"Nah bubur." Hulur Jin pada Jimin dan Jungkook.
"Hyung, demam-demam pun kena makan bontot ni ke?" Jungkook memandang Jin dengan muka kesiannya.
"Yup! Habiskan! Kalau tak, aku suapkan." Jin memeluk tubuhnya.
"Aku rela makan sendiri dari Jin hyung yang suapkan. Nak rabak mulut aku." Jimin mencapai sudunya.
"Good." Jin pergi.
"Aku taknak makan." Jimin meletakkan balik sudunya.
"Bodoh." Jungkook tiba-tiba berbicara.
"Huh?" Jimin tak faham.
"Nothing! Makan jelah." Jungkook geram.
"Hey! Aku dengan yang lain nak keluar jap. Beli barang dapur." V senyum sinis.
"Bukan minggu lepas dah beli?" Jungkook tak faham.
"Alang-alang nak beli makanan untuk arnab, aku beli barang dapur." V senyum.
"Arnab siapa? Kita bela ke?" Jungkook pelik.
"Arnab belaan En. Kim. Jimin, kau tak nak beli?" V memberi isyarat muka.
Jimin blur.
'Ah!! Jungkook's birthday!'
"Taknak. Aku tak suka arnab tu." Jimin geleng.
"Okay. Oh, ya! Jin hyung kata..
'Anda tak dibenarkan bergaduh hingga menyebabkan kemusnahan dunia.'
Macam tulah." V mengajuk cara Jin bercakap lalu pergi.
"Asal kau tak suka arnab? Arnab comellah!" Jungkook bengang.
"Aku tak suka arnab yang En. Kim tu bela! Aku ada sebab kenapa aku tak suka dia." Jimin muncung.
"Asal kau tak suka?"
"Sebab dia suka kacau aku." Jimin menjeling.
"Aku nak masak benda lain. Taknak aku makan benda ni." Jungkook bangun dari katilnya dan keluar dari bilik.
"Aku dah beli apa yang 'arnab' tu patut dapat." Jimin tersengeh.
Skip--
"Masak ramenlah! Aku dah lama tak makan!" Jimin memandang Jungkook yang bongkok mencari makanan.
"Makan kari segeralah!! Masuk dalam mikrowave, panaskan, makan dengan nasi." Jungkook tak setuju.
"Ramenlah!! Takdalah Jin hyung perasan kita curi-curi makan." Jimin geram.
"Ramen manada setan!" Jungkook berdiri tegak memandang Jimin.
"Aku ada."
Skip--
"Macam mana nak hidupkan api?" Jungkook puas memutar tempat menghidupkan api.
"Aku tak pernah nampak Jin bukak pakai tu. Dia pakai ni." Jimin menghulur pemetik api berbentuk pistol.
"Wuu~"
Klak! Klak!
Jungkook menghidupkan api di dapur.
"Woi! Kena kain!! Kain terbakar!!!" Jimin cemas.
Jungkook menepuk-nepuk menggunakan segulung tisu.
"Woi, bodo!! Lagi terbakarlahh!!" Jimin mengambil selipar rumah yang tersarung lalu menepuk-nepuk hingga dia rasa api sudah terpadam.
"Dah padam habis ke?" Jungkook memandang kain yang berasap baru dipadam.
"Dah." Jimin memakai selipar.
"Tu ada bara-bara lagi tu?" Jungkook memandang kain itu.
"Nanti padamlah. Dah masaklah! Aku campak benda ni dalam stor." Jimin mengambil kain tersebut.
Skip--
"Aku nak mangkuk tu!!!!!!!! Asal aku punya sikit!!" Jungkook geram.
"Ramen aku. Suka hati akulah!!" Jimin geleng.
"Aku dah masakkan dah!!" Jungkook tak setuju.
"Bagilah aku satu senduk!!!! Satu je!!!" Rengek Jungkook membuatkan Jimin rimas.
"Ishh!!!! Sakailah kau ni!!!!!!" Jimin mengalah.
"BERAMBUS!!!!!" Pekik Jungkook.
"Babi!! Aku dah bagi. Macam ni kau buat dekat aku!!" Jimin geram.
"Nampak aku kesah?" Jungkook menjeling.
"Errrrgggghhh!!" Jimin geram.
Dari detik itu, bermulalah satu cahaya kecil. Terbitnya di sebuah kegelapan. Menghangati seluruh kegelapan. Kepanasan akan terasa suatu masa nanti.
YOU ARE READING
[complete] bontot lembu | jikook
Fanfiction"Bergaduh je kerja korang ni!! Aku bagi bontot lembu baru tahu!!" "Bagi dia dulu, baru aku makan!!" -Jungkook- "Mulut kau tu yang patut makan bontot lembu! Semua jenis bontot kau patut makan!" -Jimin- (Jeon Jungkook x Park Jimin Fan Fiction) Status...