adakah beliau seorang punkers?

27 1 2
                                    

c5
     
       Ali membonceng motosikal Kriss 100 kepunyaan bapa beliau dan terus ke rumah saudara Sopi dengan mengharapkan dapat melepak selepuk dua.Selepas beberapa saat,Ali pun sampai di rumah Sopi.Kelihatan Adikcik dan Are sedang berbual kosong,mungkin isu serius seperti kenaikkan harga minyak mahupun keadaan politik yang semakin meruncing teruknya."Assamualaikum sahabat",Ali memberi salam kepada sahabat beliau,"waalaikumsalam sahabat,mari duduk,have a seat bro",Adikcik cuba berbual bahasa english. "hang power cakap omputeh ye Adikcik". Ali memuji Adikcik kerana bahasa english mudah beliau."Sopi mane?"
          Are dan Adikcik seperti terkesima dengan soalan Ali itu."Aku dah call Dr.Zakir Naik,Sopi kene tindih, ini klu panggil Uncle Seekers pun belum tentu boleh selesai kes tindih Sopi ni,".Tindih adalah istilah kepada tidur mati atau tidur serupa jenazah.Rumit betul kes tindih beliau."Itulah persoalan bermain di benak hati Ali. "Jadi berape lame kome mereput kat luo ni? ",Ali bertanya kepada Are dan Adik cik."Aku rase lebih kurang 2 jam lebih ni,".Ali dengan reaksi agak terkejut lantas berkata,"perh cekal betoi hati kome ni ye"'Adikcik menjawab,"aku kenang kan internet umah musibat ni laju je,klu x lame dah aku repot kat Zulghafar pasal si Sopi ni,sebab ak syak die kene tego mase balek keje".Adikcik menyambung lagi ,"hang tau la kan,member hari hari  ulang alik Klebang,Medan Gopeng,Pasir Puteh ngan Buntung,lagi lagi kat Buntung tu,macam macam jin lepak situ,nasib si Sopi tak baik kene tego ngan hantu tindih".Are mengusap ngusap janggutnya sambil menarik dalam rokok D&J yang baru dinyalakan beliau sebentar tadi dan melontarkan pendapat beliau tentang kes saudara Sopi berdasarkan penceritaan Adikcik sebentar tadi,"Aku rase kite ngan bagitau orang surau tentang kes si Sopi ni,nanti buleh lah deme bace bace skit,buat dia selamat ke".Ali menyambung lagi,"elok beno la tu,mane la tau dengan usehe kite yang kecil ni membuahkan hasil kan,tidak begitu Adikcik?,".
       "Betol,itu betol kalau tak kite sape lg nak tolong?".Adikcik begitu bersemangat dalam menjayakan misi menyelamatkan Sopi dari penyakit tidur serupa jenazah. "Aku rase dia ade buat part time cabut tiang lambu sup con TNB ak rase".Are menceritakan andaian demi andaian mengenai Sopi.Misteri sangat misteri itu yang bermain di lubuk hati Ali.Mana mungkin terkena sampukan Jin Tindih,masih wujud lagi kah ideologi ideologi tahyul sebegini?

aku seorang punkWhere stories live. Discover now