Sport friends- 3

71 5 0
                                    

-jade pov-

Vandaag is de eerste dag dat ik een persoonlijk leider ben. Ik kijk op mijn rooster van school. Ik zit to half 12 op school. Kan ik makkelijk skippen. Het is wiskunde en daar sta ik gemiddeld een 9 voor dus dat is wel goed. Ik sms lara dat ik niet kom. Ik pak de telefoon en bel de school op. Ik weet dat me moeder me niet af wilt bellen dus ik mezelf wel ziek. 'Me dochter, jade miller is ziek. Uit klas v2a.' Ik wacht even op antwoord. 'Oke, ik zal haar afmelden.' Ze hangt alweer op. Hmm, makkelijk. Ik pak me tas voor de sportschool en zet die op me fiets. Ik pak twee croissantjes en stop die er gewoon bij. Flesjes water hebben ze daar wel. Ik stap op de fiets en fiets richting de sportschool. Ik zet me fiets neer in de vertrouwde fietsenstalling en loop dan naar binnen. 'Hii carla!' Zeg ik vrolijk, net zoals altijd. 'Hii jade, moest je vandaag niet naar school?' Ik schud me hoofd, ik heb geen zin in een preek. 'Wanneer komt die jongen?' Het is nu inmiddels 9 uur. 'Rond 10 uur.' Ik knik. Ik kijk rond en zie dat er opvallend veel meisjes zijn. Jeetje, wat is dit. Allemaal van die barbie poppen. 'Jeetje carla. Wat is dit?' Ze kijkt me lachend aan. Volgens mij weet ze het wel maar verteld ze het niet. En ik weet trouwens nog niks van die jongen. Maarja, daar kom ik rond 10 uur wel achter. Ik zwaai even verward naar carla en loop dan door de menigte barbie poppen heen. 'Holy cupcakes.' Mompel ik in me zelf als ik in de kleedzaal binnen kom en er zijn echt miljoenen meisjes. Meestal zit ik hier in me eentje. Ik pak snel me sportschoenen uit me kluisje en doe een ander shirt aan. Ew, hier hou ik echt niet van. Ik loop de sportzaal binnen en begin met opdrukken. Me record is 93. Ik wil het graag halen tot de 100. Het is me nog niet gelukt maar dat komt wel. Na een uurtje zo bezig te zijn met opdrukken en wat andere dingen wacht ik nogsteeds op de jongen. Misschien had carla het fout. Dat hij niet om 10 uur kwam. Ik kijk rond en zie dat die barbie poppen een hele grote inkijk hebben en een heel kort shirtje. Hier hou ik dus echt niet van. Van mij mogen ze ophoepelen. Ik loop de zaal uit naar carla. 'Eh carla, waar blijft die jongen. En wat doen al die barbie poppen hier?' Ze knikt naar iets achter me. 'Hey.' Hoor ik een slome, lage stem zeggen. Dat zal vast de jongen zijn. Ik draai me blij om met een grote glimlach op me gezicht maar die veranderd al snel in een fake glimlach. Ik kijk carla boos aan. Ze weet dat ik die jongens haat en ze heeft me niks gezegt. 'Hey.' zeg ik met een brok in me gezicht. 'Misschien willen die barbie poppen je wel les geven.' Zeg ik geïriteerd. Nu verklaard het alles. Al die barbie poppen zijn nphier niet om te sporten maar voor harry. 'Jade, doe niet zo onaardig. Nieuwe klanten moet je lief tegen doen.' Ik kijk haar hatelijk aan. 'Eh, je hoorde me harry. Je kan ook les krijgen van die barbie poppen. Ze willen je allemaal. Je kan gelijk met ze het bed induiken.' Hij kijkt me moeilijk aan. Ik had verwacht dat hij me al lang een pak slaag zou geven maar hij krijgt alleen maar tranen in zijn ogen. Verdiend hij. Die arrogante zak. Iemand trekt me ruw mee. Carla. 