vol. 5

83 7 2
                                    

tuturut tuturut tuturut

alarm telefon bimbit Doktor Suga berdering memecah kesunyian bilik tidurnya di wad ER, menemankan kesejukan di malam hari , walaupun waktu itu sudah hampir lanjut subuh .

tetapi , apakan daya doktor yang keletihan selepas operation semalaman , akhirnya terlepas subuh . nauzubillah .

"aduhai , aku rasa baru je lepas letak kepala , dah bunyi dah ?! " rungut Doktor Suga bersendirian sambil mengantuk .

Bilik tidur doktor lelaki itu tiba-tiba bercahaya. Lampu dibuka oleh seorang lembaga yang sangat dikenalinya . Doktor Jeman .

" Doktor ! Bangunlah ! Dah hampir lepas subuh ni doktor , tak solat lagi ke? "

krik krik

Sahutan juniornya itu diendahkan . Doktor Suga menarik selimut kembali dan menikmati waktu sisa sisa rehatnya .

Kemudian , dirasai usapan dikepalanya , lembut . penuh kasih sayang .

" Doktor ~ " Doktor Jeman mengusap rambutnya dengan perlahan lahan , tanpa disedari dia mengusya bibir Doktor Suga .

" Wow , bibirnya merah sekali . gebu lak tu " fikir Dr Jeman dalam hati .

" Kau mengusya apa hah pendek " tiba tiba terdengar dengusan Dr Suga , kakinya diangkat dan terus menyepak Dr Jeman jauh darinya .

" Sampai hati doktor. Yelah . Suka hati doktor . "

Masih lagi diendahkan teguran juniornya itu .

" Lagipun doktor , harini first day doktor baru tu . " Dr Jeman cuba menyelitkan sedikit announcement , sambil mengerling doktor yang keletihan itu .

PRAPPPPPP
Pintu ditutup .

Lantas terus Dr Suga bangun secara tiba-tiba .

_______________________________________

" Annyeong makan sayur ! Nama gue Min yaa . Nama penuhnya Min Haeyeon . Panggil aja Dr.Min " kelibat seorang wanita bergaun doktor memperkenalkan diri di dalam bilik konferens Hospital Bangtan . Habis ditunduk tunduk dia kepada semua orang .

Bilik konferens tersebut dihadiri ramai staf dan doktor doktor lain . kecuali Dr.Suga .

Kalau ditanya tentang Dr Suga . Memang jangan haraplah datuk tua tu nak datang . Dia tu terlalu dedicated kepada kerjanya . Selalu menyendiri pulak tu . Dahla emo tak bertempat .

Kalau hal hal majlis macam ni , memang tak datang . Ibarat katanya " tak penting "

Itu kerana alasannya , " Kalau patient siapa nak jaga? " . Memang jarang nak jejak keluar wad ER . Dah jadi rumah sendiri .

Oleh kerana sifat tidak kisahnya , maka tiada sesiapa pun menghiraukan ketiadaannya .

ʙᴀɴɢᴛᴀɴ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ'Where stories live. Discover now