Ketika dia sedang memberi taklimat tentang perkhemahan, Fareez dan Danish diganggu oleh sekumpulan murid. Ketika mereka sedang bergaduh, tiba-tiba...
"Aku bagi taklimat dekat depan... Kau orang pergi ganggu Izzu dengan
Is buat apa!!" sergah si dia di hadapan kumpulan itu.Fareez dan Danish memandang ke arah hadapan untuk melihat si dia.
"Bukan salah kitorang, diorang pergi tengok kau, Wani dan Bestie. Syaz, aku jeles tahu." kata Fikri, ketua kumpulan itu.
"Eh!!" kata Duo Prince serentak.
"Jadi akak Kpl tu... Kau lah?" tanya Fareez.
Syaz membuat muka cute dengan peace. Kemudian dia berkata
"KPT! Kau tengok diorang buat apa ni!"
"Kenapa? Ada hal apa kak? Diorang kacau orang lagi ke?" tanya Wani sebelum meletakkan sebelah tangan di atas bahu Syaz.
Dia sudah tahu tetapi dia bertanya lagi.
"Ada aku kesah, kau jeles ke apa ke. Yang pastinya kau bukan BOYFRIEND aku, faham" kata Syaz sambil menekankan perkataan boyfriend. Bestie hanya melihat sambil tersenyum.
"Irfan... panggilkan Bestie sekejap" arah Wani.
Mereka berjalan dengan penuh bergaya lalu mengepung kumpulan itu. Irfan mengarahkan Duo Prince ke belakang. Perwatakan Bestie sangat menyeramkan.
(Kenapa ya?).
Mereka tersenyum penuh makna.
"Irfan. Kau pergi ambil kertas dekat depan dan bagi aku kertas taklimat sekejap"
"Nah ambil"
"Korang ulang balik apa aku cakap kat depan tadi" arah Syaz sambil melihat kertas taklimat.
"Kau kata tadi kau sudi jadi makwe aku" kata Fikri selamba. Geng-geng Fikri sudah bersorak.
"Ada aku campak dekat kolam juga ni nanti" omel Izzati.
Wawa mengangguk sementara Nad dan Mimi mengeluarkan rotan untuk melibas monyet-monyet yang tersesat masuk di dalam dewan.
Irfan mengarahkan semua murid berada disekeliling dewan. Dia tahu Ketua Pelajar akan mengamuk dan para pelajar bakal menerima tempias.
"Ia ke aku cakap macam tu... Qyla?" tanya Syaz. Qyla pantas menggeleng.
"Ke kau nak nama kau ada dalam buku disiplin. Nama korang ni femes sebab kesalahan disiplin. Sedar lah diri tu. Lagi beberapa bulan dah nak UPSR kot. Aku kata dekat depan tadi bawa barang yang ada dalam senarai. Kalau lebih pun tak apa. Nak bawa henset boleh. Tapi... Kalau hilang tanggungjawab sendiri" kata Syaz sambil menahan kemarahan.
"Syaz sekejap lagi mahu jadi..."
Tbc
21/3/17
YOU ARE READING
[BOOK 1]Best Friend Forever©✔✔
RandomBestie?Siapa Bestie? Start:7/12/16 End :2/9/17 Start edit:14/4/18 End edit:12/6/18 Start edit:17/8/18 End edit: Covers by ikazman_amelia2