'Carla, wat moet je nou. Waarom heb je dit niet gezegt. Je weet dat ik ze haat. Ik wil geen les geven aan die arrogante zak.' Ze heeft me zo nog nooit gezien. 'Je weet niet of hij arrogant is. Geef hem een kans. Hij wilt ook alleen maar sporten.' Ik kijk haar lachend aan. 'En zeker daarna met ze het bed induiken.' Zeg ik lachend. 'Je kent hem niet. Doe het nou maar!' Ik trek me los uit haar greep. 'Oke dan.' Zeg ik zuchtend. 'En wel wat aardiger he.' Hoor ik haar nog naroepen. Harry is met iemand aan het bellen. 'Nee paul.Ja. Oke. Ik wil ook sporten maar ik heb geen zin in al die barbie poppen en ook dit gehaat nog. Kan ik niet naar een andere sportschool?' Ik bijt even op me lip. Hij heeft het nu al niet meer naar zijn zin. Door mij. Hmm, ik hoop dat hij sneller weggaat. Er word opgehangen. 'Oke, laten we maar beginnen.' Hij loopt als een hondje achter me aan. 'En, heb je een beetje spieren?' Hij trekt zijn shirt omhoog en kijkt me een beetje trots aan. Kuch, arrogant, kuch. 'Hmm, niet echt dus.' Een beetje plagen mag toch wel. Ik merk dat hij het niet echt erg vind. We lopen de sport zaal binnen en al snel komen alle meisjes naar hem toe gerend. Hij wilt wat handtekeningen uit delen maar ik trek hem mee. 'Ben je hier om te sporten of niet?' Hij knikt. 'Beginnen met boksen?' Ik kijk hem vragend aan, ik vind hem wel zo'n typ ervoor. Ik merk dat hij hele grote handen heeft dus ik pak hele grote bokshandschoenen. Hij trek zijn shirt uit. Ik hoor alle meiden achter me zwijmelen maar ik trek me er niks van aan. Hij is hier om te sporten. Ik hang zo'n ding op waar hij tegen aan kan boksen (ik heb echt geen idee hoe dat heet maarja, je weet wat ik bedoel). 'Begin maar.' Ik zie hem wat klunsig slaan. Zijn slag moet strakker worden en hij moet gelijk terug trekken. Ook moet hij met de andere hand zijn gezicht verdedigen maar dat doet hij niet. 'Stop maar.' Hij kijkt me wat sip aan. Ik grinnik. Ik trek bokshandschoenen aan. Ik duw hem wat speels opzij. Ik begin met boksen. Na een tijdje stop ik. 'Snap je het of niet?' Hij knikt. Hij is stil.

Na 3 uur gesport te hebben ziet harry er aardig moe uit. 'Moe?' Hij knikt. Waarom zegt hij niks. 'Waarom praat je zo weinig? Je mag nog wel praten ook al haat ik je.' Ik zie hem moeilijk slikken. Kwam dat er hard uit? Hij moet gewoon weten dat niet iedereen hem leuk vind. 'Je hebt het goed gedaan vandaag.' Ik trek me boks handschoenen weer uit. 'Jij ook.' Ik grinnik even. Dat komt ook omdat ik hier elke dag kom. 'Mag ik je nummer? Dan kan ik je bellen als ik weer wil sporten?' Ik schud me hoofd. 'Ik ben hier 24/7 dus je kan komen wanneer je wilt. Ik ben er toch wel.' Ik had er geen behoefte aan om mijn nummer te geven. Ik zwaai nog even. 'Nou, ik zie je wel weer.' Hij knikt en loopt stilletjes weg. Ik had wel wat anders verwacht van die arrogante zak. Dat hij mij ging vertellen hoe het moest ofzo maar hij is heel stil. Beter. Ik kan hem niet uitstaan.

---

En? Eerste hoofdstuk met harry ^^ whieeeeh!!

Byeee little cupcakesss

Sport friendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu