Akmal POV
Aku risau Bila ayat Sarah tu terus bermain dalam otak Aku..
"Dia sanggup buat ape² je untuk dapat kan perempuan dia nak"
"Kalau dia tak dapat Aku,dia akan buat orang yang rapat dengan Aku merana."
2 ayat tu buat Aku makin risau..
Banyak kali Aku call Sarah..tapi dia tak jawab pun..
Aku takut jadi ape² kat dia.. sekarang ni ibu ngan ayah dah tau kenapa Aku dengan Sarah macam tu..
Flashback
Waktu makan kat MCD"Wei Akmal..kau tau ke Aku ni boyfriend Sarah Dulu?" Tanya Aizam pada Aku..
Aku yang tengah makan tu terhenti..Aku pandang dia..
"And sekarang kitaorg still kapel..tu Aku terkejut Bila dia cakap dia dah tunang..dengan Aku pun dia boleh curang,apatah lagi kau kan..baik kau tinggalkan dia..Aku tak nak kau jadi macam Aku" kata Aizam..
Aku bengang..sanggup dia buat Aku macam tu..habis kenapa dia terima pinangan Aku..
"Dia terima pinangan kau sebab dia saje nak permain kan kau...kalau kau nak tau dia Dulu kat sekolah lama playgirl " kata nya lagi..
"Aizam,hanta Aku balik.." kata ku dingin...tak de selera Aku nak makan..
"Rumah kau ke?" Tanya dia sambil mengejar aku ..
"Rumah Sarah" jawab ku..
Aizam pun bukak kunci kereta.. kitaorg bukak pintu kereta.. lalu Aku dengan dia masuk..
Aku cerita kat dia kenapa Aku duduk Rumah sarah dalam perjalanan nak sampai.. sambil² tu Aku tunjuk Jalan Rumah sarah..
End flashback
"Tak guna kau Aizam..Aku akan kerjakan kau kalau Sarah dah tak nak jumpa Aku." Kata Aku perlahan..tangan Aku digenggam sehingga nampak urat tangan Aku..
End Akmal POV
Walaupon esoknya masih sekolah,sarah dia tak pergi sekolah..dia ponteng 2 Hari..pandai dia,dia pergi klinik,then mintak MC 2 Hari..dia rasa nak tenangkn fikiran dia..nanti Hari isnin dia bagi Surat tu..
Sedang Sarah membuat air nya telefonnya berbunyi lagu 'boy in luv' yang dinyanyi oleh kumpulan 'bts'..
Dia berlari anak pergi ambik phone yang dekat TV tu..dia tengok nama pemanggil..Emilia rupanya..
Dia angkat..
"Hello?"
[Sarah,kau datang tak malam ni..majlis nak start dah]
"Sorryla Aku tak datang..Aku ada hal..tapi hadiah kau Aku dah beli..nanti Hari Isnin Aku bagi ehh"
[Hal apa?..hal kau ngan Akmal tu ehh.. ahh lantak la..Janji ehh nanti bawak?]
Ha sudah,macam mana dia boleh tau ni..Aku tak bagitau apa² pun..mesti akmal citer kat ariel and ariel citer kat dia..
"Err tak yh sebok la kenapa Aku tak datang..Yee Aku janji"
Aku dengar ada orang panggil Emilia sebab majlis dah nak start..Aku kenal sangat suara tu..suara Akmal..
[Sarah,ni akmal nak cakap]
"Ke..."
Belum sempat Aku nak bagitau jangan bagi..dia dah pass kat Akmal..sebab Aku dengar dia kata 'nah'
[Hello..sarah awak kat mane..ibu dengan ayah risau tau tak]
Aku mengambil nafas lalu Aku hembus..
"Biarla kat Aku..Aku kat mana pun..Aku nak pergi mati pun boleh..penyebok je"
[Awak marah lagi?]
"Ehh tak dela..tengah happy ni..siap pi disco lagi.."
Ambik kau nak sangat..
[Sorry..awak balik la..nanti ibu ayah jadi lagi risau..]
"Cakap kat diaorang,aku ok..jangan risau kan Aku..Aku pandai jaga diri..Aku bukan budak² lagi..k bye"
Lalu talian diputuskan..lalu dia pergi ambil airnya yang ada kat atas meja makan kecil di dapur..Sarah bawak ke Ruang tamu..lalu dia menghirup sikit sambil berjalan..tangan kirinya pegang phone..lalu duduk atas sofa..cawan diletak atas meja depannya..
Aplikasi WhatsApp dia tekan..dia mencari contact nama ayahnya..
Ayah😝
Online..Assalamualaikum,ayah..ayah dengan ibu jangan risau tau..Sarah ok je
√√
9.10 p.mWaalaikumussalam..anak ayah ni kat mana..?macam mana tak risau kalau anaknya tak balik Rumah Dari semalam..
√√
9.11p.mSarah tak lari mana pun..masih dalam Malaysia jugak..and masih dalam Perak jugak..jangan risau..Sarah boleh jaga diri..Hari ahad nanti Sarah balik..kirim salam kat ibu..bye..
√√
9.12p.mLalu Sarah off phonenya dan dia letak di di atas meja depannya..dia ambil remote yang ada disebelah cawannya..
Dia bukak TV... tukar² channel, tiba² ada channel siarkan drama korea..boleh tengok..
Dia baring mengiring atas sofa.. lama² dia terlelap..
~end for chapter 27~
Huhu sorry pendek..ngantuk la..pelik kan author ni..time sekolah tido lambat..time cuti sekolah tido awal..huhu..
YOU ARE READING
DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER
Diversos"Kau ni sombong la" "Nape pulak kau nk kata aku sombong" "Yela dari first day kau nak tanya sesuatu pon kau tanya orang belakang..padahal aku ada ja sebelah..lagi senang" "Aku ada reason aku sendiri... anyway aku tak suka orang panggil aku sombong...