıyor.Benim İstanbula erkenden gidip evimi, işimi ayarlamam lazım.Bu gece ailemle vedalaşıcam.Oktay abi vardı otobüs şöförü İstanbula gitmesi 12 saat sürdüğü için onu arıcam yer ayırıcam.Oktay abi beni kıramaz.Telefonumdan aradım.
''Efendim Emine kızım.'' dedi.Bende ''Oktay abi bana otobüsten yer ayırır mısın bu gece İstanbula üniversiteye gidicem.'' dedim.''O maşallah kızıma ayırırım tabi bu akşam saat 10'da otobüs kalkıcak, köprüye gel ben seni alırım ordan.'' dedi.Bunu duyduktan sonra annemle kardeşlerime söyledim.Ve heycanla valizimi hazırlamaya başladım.Çok mutluydum.Annem nasihat veriyordu.''Dikkat et oralarda başına iş alma, uzak dur herşeyden tamam mı güzel kızım.'' dedi.Evin en büyük çocuğu ben olunca tabi korkuyor.Babamın haberi yoktu.Gidemiceğimi sanıyordu herhalde.O sevinçle gözüm hiç bir şeyi görmüyordu.Uzun bir süre yanlızlığa alışıcaktım.Neyse alışırız artık.
***
Babam bahçeden gelmişti.Saat 19.30 gibiydi.Yorulmuştu.''Yemek yiyip yatıcam.'' dedi.Onu son kez görücektim.Zaman daralıyordu, babama yemek hazırlıyordım.Yemeğini yedi ve odasına gitti.Vedalaşamıcaktım onunla,bsaat 9 oldu.Annem ve kardeşlerimle vedalaştım.Köprüye incektim.Yarım saat yürüdüm.Köprüye geldim.Oktay abiyi bekliyordum.Sonunda geldi.''Hoşgeldin kızım tek bumu valizin.''diye sordu.Bende ''evet abi'' dedim.''Bin kızım sen arabaya ben koyarım'' dedi.
Arabaya bindim.Oktay abi arkamdan geldi.''Geç kızım şurası senin yerin'' dedi.Yerime oturdum.''Baban niye gelmedi seninle'' dedi.''Babamın haberi yoktu abi o üniversitede okumamı istemiyor bende gizlice kaçtım evden'' dedim.Şaşırdı.''Tamam abi''dedim.Otobüs hareket etti.İçimde ayrı bir his ayrı bir mutluluk var.Oraya gidince nerde kalıcam bilmiyorum.Çünkü İstanbulda kimsem yok.Saatler geçiyor, gece 3 oldu.Mola verdik dışarı çıktım.Yemek yedim oktay abi yanıma geldi yemeğimi o ısmarladı.Beni çok severdi, biraz oturduk dertleştik onunla.Oktay abi ''Kızım kalıcak yerin var mı ?'' dedi.Bende ''Yok abi'' dedim.''Ee nerde kalcaksın ayarlamadan nasıl gidiyorsun'' dedi.Bende ''Gitmem lazım abi'' dedim.
''Dur kızım ben sana kalıcak bir yer ayarlıcam''dedi.Çok sevindim.Telefonunu eline aldı ve ''Selen size bir arkadaş getiriyorum Giresundan 19 yaşında bir kız, kalıcak yeri yokmuş, üniversite için geliyor olur mu Selen'' dedi.''Tamam teşekkürler kızım'' diyince ben zaten anladım.
Oktay abi ''Tamamdır Emine seni oraya götürcem'' dedi.''Benim 2 tane yeğenlerim var.Abimin kızları ayrı eve çıktılar, okulları eve uzak olduğu için 2'si birlikte kalıyorlar.Seni söyleyince tabikide gelsin'' dediler.Onlarla İlahiyat okuyorlar.Çok iyilerdir, anlaşıcağına inanıyorum, birde kapalılat böyle kötü alışkanlıkları yoktur'' dedi.Bende ''Çok teşekkür ederim abi seni aradığımdan beri günden beri çok iyiliğin dokundu bana'' dedim.Çantamdan bilet parası çıkardım.Oktay abiye uzattım.''Koy onu cebine sana orda lazım olcak'' dedi ve gülümsedi.Mola bitti bizim otobüsü anons ediyorlardı.Hemen otobüse bindik yolumuza devam ettik...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İLK AŞKIM
ChickLitMerhaba arkadaşlar.Ben Tuğçe ÖZBAY.Bu benim wattpatte ilk kitabım.Okuyunca seviceğiniz bir kitap.19 yaşında Köyde yaşayıp kendi ayakları üstünde durmak isteyen bir genç kızın hayatını yazıcam.