hear me

44 5 10
                                    

Pagi-pagi buta lagi Kang Waneul sudah bangun kerana dia tidak dapat tidur dengan lena....

" umhhhh" sambil tengok jam loceng disebelah katil di dalam biliknya.... Tertera di jam loceng baru pukul 3:30 pagi... "Alah lambatnye.. Ni adelaa jugk nnti budak tido dalam kelas ni..(╯3╰)"

Waneul seorang budak perempuan yg agak baik dan sopan ... Tapi skli klau datang mood 'kakyong fadil' tuuu aduhhh mmg smu org lh kene hentam(〜^∇^)〜

Lalu Waneul bingkas bngun dri katil miliknya lalu pergi ke meja study untuk membaca novel...

Author: ciyehhh.. Acah2 rajin ƪ(‾.‾")┐

Die membaca buku novel bertajuk "KELIBAT"

"Fuhhh bapak jahat.. Snggup salai,panggang baby 😭... Emmm seram pulak bace buku sensorg 😥" renget Waneul lalu dia menutup buku novel kepunyaannya dan kembali pada atas katil yg berwarna ungu muda yg diikuti oleh cadar dan selimut yg mempunyai corak kartun 'robocar poli'😂😂

" Emmm harini abislah kene tolong jage adik yg durjana tuuu😟 eomma dgn appa nk pegi Jeju lagi ade urusan" keluh Waneul. Lalu die melabuhkan badannya di atas katil dan sambung tidur...

......Jam 7 pagi....

"Waneul!!!! Bangun!!! Eomma dah nk bertolak nii!! Tolong jagekan saeng kamu ni.. Jgn lupe hantrkan die ke sekolah! Jerit puan Kang Gee Hin..

" Nae eomma!!! Huhu why me 😢" keluh Waneul sambil bingkas bgun dr katilnya untuk bersiap pergi ke sekolah..

Dia memakai baju kemeja sekolah di dalam yang mempunyai corak bentuk empat segi sama yang berwarna maroon dan putih... Diluarnya pula dia mengenakan kot berwarna hitam yg mempunyai lmbang SOPA Highschool. Selain itu dia juga mengenakan skirt hitam pendek...

Lalu dia terus keluar de biliknya dan terus meluru ke tempat meletkkn kunci motornya lalu menghidupkn enjin motornya.. "YAHHHH!!! PPALLI KANG WAEUN" jerkah Wanuel kepada satu stunya adik yg membawa malapetaka dlm dirinya..

Tiba-tiba dia terasa seperti sakit kepala yg teramat... Dia merasakan otaknya seperti bergegar dlm ruang kepalanya... Die segera menelan 2 biji panadol dan meneruskan perjalanan untuk menghantar adiknya ke sekolah...

~~~Tiba di sekolah~~~~

" hey budak nakal... Belajar elok2 tauu.. Jangan nakal2 banggakan eomma appa okay? Nanti kalau eomma dgn appa dh x de sekurang-kurangnya Waeun dah ade bnyk ilmu untuk mase dpn" Kata Waneul kepada satu-satunya adiknya..

"Tapi kalau Waeun pergi dulu sebelum semua pergi?"

Kata-kata Waeun membuatkan Waneul tersentak seketika ..
"DDahlaaa prgi msok dlm... Nnti kalau lewat cg marah pulak.

~~~~~~~~ Di sekolah~~~~~~~~

Semasa tengah belajar tiba-tiba Waeun terasa seperti tidak sihat lalu dia melaporkan perkara tersebut kepada gurunya...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"No idont wanna go too fast, cause notjing is really last, i think i need sometimes but i cant get you of my mind~~~~ " lagu FXXK IT drpada band terkenal di seluruh dunia BIGBANG dijadikan ringtone telefon Waneul...

"Yobusaeyo?" Tanya Waneul..
"Annyeonghasaeyo.. Im yunri imnida .. Saya guru kepada Kang Waeun.. Ini kakak dia keh?" Terang Im yunri..

"Aaaaah annyeong.. Wae?"

"Kang Waeun tidak berapa sihat hari ini... Boleh awak dtg bawa dia pulang.. Maaf menyusahkan tadi saya call eomma dgn appa kamu tak terjawab" jelas puan Im Yunri...

"Aaahhh.. Nae .. Gomawo 🙇🏻"

Waneul pergi mengambil adiknya di sekolah... Kelihatan adiknya sedang menunggu di station bus dari seberang jalan.. Ketika Waeun ternampak kakaknya dr seberang jalan ....

"Eonni!!!!!" Dia kelihatan gembira ketika melihat kakaknya telah tiba.. Lalu dia teros lari menyeberangi jalan raya yg agak sesak....

Tiba~tiba...

"PPPANNGGG!!!! STREEEEETTTT!!"

"WAEUNN!!!!!!!!!!" Teriak Waneul dari atas motosikalnya..

Nak tau ape jadi seterusnya dan bagaimana dia boleh pindah ke Seoul? Teruskan membaca part seterusnya.. Mianhei kalau ade typo or pape je.. Gomawo.. Tolong vote yahh!!🙇🏻😍❤🌟

Just one day💖Where stories live. Discover now