Chingu

170 14 1
                                    

"Hi! Saya Jung Min Hee dan ini Kawan baik saya Park so ra"

"Kami lah kawan selamanya HAHAHAHA"

"Aigoo dah macam upin ipin je lah hahaha"kataku sambil mengelap airmata yang masih bersisa .

"Hahaha kau yang mulakan dulu...dah tutup live nye?Aku mengangguk.


"OMG! SO RA AH.... KAU TAU TAK? JUN.... DIA DM AKU KAT IG SEMALAM!"Sungguh ku tak terduga.Semalam masa berchit chat dengan crush aku tu tahan saja nak meroyan sekarang baru aku lepaskan kat so ra hehe mianhae so ra ah.

"Eii diam ah kau ni...dah lah jom pergi makan aku lapar"So ah terus m3ninggalkan aku bersendirian.Cis.Selama ni aku meroyan pasal Jun mesti dia tak nak dengar dan pergi jauh dari aku.Tak guna.




Aku dan So ra sedang lepak di tepi padang sambil melihat beberapa orang bermain bola sepak di situ.

"Em...min hee ah"panggil So ra dan aku menoleh melihat nya yang seperti gelisah . Em.

"Kenapa dengan kau ni so ra?"soal ku pelik.So ra memegang tangan kanan ku sambil pandangan nya di lontar kan ke padang.

"Kalau satu hari nanti aku buat kesalahan yang besar dan akan buat hati kau terluka kau...kau marah aku?dan kau akan maafkan aku?"kata ii so ra itu membuat aku pelik dengan sikap nya yang tetiba lain hari ini.

"Ish...kau dah kenapa?tah pape je lah soalan macam tu...mesti lah aku maafkan kau...kalau bende tu susah sangat untuk aku maafkan aku akan cuba maafkan kau sebab kau satu ii nya kawan terbaik aku kat dunia ni"

So ra tersenyum nipis dam memeluk tubuh ku...aku membalas pelukan nya.



Sudah tiga jam aku menunggu So ra di tempat yang kami janjikan.

'Aigo mana so ra ni kata nak jumpa kat sini...5 minit lagi dia tak datang aku blah'kata hatiku geram kerana so ra mungkir janji nya. Tapi terdetik di hati aku rasa tidak sedap hati kerana aku call dan mesej dia langsung tak dijawab.Patut ke aku datang ke rumah nya terus.Tanpa lengah masa aku terus pergi ke rumah nya.



Sampai sahaja di hadapan rumah nya aku ternampak so ra menghantr keluar seorang lelaki yang pasti aku tak kenal siapa sebab dia pakai mask.Aku ingin hampir ke arah mereka tetapi lelaki itu terus berlari dari situ.Aku mengerutkan dahi.

"So ra siapa tu?"tanya ku kepada so ra.So ra aku lihat seperti gelabah.

"Em em...tu...tu kawan...kawan appa aku ha ye...dia datang sebab nak jenguk aku kejap sebab appa aku kan suruh dia tengok ii kan aku kat sini hehe"kata So ra dan tersenyum nipis kepada aku.Aku masih curiga dengan so ra kebelakangan ini.Macam....dia ada sembunyikan sesuatu dari aku.

"So ra...kau ada sembunyikan sesuatu ke dari aku?"tanya aku.So ra mengeleng laju dan menarik tangan aku masuk ke rumah nya.

"Dah jom masuk...kita masak jom"

So ra ii...apa yang kau cuba sembunyikan dari aku


Hari ni aku dan so ra merayau dekat sungai han.Ye lah cuti kan tak tau nak buat apa..

"Min hee...kalau satu hari nanti aku pergi jauh dari kau dan juga dah buat kau terluka...kau maafkan aku?"Aku menjengilkan mata aku dan mencebik.

"So ra ah...stop say like that please...aku tak nak dan tak akan lepaskan kau pergi jauh kat mana pun...fullstop"kata aku tegas.So ra ketawa kecil.

"Mana tahu...hidup aku tak panjang"Aku meluku kepalanya.

"Kau cakap lagi aku campak kau kat sungai han ni"

Dua hari berlalu, So ra tak datang ke sekolah.Sakit ke dia?Petang itu aku datang ke rumah nya.

Knock knock So ra house door

Aik sunyi je rumah dia ni...mana dia ni? Aku putus asa dan berlalu pergi

"Min hee"jerit seseorang.Aku menoleh.Oh jiran rumah so ra.S.coups.

"Hai min hee .kau gadis yang kuat.Aku harap So ra tenang kat sana...petang ni boleh teman aku pergi lawat pusara dia?"kata s.coups buat aku tergamam dan blur.

"Apa kau mengarut? Pusara bagai...kau cakap pasal sapa bodoh? Kau jgn memain lah "aku tak dapat menahan marah sebab tetiba ada orang cakap macam tu pasal so ra...

"Min hee ah...ka..kau..kau tak tahu ke?"kata S.coups.Aku menjeling nya.Malas nak dengar dia mengarut.

"Kau nak bergurau sekarang bukan masa nya..."aku ingin berlalu pergi tapi

"MIN HEE ...SO RA DAH MENINGGAL DUNIA DUA HARI LEPAS..."

DUPP



Aku dan Scoups berdiri di hadapan pusara So ra...



'MIN HEE...MIANHAE...JEONGMAL MIANHAEYO...MAAFKAN AKU MINHEE...AKU SALAH...AKU TERPAKSA...A..AKU TERLALU...AKU TERLALU CINTAKAN JUN...AKU SAYANG KAN DIA...SAMPAI SATU HARI ITU AKU TERLANJUR DENGAN NYA DAN DIA MENGUGUT AKU DENGAN RAKAMAN KAMI 'BERSAMA'...AKU TERPAKSA MENGIKUT ARAHAN NYA BILA DIA INGIN 'BERSAMA' DENGAN AKU....AKU MINTA MAAF MINHEE...AKU TAK TAHAN AKU STRESS AKU RASA AKU JIJIK AKU TAK PATUT ADA KAT DUNIA NI....AKU HARAP LEPAS AKU PERGI KAU AKAN MAAFKAN AKU..SEBAB AKU KHIANATI KAU DI BELAKANH KAU AKU BUAT BENDE TU DENGAN CRUSH KAU SENDIRI....TAPI.AKU MOHON DEKAT KAU...JAUHI JUN...DIA TAK SEBAIK YANG KAU SANGKA...MIANHAE MINHEE..SARANGHAE CHINGU...

ANNYEONG"

























SHORT PART ONLY....




●Short Story●Where stories live. Discover now