POV ME
"KAN KAU MEMANG SESUAI DENGAN DIA LAH SUJIN AH"
"HAHAHAHAHA KEMBANG SAYA"
"ECECEH TAU LAH COMEL HAHAHA"
Aku sekadar tersenyum melihat karenah kawan ii aku yang rancak berbual tentan si Dia
...aku kadang ii cemburu dengan Sujin kerana semua kawan ii dan semua orang suka kan nya...dia cantik comel dan semua ada pasti Dia pun suka...Dia... Aku minat dia juga tapi...
Biarlah aku pendam dan lepaskan... demi sahabat ku sujin
Flashback
Aku menghantar makanan iaitu biskut buatan aku sendiri kepada Dia...aku letak kan di laci meja dia duduk di kelas....aku menyorok di bawah meja cikgu dan melihat dia melangkah menuju ke meja belajar nya dan mengambil sesuatu dari laci meja nya...bekal yang berisi biskut dari ku....
Dia berjalan menuju ke tingkap...mungkin dia melihat kawan ii nya bermain bola keranjang tapi...
"Weyhhhhhhhhhhhhh sampah bagi biskut tak sedap"dia baling bekas aku ke luar tingkap
Dan telinga ku menangkap gelak tawa mereka dari luar...
Airmata ku menitis...
Awak kejam
End flashback
"Weyh sujin suami kau datang lah"suara Min Jung memekak kan semua keadaan di situ...Sujin yang sudah memerah muka apabila melihat si Dia berjalan dengan rakan ii nya menuju ke kelas.Aku hanya tersenyum tawar.
'Dia semakin kacak...saya harap awak Sujin berbahagia'bisik hati ku dan air mata aku mengalir sedikit.
"Hey kau nangis ke?"soal Banny yang berada disebelah aku.Aku mengelengkan kepala...
"Haha tak ada lah hapuk masuk kat mata"kata aku dan saja mengosok ii kedua mata aku.
Aku berjalan berseorang ke tandas.Waktu tu semua dalam sesi Pdp tapi aku rasa macam nak buang hajat lah pulak hehe.Sedang aku jalan di lorong tempat untuk ke tandas perempuan mata aku terus tertacap pada dua orang manusia yang sedang bercumbu di lorong itu.
Prakkk
Sungguh sakit hati ini.Kenapa aku harus melihat perkara ini di depan mata aku? Lelaki itu Dia yang aku minati dan perempuan itu
Sahabat ku Sujin.Mereka bercinta?Dia bercinta dengan Sujin?
Nampak nya ya...aku tersenyum pahit.Aku perlu lepaskan.Sujin bahagia aku pun bahagia.
'Awak...berbahagia kan lah Sujin...saranghae'
Hari ini ada latihan bola keranjang dan semua para pelajar mula mengerumuni gelanggang bola keranjang itu.Sungguh riuh suara pelajar menyokong pemain lagi ii Dia dan kawan ii nya sungguh kacak bermain...
Selepas beberapa waktu permainan tamat...
Dia datang dekat ke tempat yang aku duduk...
Hampir dekat...
Kenapa dia ke arah ku?
Semua yang berada di situ melihat Dia menuju ke arah aku...
Aku berdiri dan.....
Dia berselisih bahu dengan ku dan memeluk orang yang berada di belakang aku....
Sujin
....
"Okey semua...saya ingin memberitahu Kwon sujin....kekasih hati saya"
Dupppp
Kepala ku seperti dibaling sesuatu yang kuat...
Dada aku sakit.Hidung ku terasa mengelurkan cecair hangat...
Darah...
Kepala ku berpinar dan semua nya
Gelap
PoV DIA
"Saya minta maaf Jung Na yeon telah meninggal dunia"
Semua tidak sangka Dia pergi begitu cepat seperti ini...kenapa harus dia merahsiakan penyakit nya...Semua yang berada diluar wad menangis dan tidak percaya akan semua ini...Na yeon..satu nama yang memendam pelbagai perasaan yang sakit keseorangan.
Nayeon saya minta maaf...selama ini saya pura-pura tidak menyukai awak sebab saya ingin balas kembali apa yang awak laku kan kepada abang saya dahulu tapi itu semua hanya salah faham saya....maafkan saya nayeon...maafkan saya melukai hati awak....saya sebenarnya....
Cinta kan awak
5 tahun kemudian
Pusara yang berada di hadapan ku letak sejambak bunga.
'Saya harap awak tenang dekat sana'
Bahu ku dipeluk dari belakang
"Won oppa Sujin harap dia akan sentiasa tenang di sana"kata Sujin yang sekarang bergelar isteri ku.Ini semua permintaa dari Na yeon melalui mesej suara yang di hanphone nya.
'Jeon Wonwoo...saya...Jung Nayeon...saya tahu awak kenal saya...dulu kita sahabat baik kan?tapi sejak abang awak meninggal disebabkan satu motor hampir langgar saya dan dia yang menolong saya dia yang terkorban dan sejak itu awak membenci saya...saya tidak ingin benda itu berlaku pun saya sedih hubungan sabahat kita terputus...sejujurnya saya menyukai awak won....dari dulu dan saya cuba meluahkan nya dengan memberi awak sesuatu setiap hari tapi malangnya awak membuang nya di depan mata saya...saya tahu awak bencikan saya won tapi saya mahu sekali awak maafkan saya ..saya takut suatu hari nanti saya pergi jauh ....maafkan saya...saya suka awak...saya cinta kan awak...
Sujin ah weyhhh haha berbahagia lah dengan wonwoo...aku thu kau kau suka tahap gaban dengan dia dan jaga dia elok ii haha hikss aku cemburu dengan kau sujin ah...semua sayang kau semua rapat dengan kau...kau sempurna...aku nak sangat jadi macam kau....tapi aku bersyukur ada kawan macam kau hahaha dah lah cau luh hehe...korang dua berbahagia lah...satu permintaan aku....
Jeon wonwoo khawini lah Sujin....'
****
Hai first time buat imagine ni...sedih ke?saya rasa kurang hahaha...
YOU ARE READING
●Short Story●
Short StoryMy short story/imagine.... Sedih?sediakan tisu Hidung berdarah sebab sweet sangat...Mohon set ii no doktor