"ASSALAMUALAIKUM !" satu sapaan yang deras memecah kesunyian wad kecemasan Hospital Bangtan . Doktor Suga masuk sambil membawa dua plastik berisi nasi lemak .
semua orang memerhati Doktor Suga . pelik. selalunya bukan reti nak bagi salam pun .
"Hai doktor ! sengih kemain harini .Tahula dapat lesen jual nasi lemak pun," Nurse Harapan ataupun dikenali Nurse Hope membalas dengan penuh kegedikan . Skirt pendek pinknya dikibas-kibas sambil membetulkan tali pinggangnya.
Ada ke nurse pakai tali pinggang? pape lah.
jelas terdengar dari jauh , satu bunyi tapak kaki kuat datang ,dia pun menoleh dan nampaklah Attendan Namjoon dengan kelam kabutnya datang ke kaunter wad.
" hatudia ! Doktor Sugaaaaaaaa!!!!!!" dia menjerit dengan cemas seakan akan ada ribuan fangirl mengejar dari belakang
Attendan Namjoon ni jenis apa orang putih kata. clumsy. kecoh dan suka memusnahkan benda . entah camne boleh jadi attendan hospital . Besi palang tembok pun dia patahkan .
Dengan takdir tuhan , Attendan Namjoon tersadung dengan selipar yang dipakainya sendiri sehingga jatuh terlentang .
" Saya dah kata , kalau cari saya call aje , kita kan zaman donald terompah , moveon sikit "
"tapikan doktor , doktor pakai phone tigatigasekupang aje . nak wassap pun payah lah dok, " attendan namjoon balas
" eh suka hatila " Doktor Suga jeling Attendan Namjoon dan terdiam sebentar.
eh betul jugak.
aku je belum moveon.Bekas nasi lemak yang dipegangnya jatuh . Air mata berderai keluar dan mulut mencebik
" awak hina saya? "
" Tak adalah doktor , tapi saya tahu doktor jenis emo , and nak guna aipong pun tak reti "
Attendan Namjoon menjawab dengan konfiden lalu bingkas bangun dan menepis kot bajunya.Doktor Suga terdiam kali kedua . Dia lupa dia Atok kepada IT .
"Meh saya tunjuk sikit cara nak guna aipong" Attendan Namjoon mengeluarkan Iphone 7nya dari kot bajunya.
" astaga-"
" Dok- Doktor! "
" Macam mana boleh terbelah dua ?!"
--------
edit : jemput baca yang seterusnya anak-anakku.
YOU ARE READING
ʙᴀɴɢᴛᴀɴ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ'
Fanfictionʙᴀɴɢᴛᴀɴ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ© || ᴇᴅɪᴛɪᴏɴ : ᴅʀ ɢᴜʟᴀ || { dr suga , gelaran yang diberi oleh rakan-rakan serta nurse di hospital bangtan. sebagai seorang doktor emo yang hanya mementingkan pesakitnya , beliau sering menghadapi hari-harinya dengan 'oncall' serta m...