"Perhatian kepada pelajar-pelajar yang mengikuti perkhemahan pada hujung bulan ni. Ulang suara. Perhatian kepada pelajar yang mengikuti aktiviti perkhemahan pada hujung bulan ni, sila berkumpul di dewan sekarang. Sekian terima kasih."
Wawa dan Izzati muncul di hadapan pintu kelas.
"Korang dengarkan pengumuman tadi. Bergerak ke dewan sekarang juga"
Pelajar 6 Kreatif berlengah-lengah dan berjalan dengan perlahan. Sekali...
"Aku kata pergi dewan sekarang. Kirang ni pekak ke apa!!" sergah Wawa dan Izzati serentak.
Danish mengangkat tangan. Fareez pula mengurut dada, kemungkinan terkejut.
"Ye, ada apa?" tanya Wawa.
"Kami pelajar baru. Kalau kami nak ikut sekali boleh tak?" tanya Danish sambil mengerdipkan matanya berulang kali.
Fareez membuat muka memyampah selepas menggelengkan kepala.
"Itu aku tak tahu apa-apa. Tapi korang tanya dengan akak kpl. Sekejap, ini ada panggilan untuk korang berdua." kata Izzati sambil menghulurkan hensetnya kepada Danish.
"Akak kpl? Siapa tu?" tanya Fareez.
"Nanti korang tahu siapa akak kpl tu." kata Qyla.
"Helo..." kata Danish perlahan.
"Helo. Ini pelajar baru dari Selangor yang ingin menyertai perkhemahan hujung bulan ni ke?" tanya akak Kpl itu dengan dingin.
"Haah, kami lah tu." sahut Fareez.
"Kalau korang nak sertai, datang dewan dengan cepat"
"Okey"
Akak Kpl terus mematikan panggilan. Fareez menyerahkan semula telefon itu kepada pemiliknya.
"Sudah turun cepat. Kalau korang nak kena tibai dengan akak Kpl, sila lah buat perangai.' kata Qyla.
Mereka segera turun dan menuju ke dewan. Di hadapan barisan pertama, ada beberapa orang pengawas dan juga Ketua Pengawas iaitu Muhammad Irfan.
"Korang nampak tak pengawas yang seorang diri itu?" tanya Qyla.
Fareez dan Danish mengangguk.Irfan berjalan ke arah mereka.
"Diorang ni budak baru ke?" tanya Irfan. Izzati mengangguk.
"Mana kau tau?" tanya Fareez.
Dia pelik kerana berita perpindahannya ke sini dengan Danish diketahui oleh beberapa orang dengan cepat.
"Akak Kpt dengan Syaz yang bagitahu"
"Yang ada iras-iras macam Syaz tu siapa?" tanya Danish sambil menunjuk ke arah seorang pengawas perempuan.
Pengawas itu yang perasan ada seseorang memerhatinya segera berpaling dan berjalan ke arah mereka.
"Korang ni... Muhammmad Danish Iskandar dan Muhammad Fareez Izzudin dari Selangor kan." kata pengawas itu bertalu-talu.
"Aku tahu korang nak tanya mana akh tau kan.Kejap lagi korang tau siapa yang bagitau aku"
Tiba-tiba dewan yang bingit menjadi senyap.
"Aik? Kenala semua senyap? Ada malaikat lalu ke?" seloroh Irfan.
Bestie mengangkat tangan kanan ke udara lalu membuat kira
5..
4..
3..
2..
1..."Bising lah lagi. Orang nak bagi taklimat, korang buat perangai pula. Sekali aku tibai korang baru tahu." kata suatu suara di belakang pentas dan pengawas yang diperhati oleh Danish tadi.
"Tau pun takut kena tibai dengan akak Kpl ni eh hahahha" ejek Irfan dan Bestie serentak. Selepaa meminta diri, pengawas itu segera naik ke pentas.
"Korang mesti tertanya-tanya aku ni siapa kan? Nama aku Nur Syazwani. Korang mestie kenal akak Kpl tu pada aku siapa. Nama gelaran aku ialah akak Kpt iaitu Ketua Pelajar Tiger. Sekali korang cari nahas dengan aku, patah riuk tulang korang aku kejakan. Nah kak Kpl, kau ambil alih pula. Aku nak pergi jaga kat belakang"kata Wani.
"Kau ni memang menyusahkan aku lah. Ish..." kata dia sebelum melihat pelajar di hadapannya.
Fareez dan Danish tidak nampak rupa sebenar Kpl kerana dia jauh di hadapan dan memakai cermin mata.
Ketika dia sedang memberi taklimat tentang perkhemahan, Fareez dan Danish diganggu oleh sekumpulan murid. Ketika mereka sedang bergaduh, tiba-tiba..
Tbc
1/2/17
#Akhirnya update juga cerita selepas sekian lama. Agak-agak korang apa yang berlaku lepas tu ek. Harap persahabatan diorang kekal selamanya, nama grup Bestie memang wujud... Nama-nama watak dalam cerita ni memang wujud kecuali Fareez, Danish, cikgu Miza, cikgu Nina dan Fatin and the geng. Nama dalam cerita Sahabat Selamanya pun sama jugak. Ice Princess, Airin, Is and the geng serta jejaka galah pun tak wujud. Author hanya mereka-reka sahaja nama watak tersebut.
YOU ARE READING
[BOOK 1]Best Friend Forever©✔✔
AcakBestie?Siapa Bestie? Start:7/12/16 End :2/9/17 Start edit:14/4/18 End edit:12/6/18 Start edit:17/8/18 End edit: Covers by ikazman_amelia2