ÖNSÖZ

21 0 0
                                    


Benim için bir mucizeydi lise mezunu olmak!!!
Bir gün yanlış bir numara çevirdim. Orta yaşlarda bir bey açtı telefonu.
- Kimsiniz?
- Kusurabakmayın yanlışlık oldu.
- Seni eşim mi arattırıyor yoksa?
- Hayır beyfendi yanlışlık oldu.

Eşiyle sorunlar yaşadığını söyleyen 40'lı yaşlardaki adam, kendisini denemek için eşinin arattırdığını düşünerek soru sormaya devam etti.

- Nerelisin sen?
- Bursa
- Kaç yaşındasın?
- 18
- Okuyor musun?
- Hayır
- Neden?
- Babam okutmak istemiyor.

O dönemlerde annem beni evlendirme derdindeydi. Hatta nişanlıydım. İstemeden! Ama her gece ''Ben okumak istiyorum Allah'ım'' diye dua ettim. Çevirdiğim yanlış numara benim hayatımın değişmesinde en büyük mucizeydi.

- Bak kızım, Bana babamın vasiyeti ''okumak isteyenleri okut'' oldu. Ben Kocaeli'de yaşıyorum. Ve kısa zamanda Bursa'ya gelip seni liseye yazdırıyorum.

Ben 18 yaşındaydım. Benim yaşımdakiler  liseden mezun olmuştu. Bense liseye yazılmak için Kocaeli'den gelen Şenol beyle okul müdürünün odasına girdiğimizde okul müdürü kaşlarını çatarak ''Senin yaşındakiler mezun oldu kızım.'' diyerek başka liseye yazılmamı önerdi. Kesenin ağzını açınca fikri değişmişti. Ben artık liseli bir kızdım. Ve annemin evlendirme çabalarına karşı koyarak okuyup yazar olacaktım...

Sonra ne mi oldu? Lise ikinci sınıftayken annem babam ayrılma kararı aldı. 4yıllık liseyi 5yılda bitirdim. Ama iyiki de sınıfta kalmışım. İstanbul'da 40kişilik sınıfta çok güzel arkadaşlıklar kurarken Çanakkale'ye annemin yanına geldiğimde 10 kişilik sınıf sonuncu yılımı bana zehir etmiş olsalar da güzel yürekli öğretmenlerim oldu. Ve yıllar sonra iki kitap annesi oldum. Üçüncü de yolda. 
Özgül Bingül Ayhan
2Nisan2017

YOLCULUK AŞK'AHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin