Dengan penuh gayanya , Doktor Gula pun masuk ke dalam bilik rehat ER dengan penuh bergaya , berbekalkan bekas nasi lemaknya yang jatuh tadi , dia mengalasnya dengan pinggan yang diambil atas meja Doktor Jin , tanpa kebenarannya .
Dia mencedok perlahan lahan , mengutip setiap sisa cebis nasi yang ada , tanpa tertinggal sedikit pun .
Maka dengan suapan sudu pertama yang bakal tiba , tiba tiba Doktor Jin menerjah masuk .
"Hai doktor ! Dah baca bismillah ke belum ?? "
" Aiyo . Dalam hati "
" Yalah . Doktor Suga , saya ada kes untuk awak ni . Boleh saya rujuk awak sekejap sambil awak menikmati nasi lemak ?" usya panas Doktor Jin pada nasi lemaknya .
" Meh la duduk depan ni . Anyway tak boleh share . Sorryla " pandang sinis Doktor Suga .
" Apa apa jelah . Anyway ni pasal seorang atuk yang buat X-ray dekat dada . Blood pressure ok , ABGA pun stable . Tapi satu je ......"
" Asal ? "
" Ada lipas . Dalam x-ray dia . "
" PFFFTTTTTTTT HOI BIAR BETIK ??!! " Maka hampir termuntahlah Doktor Suga yang meratah nasi lemaknya . Kasihan . Dia dah tak lalu makan .
" Itula dok, saya pun hairan jugak . Tu yang nak doktor gi tengok jap . "
" Hmm yelah . Saya pun dah habis makan ni " Bingkas Doktor Suga bangun dan memakai kot doktornya .
" Jap . Pinggan sapa nak basuh? " Mata Doktor Jin menusuk terus pada Doktor Suga .
Doktor Suga hanya terdiam .
" Tak guna " bisik Doktor Jin dalam hati .
_______________________________________
" ATOK RILEK ATOK NANTI DOKTOR DATANG YA ATOK !" Kedengaran jelas Nurse Harapan sedang menenangkan seorang atuk yang hilang kawalan .
Atuk itu meronta- ronta , sambil membisikkan sesuatu . Nurse Hope mampu menahan dua kaki nya dan Attendan Namjoon sedang memegang kepalanya .
" Kuat jugak atok ni . Makan apa agaknye " Attendan Namjoon menghela nafas panjang apabila menekup rapat kepala atok itu .
" Doktor Suga ! Doktor Jin ! Tolongggg ! " Nurse Harapan menjerit meminta tolong .
" Ni ka atok tu ? " Tanya Doktor Suga . Terserlah muka peliknya yang betul betul hendak kepastian .
" Ha yang ni laa. Atok ni kuat jugak . Entah apalah lipas tu buat . "
" HAAA LIPASSSS MANAAAAAAAA " Atok yang hampir tenang itu meronta semula.
Habis satu ward terkezot . Adoi .
_______________________________________
" Nnak mbejk njjdi "
" Hah ape ? " Doktor Suga terdengar bisikan atok yang agak lemah . Namun masih kedengaran .
" Nnak mek njhhdi" suara atok yang serak basah itu masih belum dikenalpasti apa yang dibicarakan .
Maka Doktor Suga pun mendekatkan telinganya . Masih lagi belum kedengaran .
" Nnak mmekdi "
" OHHHHH NAK MEKDI " akhirnya Doktor Suga faham . Atok tu pun tersengih-sengih mengangguk .
Nurse Harapan hanya mampu menghela nafas panjang .
" Cis , dia nak mekdi je? Entah atok tu tahu ke ada promo ayam goreng ? " .bisik hati kecil Nurse Harapan . Geram . Skirt pendeknya ditarik dan dikibas . Penat je 'fight' dengan atok ni .
" Haaa Attendan Nam , gilah beli mekdi . Beli Cheeseburger je tau "
Atok tu mula meronta kembali .
" URGHHHHHH AYM MMM AYAM GORENGGGGGGGGG "
" OK OK KITA BELI AYAM GORENG MEKDI KAT ATOK EH ? ATOK DUDUK DIAM DIAM JE TAU !"
YOU ARE READING
ʙᴀɴɢᴛᴀɴ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ'
Fanfictionʙᴀɴɢᴛᴀɴ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ© || ᴇᴅɪᴛɪᴏɴ : ᴅʀ ɢᴜʟᴀ || { dr suga , gelaran yang diberi oleh rakan-rakan serta nurse di hospital bangtan. sebagai seorang doktor emo yang hanya mementingkan pesakitnya , beliau sering menghadapi hari-harinya dengan 'oncall' serta m...