Az órámra pillantottam épp hét óra negyvenöt percet mutat, nem késhetek el az első randin. A tükör elé álltam és még egyszer felszántottam a hajam, hogy minden tökéletes legyen, mint az a lány, akit annyira nehéz volt elhívnom nem szúrhatom el. Az ajtóhoz értem mikor édesanyám meleg érintését meg nem éreztem a vállamon aztán hirtelen megfordultam, anya szája megnyílt, de a tekintete örömteliből egyszer aggódóra váltott.
- Mi a gond, anya? – ijedtem meg és nem is szólalt meg csak a zsebében kezdett kotorászni és előhúzott egy zsebkendőt majd az orromhoz emelte. Odakaptam és lecsurgott az ujjamon a vörös folyadék. A kendő se perc alatt megtelt.
- Jól vagy édesem? – adott még egy darabot, amit az orromhoz tehettem, de az is tele lett, sarkon fordult gyorsan és hozott egy törülközőt már-már én ijedtem meg, ha ez nem áll el, akkor lekésem a találkozót.
Egyszer elkapott egy hányinger érzet, a föld csak hívogatott magához, szédülni kezdtem és minden elsötétedett. Anya hangját hallottam, ahogy kétségbe esetten ordít.
---
Nyitogattam a szemem, a nap sugarai szöget fúrtak a retinámba csak pár perc elteltével szoktam meg a fényt. Hallásom is kezdett kitisztulni csipogást hallottam, kómásan elfordítottam nagy nehezen a fejem és megszemlélhettem a környezetet. A korházban vagyok, bárhonnan felismerem ezt az orvos szagot. A sarokban anya alakját véltem felismerni, zokog? Ebben a pillanatban fújta az orrát majd rám nézett és kutya futtában termett mellettem. Próbált megszólalni, de láttam a félelmet a szemében, bíztatóan megfogtam a kezét és halványan elmosolyodtam. Másodszorra is neki rugaszkodott, de megint sikertelenül fejezte be folyamatos néma artikulálását. Aprót felnevettem, de nem rajta csupán az egész körülmény késztetett erre a cselekedetre.
- Anya, jól vagy? – érdeklődően felemeltem a szemöldököm erre pedig az ő szája nyílt nevetésre.
- Inkább... te jól vagy? – felderült az arca és leült a mellém.
- Miért ne lennék jól, csak idegesít ez a sok kacat – újból felkacagtam. – De tényleg – komolyra fogtam a szót remélem, komolyan veszi és szól az orvosoknak, hogy húzzak ki belőlem, mert ha nem én fogom.
- Idegesít, vagy sem marad – határozottam mondta ki rendeletem mintha tényleg megérezte volna, mit szeretnék.
- Mióta vagyok itt? – felkelni akaróztam, de furcsán gyengének éreztem magam.
- Nem sok ideje, három napja – megsimította a karom aztán eltorzult az arcom. Itt feküdtem három napon keresztül? Mi lehet Jessicával remélem az este nem várt rám és értesült, hogy nem tudok elmenni.
- És... - érdeklődni akartam az aznap estéről, de inkább nem hántolgatom fel, ez csak egy orrvérzés.
- Az orvosok elégették azt az eret, de elég sok vért vesztettél még vizsgálnak, és nem sokára megtudjuk miért volt ez az egész – reménykedőén nézett, néha nem tudom, hogyan találja ki mire gondolok. Meglehet az anyai ösztönök.
---
Beszélgetésünk után úgyszintén visszaszenderedtem, mikor felkeltem már sötétedett és anya hűlt helye volt már. Veszekedés szűrődött be az ajtón, de nem lehetett kivenni miről beszéltek csak a hangokat ismertem fel; egyik anyáé másik apáé. Nem is tudom, mit keres itt apa már réges-rég nem beszéltünk vele vagy csak én nem. Most meg csak úgy kint veszekedik hosszú ideje nem látott feleségével? Egyre hangosabbra váltak a hangok, véget kell vetni ennek. Valahogy jeleznem kell, hogy ébren vagyok és hallom őket. Asztalra pillantottam valamit keresve, hogy odavágjam az ajtóhoz. Távirányítót a kezembe vettem, elhajítottam majd nagyot koppanva esett ki a hátuljából az elem. Egyszerre elnémultak és az ajtó megnyílt és elsőként apám arcára vetettem mérges tekintetem.
KAMU SEDANG MEMBACA
Voltunk és leszünk
RomansaMilyen mikor szemedbe mondják, hogy meg fogsz halni? Ilyet még nem éreztél, megállt minden főképp az élet, tehetetlen vagy. Első napokban feldolgozni se birod teljesen bezárkózol nem akarod, hogy sajnáljanak. Mindenki megbán mindent veled kapcsolatb...