chapter 19

184 15 0
                                    

Esoknya sampai di kelas Sarah masuk saje dia tengok Akmal baru letak penyapu kat belakang kelas..dia pergi tempat dia,Akmal pon pergi tempat dia..

"Tak nak check ke Cik Sarah" tanya Akmal yang lebih kepada Nada perlian..

"Ehh lupa pulak" kata Sarah..lalu dia mengguling kan anak matanya ke atas sekejap..lalu bangun check kelas..dia calit jari dia atas setiap meja untuk tengok ada habuk ke tak..then dia ambik pembaris then ukur meja.. ok memang straight.. tak senget.. dia tengok dalam setiap meja  kot² ada sampah ke,ada orang tinggal buku dia kemaskan ke tak..dia tengok lantai pun tak berdebu..papan putih pun bersih..

"Good..seperti yang Aku nak..makanan breakfast Aku dah beli belum?" puji Sarah lalu tanya pada Akmal..

Akmal angguk..

"tapi!" Kata Akmal..

"Apenye" tanya Sarah..

"Kan mama kata kene panggil 'saya 'awak'..Lupe ke" kata Akmal..

"Lantak Aku la" jawab Sarah..

"Awak nak ke saya bagitau mama saya and mama saya bagitau ibu awak?" Ugut Akmal..

"Yela²..encik Akmallll,mana makanan saya tu?" Kata Sarah..part encik Akmal tu macam meleret sikit..

"Ha macam tula.. bagus awak ni ikut cakap tunang.. nanti dah kawin tak payah saya marah²..Makanan awak ada dalam meja awak" balas Akmal..

Sarah pun menuju ke meja nya..dia tengok dalam meja..ada plastik kuih..dia bawak keluar..dia tengok kuih tu..dia senyum..then dia pandang Akmal..

"Mana kau..." Belum sempat Sarah tanya Akmal potong..

"Aipp,saya kata apa tadi.. baru je puji" kata Akmal.. Sarah sengih nampak gigi..

"Mane awak tau saya suka makan kuih ni pagi²?" Tanya Sarah..bibirnya tak lekang memberi senyuman pada Akmal..cair akmal..opss🙊😂

"Saya stalk la..gile tak stalk tunang saya yang cute miut ni..dahla instafamous.." jawab Akmal..lalu dia kenyit sebelah mata kat Sarah..

"Elehh awak pon instafamous gak" kata Sarah lalu buat muka😒..

"Hehe" jawab Akmal sambil memegang leher nya..

"Semua pelajar diminta ke perhimpunan Isnin sekarang" kata seorang pengawas di pintu kelas..semua berhenti buat kerja masing².. cepat² diaorang kemas barang then keluar pergi perhimpunan..

Skip sampai balik..(tak de idea..hehe)

Akmal POV

Balik je rumah,aku pergi bilik Aku...itulah rutin harian Aku balik umah.. tiba² Aku teringat hal tadi..

Flashback

"Minta perhatian semua" kata tunang ku yang separuh menjerit sambil menepuk tangannya..kuat jugakla sampai 1 kelas yang mulanya bising then senyap.. diaorang semua tumpukan perhatian pada tunang ku..

Waktu tu cikgu x de..cikgu tu MC..cikgu relief pulak x de..faham?

"Aku nak korang semua jangan buat sampah..kecil mana pon tak boleh..sebab Aku tak nak si Akmal ni merungut kalau esoknya ada sampah..dia jugak akan selalu bersihkan kelas and another things..so tolong hargai apa yang dia buat..SESIAPA yang bertugas pon tak payah bertugas sebab Akmal dah buat pagi²..tapi kalau ada sampah tu rajin² la sapu" terang tunang ku bersungguh-sungguh...terharu jap..

"Elehhhhh sarah tu nak cakap camtu sebab tak nak bagi Akmal penat" kata seseorang pelajar perempuan pada kawan baiknya..

Sarah pandang budak yang cakap camtu..ada beberapa orang yang dengar camtu..takut juga diaorang Bila Sarah pandang tu macam nak telan..

"Ehh kau Atirah jangan pandai² nak menuduh ehh...masalah sangat ke Aku Suh kau hargai..ingat sikit yang kau tu tak pernah bertugas..kira bagus dah Akmal ni buat..kau apa tau,terkinja-kinja kat budak laki" ambik kau Atirah..nak sangat kutuk Aku ngan tunang Aku..Aku tengok muka atirah tu sentap..memang betul pon..

'camna dia dengar,aku cakap perlahan kot..telinga nipis gila' kata atirah dalam hati sambil wajahnya menunduk..

"Best sangat ke mengutuk Aku dalam hati..daripada kau kutuk Aku,baik berzikir..sebab Bila Kita berzikir, setitik TOMPOK HITAM  kat dalam hati Kita tu akan hilang" kata Sarah lagi lalu dia duduk..bapak arrr Sarah ni..ayat deep siaa..

"Padan muka kau Atirah..Tula nak sangat kutuk Sarah.." kata kawan baik disebelah atirah tu..tak silap aku nama budak sebelah atirah tu,lisa..

"Diam ahh kau" balas Atirah..

End flashback

' tak sangka Aku,yang kau hargai apa yang aku buat..tu yang buat Aku sayang kat kau tu..and Aku tak sangka kau ikut juga Aku Suh panggil saya awak.. good girl...tapi garang betul kau Sarah..Aku pon takut..jangan la garang sangat..sebab ada lelaki yang jenis suka perempuan garang..Aku tak nak diaorang jatuh hati kat kau' kata ku dalam hati..lalu Aku ambik tuala untuk mandi..

End Akmal POV

Sarah baring di atas katilnya..sebelah tangan kanan diletakkan di atas dahi..tangan kiri dia angkat untuk tengok cincin tunang nya..

'pelik la kau ni Akmal..jenis cincin yang Aku suka kau tau..Aku suka makan kuih apa pagi² kau tau..kau pakai ilmu apa sebenarnya.. insyallah Aku akan cuba bukak pintu hati Aku kat kau..dan hanya kau sorang yang akan ada dalam hati Aku nanti..' kata Sarah dalam hati..bibirnya menguntum senyuman..lalu dia terlelap...

~end for chapter 19~

Terdetik hati author nak buat chapter lagi 1.. tibe² happy je..kan author kata sehari author buat 2 chapter je kan..lepas bangun tido and sebelum tido..tapi author terbuat pukul 8 camtu..so macam tak best la..nak tido mata tak nak pejam..so author decided nak buat lagi 1 chapter..hihi..ok goodnight..see you guys in the next chapter..

DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVERWhere stories live. Discover now