Ignorer skrivefeil.
Adam og Eva1. Hva sa Adam i Narvesen-kiosken?
"Har dere fått noen nye blader?"2. Adam: "elsker du meg?"
Eva: "hvem ellers?"3. Eva mente virkelig det hun sa da hun klaget over at hun ikke hadde noe å ha på seg.
4. Det er høst i edens hage, og plutselig kommer et fikenblad fykene, og Eva utbryter: "se Adam! En usynlig mann!"
5. "Skal vi leke Adam og Eva?"
"Hvordan gjør vi det?"
"Du stjeler et eple, så spiser jeg det!"6. Hørt på skolen:
"Kan dere si meg hvorfor Adam og Eva ikke måtte spise av eplene i kunnskapens tre?"
"De var sikkert sprøytet!"7. "Hvor lenge var Adam og Eva i paradiset?"
"Til utpå høsten en gang"
"Hvordan vet du det?"
"Det er jo da eplene er modne!"8. Sherlock Holmes kom til himmelen og gikk rett bort og hilste på Adam og Eva. "Hvordan kunne du kjenne oss igjen så raskt?" Spurte Adam. "Elementært min kjære Adam" svarte Sherlock Holmes. "Dere er de eneste som ikke har navle!"
9. Hva var det Adam og Eva ikke hadde, som alle andre har?
Foreldre.10. Læreren: "hvorfor har du kalt hovedpersonen i stilen din for Adam?"
Eleven: "du sa jo at den skrives i første person!"11. Hvilken stor fordel hadde Adam?
Når han fortalte en vits, hadde ingen hørt den før.12. Hva har Adam foran og Eva bak?
Bokstaven a.13. Adam: "vil du gifte deg med meg?"
Eva: "har jeg noe valg?"14. Hvordan fant Adam og Eva fram i edens hage?
Ved hjelp av eplekart.15. Hva var det Adam og Eva fant ut før alle andre?
At det er sunt å spise frukt.16. Hva slags slange var det i edens hage?
En hageslange.Adresse
1. "Har du mailadressen til fru Olsen?"
"Nei, men kan du ikke sende en Mail og spørre?"2. Si meg din adresse, så skal jeg fortelle deg hvor du bor.
Agurk
1. Hvilke agurker får jobb i brannvesenet?
Slangeagurker.2. Hva er grønt og går opp og ned hele dagen?
En agurk i en heis.3. Hvorfor kan du ikke spise agurker med fingrene?
Agurker har ikke fingre.4. Hva er langt, grønt og bruker bleier?
En baby-agurk.5. Hva er langt, grønt og livsfarlig?
En agurk med maskingevær.6. Hva er hvitt, sort, grønt, sort og hvitt?
To sebraer som sloss med en agurk.Akvarium
1. Og så var det mannen som var så lei av fisk at han hadde pølser i akvariet.