Keano is mijn broer, maar bij hem weet ik mezelf geen houding te geven.
'Ik ga trouwen' mompelt hij enkel. Mijn ogen worden groter. 'Ttrouwen? Nu al?'. 'Ja dat hoor je toch, ik heb haar hand al gevraagd' zegt hij waarna hij me ruw naar achter duwt.
'Maar waarom, ik bedoel waarom nu?'
Ik loop op hem af en wurm mezelf in zijn armen. 'Niet doen jonge, niet doen'.
Ik voel me afgewezen en kijk naar de grond.
Mijn broer waarbij ik nooit mezelf kan zijn. Degene waarbij ik altijd moet opletten wat ik zeg, wat ik doe alles.
Ik draai me om en loop mijn kamer weer in en gooi de deur met een klap dicht. Ik neem plaats op mijn bed, waar ik de tranen vrij los laat.
Het zit mij dwars hoe de band van mij en Keano is.
Mijn opa zei altijd tegen Keano dat hij zijn gedrag naar mij toe moet veranderen. Hij was de enige die inzag dat het niet klopte. Mijn moeder noch mn andere broers die hier iets van zien.
Ik ben blij dat hij met Jaeda trouwt, ik kan het goed met haar vinden.
Ik ga achterover liggen en zie dat Angel mij een appje stuurt.
Angel: ik ben onderweg.
Snel app ik Noah dat hij ons zo kan brengen.'Oké, jullie komen terug met de trein, want ik kom jullie ook niet weer ophalen' zegt Noah terwijl Angel en ik de auto uitstappen. 'En let op elkaar, niet met jongens praten, maar ook niet naar ze kijken'. 'Noah sjonge jonge hoe vaak wil je dit nog gaan herhalen? We weten het, niets met jongens blabla, doei!' zegt Angel waarna ze de autodeur met een klap dichtgooit. Het raam van de auto gaat omlaag. 'Sla mijn deur nog een keer met zo'n klap dicht en kijk hoe ik je hoofd er de volgende keer tussen stop'.
'Hahaha kom we gaan' zeg ik terwijl ik Angel wegtrek.Nadat we al een aantal winkels hebben bezocht gaan we als laatst de zara in.
'Luïsa' hoor ik iemand roepen.
Ik draai me om en zie Jaeda met haar vriendin mijn kant op lopen.
Ik lach en geef hun beide een kus.
'Heb je het al gehoord, ik en Keano zijn verloofd' roept ze blij.
Gelijk denk ik terug aan de gebeurtenis van vanmiddag.
Ik pers een klein lachje uit. 'Niet zo verdrietig, we trouwen wel, maar dat betekend niet dat er veel gaat veranderen' zegt ze terwijl ze me blij in mn zij port.
'Gefeliciteeerd' zegt Angel nu blij tegen haar waarna ze haar knuffelt.
'Bedankt schat bedankt' 'Maar wat gaan jullie doen?' Vraagt ze ons.
'Eff rondkijken hier nog en dan eten halen voor Loe's mama, dan zijn we wel zo'n beetje klaar' beantwoord Angel haar vraag.
'Is goed rijden jullie met ons mee terug?' Vraagt haar vriendin.
'Jaa is..' 'nee nee we worden opgehaald, bedankt' onderbreek ik Angel snel.
'Het is geen probleem he' zegt Jaeda nu. We gaan wel met jullie mee zodat jullie daarna met ons naar huis kunnen.
Ik zucht en stem er toch in mee.
-
'Ik kan jou zooo niet uitstaan he'. ik draai me onthutst om als ik Jaeda's stem blijkt te horen.
'Wat is er nou weer aan de hand?' Angel kijkt me aan waarna ze begint te rennen.
Ik sta in de rij op het eten van mn moeder te wachten. Bedenkend kijk ik om me heen.
'Wacht alsje.. alsjeblieft op mijn eten, ik ben zo terug'. Ik druk mijn pasje in de hand van de man die achter mij staat en hol weg. 'What? I can't understand Dutch'. Ik kijk snel om als ik de man dat hoor zeggen. 'Just Wait for my food!' Schreeuw ik terug.
Ik kijk om me heen als ik Angel en Jaeda nergens meer zie.
Ik draai me om en zie Keano mij aankijken.
'Heh? Wat doe je hier, waar zijn Angel en Jaeda' ik kijk hem afwachtend aan.
'Die zitten al in de auto en ik kom jou ophalen'.
'Met wie was..' ik stop midden in mijn zin als ik bedenk hoe mijn broer is. Misschien weet hij helemaal niets van de situatie af van net en gaat hij hier later een probleem van maken.'Thank you for waiting for my food' zeg ik terwijl ik de man naar buiten zie lopen met 2 zakken met eten.
'I didn't really have a choice, did I?' Hij overhandigd mij de zak, kijkt me lachend aan en loopt weg. 'Doeei, I mean bye!' Roep ik hem nog na.
'Wie was dat?' Ik zucht 'alsof ik dat weet Keano'.
'Dan waarom praat je met hem, je gaat niet met vreemde mensen praten neem ik aan?' Ik zucht en loop naar zijn auto.
'Je loopt niet zomaar weg, als ik met jou in gesprek ben Luïsa, dit was de laatste keer.' Ook hij stapt de auto in.
Ik kijk achterom en zie een boze Jaeda zitten. Angel leest een verhaal op wattpad.
Niemand in de auto zegt iets.
'Moet ik je thuis afzetten? Of wat ga je doen?' Keano kijkt Angel afwachtend aan.
'Breng me maar naar huis'.'Doei allemaal' zegt angel waarna ze de auto uitstapt.
Ze belt aan en haar moeder doet open. Ze loopt gelijk naar de auto. 'Keano mi dushi, je wordt eindelijk een grote jongen'. Hij kijkt onze tante lachend aan. 'Moet tanchi, moet'. Ze aait over mijn hoofd, geeft Keano een kus en zwaait naar ons.
We rijden de snelweg op richting Den-Haag zie ik. We maken een stop bij een tankstation.
Als Keano uitstapt legt Jaeda gelijk haar hand op mijn schouder. 'Schat sorry, ik snapte het ookal niet toen hij zonder jou mijn hand kwam vragen'. Ik voel een steek door m'n hart gaan. 'Het geeft niet, wat hadden we anders verwacht'. Ik doe moeite om mijn tranen in te houden. 'Ik snap het niet, echt niet, hij maakt van alles een probleem'. 'En ik moet met dit zien te leven' zegt ze nu lachend.
Maar ik? Ik kan er niet om lachen.-
Keano
Je bent mijn broer.
Alleen geef je me het gevoel dat ik je zusje ben niet.
Het maakt me kapot.
Het ergste vind ik dat je doet alsof je het niet ziet.
Het is normaal geworden.
Het gevoel dat je me soms geeft, alsof je me haat.
Ben jij vrolijk?
Dan is dat het enige moment waar je normaal met me omgaat.
Ik vind het jammer.
Natuurlijk weet ik dat je op jouw manier van me houdt.
Jij breekt mij.
Want alles wat ik jou ooit vertel, laat je koud.
Het maakt mij kapot.
Ik ben de enige waarmee je niet normaal mee kan omgaan.
Ik hou me sterk.
Omdat opa degene was die me leerde sterk in mijn schoenen te staan.
Luïsa L.-
Helloooo na 1000 jaar weer een deel!
Oke sorry het spijt me echt, ik ga nu vaker proberen te uploaden.
Wat vinden jullie tot nu toe van het boek?Btw. De gedichtjes schrijf ik zelf én daarnaast heb ik liever niet dat jullie die gebruiken xxxx
Lots of love ❤️❤️
Xoxo Mariën.
JE LEEST
It's meant to be
RomanceLuïsa Lexmond, een bescheiden, stil en verlegen meisje. Neem een kijkje in haar leven, waar van alles gebeurd.