-1-

117 4 6
                                    

Şah-mat!!!
-Steve yine 35 saniye içinde yenildim.Zeka yapın inanılmaz...IQ seviyenin ölçülmesi gerek.....
+Gerek yok Mark ben dünyanın en zeki insanı olduğumu biliyorum....
-Yine her zaman ki gibi egon tavan yaptı...

STEVE
Mark her 27 saniyede bir başını kaşıyor...Her 11,4 saniyede gülümsüyor....

Ve bana egon tavan yaptı demesinin üzerinden 4,5 saniye geçti....Bu sırada gülümsemediğine göre bana hoş görünmeye çalışmış ancak başaramamıştı.....

-Steve yine nerelere daldın???
+Boş ver Mark seni ilgilendiren bir durum değil.....
-Tamam öyle olsun bu seferlik,yarın bir daha oynarız....
+Tamam....

STEVE
Bana yarın oynarız dediğinde zorla gülümser gibi bir hali vardı....Ve odadan 8,2 saniyede çıktı....

Ve bu teorime göre her 4 saniyede 2 adım attığına göre geriye kalan 0,2 saniye neden arttı....

Burada yanlış olan düşüncem Mark adım attığında adımının yavaşlılık süresini ölçememem oldu....

Kalan 0,2 saniyenin artmasındaki neden Mark'ın çıkarken duvardaki boyanın uyuşmazlığı oldu...

0,1,6 saliselik zamanda ise aklından geçen şey Steve'in duvarındaki boya neden akmış olduğudur....

Bu ortaya koyduğum teoride ki yanıldığım tek nokta 0,2 saniyedeki yavaşlılık oldu....

Mark'ın adım attığında ki 0,2 saniyeyi çıkarırsak,teorimin yüzde 67,12'lik kısmının doğru olduğu ortaya çıkıyor...

Peki geriye kalan yüzdelik kısmındaki hatalar neler olabilir....Yüzde 32,88'lik kısımdaki hata ortalamasının verileri ortaya çıktığında toplam hata kavramının sayısının 3/2'lik kısmının geriye kalan 0/1'lik kısmından kalan yer toplam 3,7 hata payımın olmasıdır..

Bir dakika Mark her 4 saniyede 2 adım attığına göre,saatteki kilometre hızı 2'dir....

Yani bu teorimde 0,2 saniyelik kısım diye bir şey yoktur....Bunca rakamdan sonra teorimin doğru olması yüzde 57,39'du....Yani bir kez daha yanıldım..

Bugün her zaman yaptığım gibi Mark'ın aklından geçenleri bulmaktı...Ama yine tahmin ettiğim gibi Mark'ın perşembe günleri aklından geçenleri bilmemin imkansız olduğudur.....

Ama haftanın diğer günleri Mark'ın neler düşündüğünün yüzde 69,51 biliyor olmamdır.....

17 saniye sonra öğlen haberleri başlıyor...Bakalım bugün kayda değer bir rakip bulabilecek miyim???

Tahmin ettiğim gibi öğlen haberleri yine her zaman aynı saatinde bitti...

Ve haberleri sunan kadın 2 dakika 19 saniye 3,7 salisede akımı düzeltmeden önündeki kağıtları düzeltti....

Teorime göre bugün parkta toplam 37 kişi koşuyor...Evden çıkmadan bunun tanısına vermemde ki amaç ne zaman sol ayağımı zorlayarak giysem park kalabalık oluyor....

Bu kez yanılmayacağımdan eminim!!!Evden çıkıp parka doğru hafif tempoda koşu yaptım ve saatte 7,5 km hız aldım...

Koşu bandına vardığımda başlangıç noktasının başında 8,5 tur boyunca koşanları saydım....

-Ama bir dakika parkta 35 kişi var!!!
+Emin misin???
-Sende kimsin???
+Ben L.LAWLİET....
-Sen benim teorimi nerden bildin???
+Çünkü 8,5 tur boyunca parkta koşanları saydın ve sürekli yavaş koşanlara daha çok dikkat ettin....
-Eminim bu parkta tam tamına 35 kişi var!!!
+Hayır tam tamına 37 kişi var....
-Nasıl olur,söyle bakalım gözden kaçan iki kişi kim!!!
+Steve Jobson sandığım kadar zeki değilmişsin...36. kişi sen oluyorsun çünkü evden çıkarken kendinden o kadar emindin ki kendini saymayı unuttun!!!Ve 37. kişi ben oluyorum...
-A-ama....Sen hiç koşmadın ki!!!
+Hayır koştum....Sen 7. turun 6,3 saniyesinde gözünü bir kelebeğe kaldırdığında ben tamda yanından geçtim....
-Yeter!!!Öne sürdüğün teorilerin yüzde 77,42'lik yanlışlık payı var...
+Emin misin???
-İnanmıyorum!!!107.986.554x981.674.558 kaç eder kendini benden zeki sanan çocuk???
+1.06007653E+17 eder......

STEVE
NEEEEEE!!!!
Zorluk derecesi 10 üzerinde 8,6 olan bir soruya 0,6 saniyede cevap verdi....

Bu çocuk hafife alınacak bir tip değil...Gerçekten de benden zeki mi acaba???

-Seni yendim,Seteve Jobson bunu kabullensen iyi olur....Nede olsa L.LAWLİET'in IQ'usu dünyanın en yüksek IQ'usu ünvanını almakta...

-L.LAWLİET!!!!
+Efendim Steve....
-Sen ve ben şimdi satranç maçı!!!
+Kabul....
-Hangi renk???

L.LAWLİET
Beyazı seçersem önde başlarım ve 659 farklı hamle yapma olanağına sahip olurum....

Öteki yandan siyahı seçersem 79 farklı hamle ve 17 farklı kombinasyon yapabilirim....

Ama ben beyazı seçeceğim!!!

-Beyazı seçiyorum Steve....
+Tamam başlatabilirsin.....

STEVE
L şuan en sağdan 3. piyonu oynadı....Bu demek oluyor ki şuan önünde 473 farklı hamle yapabilir....

Bundan kasıtım 6 dakika 43 saniye 9 salisede bir taşımı yiyebilir....Bu yüzden maçın uzun sürmesi hiçte içten değil....

Bu maç ortalama 197 dakika içinde hatta 196,4 dakikada bitecek....

Dediğim an satrancın korkulu rüyası atı serbest bıraktım...Ve piyonu tehdit edecek bir yere koydum...

L.LAWLİET
Akıllıca Steve ama beni yenemezsin!!!
Çünkü ben asla satrançta kaybetmem...

Daha 19 saniye geçmemişti ki kalesini yedim...Ama neden bu kadar kolay yedim ki!!!

Bir dakika!!!!!

-Hata yaptın Steve....
+Hayırrrr!!!!!!

L.LAWLİET
Maç başlamadan önce ilk 9 hamlesinin bunlar olacağını tahmin ettim....Ve bir çocuğun şekere koşması gibi Steve'de yemi yutmuştu.....

Steve ilk hamlesini oyunun başlamasının üzerinden 1,7 saniye geçtikten sonra yaptı....

Dokuzuncu hamlesini 16,4 saniye içinde yaptı ve ne kadar hataya açık olduğunuda göstermiş oldu.....

Steve'in hırsı yüzünden bu maçı kaybetme olasılığı yüzde 84,79'du....

Ve benim ortaya koyduğum teoriye göre Steve her 2 hamlede bir 0,7'lik bir hata yapmaktı......

-ŞAH-MAT......
+A-ama.....

STEVE
Ben kaybettim.....Hemde 19 saniyede...Bu imkansız,L.LAWLİET benden daha mı zeki???

Ben bu yenilgiyi hırsım yüzünden kaybettim...Hamle başı 2,7'lik bir açık verdim.....

Bu oranları hesaplarsak L.LAWLİET'E 6,5'luk bir hareket etme yeri açtım....

Ben bir daha asla kaybetmeyeceğim....Bir daha kaybettiğim gün L.LAWLİET'İN öğrencisi olmaya and içiyorum....

-Tamam Steve öğrencim olmana gerek yok....
+A-ama sen zihnimi nasıl okudun!!!!
-Her 0,7,9/17 salisede bir sinirle kaşlarını çattın....Ve and içiyorum kelimesini bir sivrisineğin duyabileceği 66,75'lik bir hektarda yüzde 13'lük bir kısımda söyledin.....Steve sen kaybetmeyi fazlasıyla hak ediyorsun...
+Benim IQ'um daha fazla L.LAWİET!!!
+Ölçümlerime göre benim IQ'um 364,173'tür.....
-Yanılıyorsun Steve Jobson,senin IQ'un 355,0 'dır.....
+Hayır ben beynimin yüzde 72'sini kullanabiliyorum....Hesaplamalarıma göre doğru çıkması lazım.....
-Hayır Steve sen beyninin yüzde 59'unu kullanabiliyorsun....
-Peki sen bu tanıya nasıl vardın???Ve senin IQ'un kaç???
+Benim bu tanıya varmamı asla anlayamayacaksın!!!
-Nedenmiş???
+Çünkü Steve benim IQ'umu ölçebilen kimse çıkmadı....

-1-

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 14, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

IQHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin