[※ Balik Sekolah ※]
"Kau balik naik apa?", tanyaku. "Aku balik dengan Tae akulah", jawab Sung hyu. "Jalan kaki kan?". "Yelah, kenapa nak ikut ke?", tanya Sung hyu. "Haah aku tak ada kawan nak jalan. Jebon kau dengan siapa je. Eh sori V kau dengan siapa je?", tanyaku sekali lagi. "Dengan Jimin", jawab Sung hyu. "Hmm okay, nasib bukan dengan Jungkook!".
"Hai awak!", ujar V. "Hai, jomlah balik tapi Min ikut kita sekali tau", ujar Sung hyu. "Okay tapi, dia kena dekat belakanglah dengan Jimin".
"Haa okay². Min jomlah! Tapi kau kena dekat belakang dengan Jimin tau", ujar Sung hyu. "Hmm yelah".
Sunghyu dengan V terus berjalan meninggalkan aku dan Jimin. Kita orang seperti patung yang tak boleh bercakap. Sebab dari tadi senyap je.
"Emm hai Jungmin", sapa Jimin. "Hai", jawabku dengan nada perlahan. "Rumah kau dekat mana? ", tanya Jimin. "Asal tanye?!.. Jimin terus terkaku untuk menjawab soalanku itu.
"Woof² bunyi seekor anjing di hadapan aku dan Jimin. Aku pun menjerit "Aaaaa!!! Ada anjing!!". Aku pun terus peluk belakang Jimin. Jimin pun terus mendukungku kerana dia faham dengan sikap aku yang takut dengan anjing. Lalu dia berkata "Alaa anjing je takde papelah". "Aku takut anjinglah bongok!!", jawabku dengan nada ketakutan. "Takkan aku nak dukung kau sampai ke rumah! Penat tau tak?", ujar Jimin.
"Min oo Min?? Aik pelik asal tak ada suara. Alahai rupanya kau dah tidur. Haish Jungmin² ", ujar Jimin. "Huhu, dahlah berat! ", ujar Jimin sekali lagi. Apabila aku terdengar perkataan "BERAT" aku pun terus menumbuk dia. "Macam kau ringan sangat ishh", marahku. "Mianhae", ujar Jimin. "Dah² turunkan aku".
Sampai sahaja di hadapan rumahku. Aku terus berkata kepada dia "Bye, gomawo sebab dah lindungi aku dari anjing tu and dah dukung aku tadi", ujarku. "Eh takpelah", jawab Jimin.
"Min!! Haa tu pun kau!", ujar abangku yang tiba² memanggilku. "Ehh Jin hyung!! ", panggil Jimin. "Yah Jiminnie! ", jawab abangku. "Ehh abang kenal dia ke? ", tanyaku yang hairan. "Ehh dia ni kawan abanglah", jawab abangku.
"Ehh ni adik hyung ke? ", tanya Jimin. "Haah", jawab abangku. "Ouh patutlah serupa", ujar Jimin. "Dah³ okay bye Jimin", aku terus menolak abangku masuk ke dalam rumah.
"Apasal kau tolak aku masuk? Jimin tu pakwe kau ehh? ", sindir abangku. "Banyaklah! Dia kawan Min jelah", jawabku. "Iye lahtu". Lalu abangku terus pergi naik ke atas. "Ish abang aku ni bodoh betulah! Aku belum habis cakap lagi dah naik!! ".
YOU ARE READING
[OG] Leave ↭ 박지민
Romance"Jangan tinggalkan aku! tolonglah". "Takpe nanti aku balik". Start ▷ 17/03/26 End ▷