+++
"Kitorangg dah balikkk!!! "
"Naee naee " Umji dan Yerin terus keluar dari bilik lalu menyambut ahli mereka.
"Huaaa urii Yerinniee dah bangun " Sowon terus menerpa Yerin dengan ciuman di seluruh muka kecuali bibir.
"Aaa unniee " Yerin terus menolak Sowon perlahan.
"Ehem! Ehem! " Suara garau kuat didengar di sebelah Sowon.
"Saya? Takde ke?? " Jin menunjuk mukanya dengan muka puppy eyes.
"Ada"
"Mana?? " Mata Jin liar mencari.
"Ni. HAHAHAHAHA" Sowon menghalakan middle fingernya kearah jin lalu tergelak sambil pergi dri situ.
"Kim. Sojung " Jin memandang Sowon dengan tidak puas hati.
"Tunggu jela.. 2 minggu lagi HAHAHAHA Chaw luu guyss!" lalu Jin pun hilang disebalik angin.
"Dahlah tak sedar ia tua, gaya still macam budak-budak nak kena ciumlah nak kena apalah" bebel Namjoon. Dan Yoongi menepuk bahu Namjoon perlahan.
"Bro, kau kata jela yang kau cemburu takde mate kau kat sini" Namjoon terdiam lalu menjeling kearah Yoongi. Namjoon menunjuk kearah Umji lalu memandang Yoongi.
"Tunang kau tu langsung tak tahu yang kau ni mate dia. So? Sama jela macam takde mate langsung" ujar Namjoon.
"Eh dia ni -,-"
"Mate? Tunang? Apekah" Umji memandang mereka bingung
"Umji-yaa... " Eunha menghampiri Umji lalu membisikkan sesuatu.
Umji mengangguk lalu pergi kearah Yoongi.
"Wei, betul ke yang kita ni dah dijodohkan sejak kecil?? " Soalan yang dilontarkan oleh Umji membuatkan Yoongi mengangguk.
Yerin yang berada dibelakang Sinb dan Yuju memandang mereka kosong.
"Rin.. Neo gwaenchana? " Soal Taehyung sebaii sahaja dia melihat Yerin hanya termenung.
"Aa?? Nae gwaenchana" Yerin mengusap tangannya yang terasa gatal.
"Wae kau asyik garu tangan kau?? " Taehyung terus menarik tangan Yerin dari terus digaru.
"Kalau makin kau garu tangan kau, makin gatal jadinya" Lalu Taehyung memandang lengan gadis itu.
Merah darah.
Taehyung terus sahaja memandang wajah Yerin.
"Wae Taehyung? "Tanya Yerin sambil memandang Taehyung.
"Muka kau.... Pucat" pipi yerin disentuh oleh Taehyung dan tiba-tiba Yerin rebah di dalam pelukan V.
"Omo!! Yerin naaa!! " Sinb terus pergi kearah Yerin sebaik melihat Yerin didalam pelukan Taehyung.
"Tae! Pangku kepala dia! " Taehyung terus memangku kepala Yerin selepas diarahkan oleh Namjoon.
Yoongi datang bersama Umji, Jimin, Yuju, Jungkook, dan Eunha kearah mereka.
"Umji! Pergi panggil Sowon untuk dapatkan air, garam dan sedikit oreo!! " Umji terus sahaja meluru ke dapur dimana Sowon berada dan kembali semula bersama sowon dan barang-barang tadi.
"Kau nak buat apa tu?! " Sosl Jimin dengan cemas.
"Aku nak check badan dialah bodoh! " Namjoon memandang Jimin tajam sambil-sambil tangan bergerak melakukan kerja.
Air dan garam dicampur menjadi satu manakala oreo disumbatkan ke dalam mulutnya.
"Sempat lagi Mamat sorang ni makan" ujar Yuju sambil bercekak pinggang.
Air yang telah dicampur diletakkan ditempat yang berwarna merah darah. Dan tiba-tiba muncul sesuatu seperti bekas berwarna biru ungu.
"Aku dah Agak " Namjoon terus memandang bekas itu.
"Kenapa kenapa??? "
"Cecair blueprup. Sejenis cecair yang boleh membuatkan mangsanya mati secara perlahan-lahan " Mereka semua memandang kebelakang dan kelihatan Jin berjalan kearah mereka sambil membawa buku ramuan.
"Cecair blueprup?" Mereka semua memandang satu sama lain bingung.
"Cecair ni sangat jarang dijumpai dan ramuan cecair ni susah begitu juga penawarnya"
"Bahan-bahannya hanya didapati di planet EXO " Dan mereka semua aka BTS memandang sepi lalu Sowon memecahkan kesunyian.
"Mari berpecah dan cari bahan-bahan tu! " cadang Sowon dan semua orang mengangguk dan berpecah menjadi dua kumpulan iaitu kumpulan yang akan menjaga Yerin diikuti dengan kumpulan mencari bahan.
"Taehyung kena berada di sisi Yerin 24/7 kalau tak naya kita. Manatau Seventen akan datang" dan mereka semua pun mula bertolak dengan kuasa teleport Namjoon.
To be continued
YOU ARE READING
Scars ✔
Fanfiction"K-kau tak sepatutnya wujud!" "Kau dilahirkan dengan kesan cakaran itu. Jadi kau mesti hidup dengan aku seumur hidup" ____ Kisah dimana seorang gadis sekolah menengah berjumpa dengan seorang lelaki di sekolahnya. Gadis itu tidak mengetahui asal usul...