Sport friends- 4

61 4 1
                                    

-harry pov-

Ik snap nogsteeds niet waarom jade me niet mag. Ze hoeft me niet perse leuk te vinden maar haten doet pijn. Ik kan ook gewoon naar een andere sportschool gaan maar eigenlijk ben ik wel benieuwd of ik vrienden met haar kan worden. Niet zo stil doen als vorige keer en gewoon mezelf zijn. Laten zien hoe ik ben. En niet wat de roddelbladen zeggen dat ik ben. Ik trek me korte voetbal broekje aan en een tanktop. Ik neem me sporttas mee en stap dan in de auto. Ik rijd richting de sportschool . Zal jade er al zijn? Ik stap mijn auto uit en loop de sportschool binnen. Ik zie jade met carla praten. Gelijk komen die barbie poppen weer naar me toe gerend. Ik ga op de foto met een paar meiden en deel handtekeningen uit. Ik loop snel door naar jade. 'Hii.' Zeg ik vrolijk. Gewoon mezelf zijn dan komt het wel goed. 'Hii.' Hoor ik haar geïriteerd zeggen. Ik trek me er niks van aan. 'Waar gaan we mee beginnen?' vraag ik nogsteeds vrolijk. 'Kom maar mee.' Ik loop achter haar aan. We lopen naar de renband. 'Yes, dat is leuk!' Ik trek me shirt uit. 'Ik zet hem wel extra snel. Dan val je.' Ik grinnik even. 'Hmm,, als jij dat wilt.' Waarschijnlijk had ze verwacht dat ik weer zi ging reageren als gisteren. Nee. Totaal niet. Ze zet de band aan als ik erop sta. 'Ga naast mij op de andere renband.' Ik glimlach. 'Ik moet erop letten of je je benen goed neerzet.' Ik grinnik even, ze is eigenwijs. 'Dat kan ook op de renband naast me.' Zeg ik lachend. Ik concentreer me even op mijn ademhaling. 'Nu al moe,watje!' Hoor ik haar lachend zeggen. 'Nee hoor, let maar op. Ik ga langer rennen dan jou.' Ik zie de strijd in haar ogen. Ik weet dat zij gaat winnen. Maar ik vind het gewoon leuk om haar uit te dagen.

We zijn nu al twee uur zonder te stoppen op de renband aan het rennen en ik ben kapot. Jade kijkt er geen last van te hebben want ze rent gewoon vrolijk verder. 'H..oe kan j...ij Dit?' Ze begint even te lachen. Ze stapt van de renband af. 'IK HEB GEWONNEN!' Roep ik blij. Ze kijkt me serieus aan. 'Ik had nog vijf uur door kunnen gaan maar dan zou jij dood op de grond liggen.' Ik grinnik en knik even. 'Je hebt gelijk.' Ik stap van de renband af. Mijn sixpack glimt van het zweet. 'Je zweet.' Zegt ze lachend. 'Hoe zou dat nou toch komen. Omdat jij mij zolang heb laten rennen.' Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. 'Ew, zweet!' Ze wurmt zich uit me greep. Ik grijns. Ik weet dat ze me haat en daarom plaag ik haar ook. Ze ruikt aan haar shirt. Ik begin te lachen. 'Zweet jij nooit dan?' Ze haalt haar schouders op. Ik wrijf even over me buik. 'Eh, waarom ben je zo vrolijk vandaag?' Hoor ik jade vragen. 'Het doet me niks dat je me haat. Ik wil gewoon sporten en mezelf zijn.' Ik zie haar knikken. 'We kunnen best vrienden worden.' Zeg ik glimlachend. Ze begint hard te lachen. 'En vervolgens word ik jou slaafje?' Ik frons. 'Ik ben echt niet zoals de roddelbladen mij omschrijven.' Zeg ik fronsend. 'Dat mag je dan bewijzen.' Ik grinnik. 'Zullen we samen wat leuks doen?' Ze begint weer te lachen. 'Hmm, nee. Sporten met jou is al genoeg.' Ik begin te lachen. 'Oke dan, maar dan kan ik het ook niet bewijzen.' Ik loop naar de kleedkamer. Ze lijkt me best een lief meisje. Als ze zich gewoon van de haat afzet, maarja. Daar ga ik alles aandoen. Ik zei nog dat die haat me niks deed maar eigenlijk snap ik nogsteeds niet waarom mensen me haten. Ik heb niks verkeerds gedaan toch? Ik kleed me uit en spuit wat deo op. Ik doe me zwarte skinny jeans aan die ik bij had en een tanktop. Ik pak me bandana die ik vervolgens ook nog op doe. Ik loop de kleedkamer uit en zie jade en carla praten. 'Carla, wat moet ik nou. Hij vroeg net of ik wat leuks wou doen. Daar heb ik dus echt geen zin in. Iets doen met een arrogante zak. Dat kan nooit leuk zijn' Ik hoor carla diep zuchten. 'Geef hem toch een kans.' Jade schudt haar hoofd en stopt gelijk met praten als ze mij ziet. 'Hier is de arrogante zak weer.' Zeg ik blij. Ze is blijkbaar erg geschrokken dat ik haar hoorde. 'Ik ben ook maar gewoon een jongen. Ik zing alleen op een podium met vier andere gasten en dat maakt me gelijk arrogant. Je moet echt zelf weten hoe je over mij denkt maar je kent me niet.' Ik zwaai vriendelijk naar carla en loop dan zonder om te kijken nog het gebouw uit. Ik stap in me auto en rijd naar huis.

---

Byeee little cupcakesssssssssssss. Hoe vonden jullie het trouwens? P.s. Vote en comment :D

Sport friendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu