داخل احمد المستشفي في العنايه المركزه واتصلت مريم بساره وعمرو واتوا اليها وحكت لهم ماذا حدث وكانت تبكي بشده حتي خارج الطبيب جرت عليه مريم :هو عامل ايه يادكتور .
الطبيب:اهنا عملنا الي عيلنا والباقي علي ربنا الحادث كان شديد اووي ادعولوا .
عمرو :يعني في امل يعيش يادكتور .
الطبيب :الامل ضعيف اووي .جالست مريم تبكي بشده .
عمرو :قمومي امشي يامريم انت وساره وانا هقعد واكلم اسامه .
مريم وهي باكيه:علي جثتني اني تطلع من المستشفي غير لام اطمن عليه .
عمرو:مش هينفع تفضلي قاعده هنا .
ساره :سبها علي رحتها باعمرو وانا هقعد معكي .
عمرو :طيب انا هروح اكلم اسامه .
وبالفعل اتصل باسامه واتي وكان معه مايا وسلمي .
مايا في نفسها:ازاي بس المفروض ان انتي الي تموتي يامريم انا مش عارفه اخلص منك ولا ايه .
وجلس الجميع كانت مريم تبكي بشده .وبعد مرور يومين ومريم في المستشفي لم تتحرك منها ذهب الطبيب لكي يطمئن علي احمد.وعندما خرج كان سعيد جدا.
مريم:ايه يادكتور اخباره ايه .
الطبيب بساعده :الحمدالله هو بق كويس وهننقاله علي الغرفه .
مريم بتسامه سعيده :يعني ممكن اشوف.
الطبيب:اه طبعا عن ازنكوا .
الجميع اتفضل كانت مريم سعيده جدا وذهب عمرو الي سلمي وجلس بجانبها وطلب منها انا تاتي معه في الكافتريه وبالفعل اتيت اليه .
سلمي:في ايه ياعمرو
عمرو:بصي ياسلمي انا عارف كويس انا مايا زباله وممكن تعمل كل حاجه علشان مصالحتها بس مش للدرجه القتل انا عارف ان عارفه كل حاجه وحارم عليكوا احمد ومريم يايسيبوا بعض علشان واحده لابتحبه ولا حاجه بتحب فلوسه مس اكتر
سلمي:ايوه بس انا مش اعرف حاجه .
عمرو:بصي انتي كده ربنا هيحسبك انا عايزك تقولي الحقيقه بس مش اكتر.
سلمي:وانا موفقه .
عمرو:بجد .
سلمي:اه لاني بجد اتاكد ان مريم بتحبه وهم الاتنين يستهلوا بعض .
عند مريم دخلت لتزور احمد وجالست بجانبه وكان هو نائم او يمثل انه نائم وكانت هي تحدث معه علي انه نائم :احمد انا بجد بحبك محبتش حد.غيرك ونفسي انا وانن مبق لبعض انا لم كنت بقولك بكرهك كنت بحس ان قلبي بيتقطع بس صعب اجساي اني اشوف الي بحبه بيخوني ده اصعب احساس ممكن اشوف في حباتي وعلي العموم انا مسمحك لانك انت حبيبي .
تفاجئت بصوت مايا :ده انتي معندكيش دم انتي قعده جنب حبيبي ليه .
تفاجئوا بصوت احمد :حبك برص وبعدين دي هي الحبيبتي والاحسن انك تمشي من هنا وال اقسم بالله هقومملك يلا اطلعبي بره ومش عايز اشوف وشك وعلفكرا انا هتجوز مريم الخميس الجاي لا بعده ووريني هتعملي ايه يلا غوري.
مريم حضنته :حرام عليك وقعت قلبي .
احمد:سلمت قلبك انا فداكي ياقلبي .
مريم :انا مسمحك باحمد وبحبك اوووي .
احمد:يابنتي واللهي معملت حاجه .
مريم:خلاص بلاش نفتح في القديم .
سلمي:صدقي يامريم هو فعلا معملش حاجه انا هحكيلك علي كل حاجه وحكت له كل شي ومريم مصدومه .
احمد:بنت ال بس لم افوقلها .
سلمي:وهي كمان الي اجرت العربيه الي المفروض كانت تخبط مريم وانت فداتها .
احمد:واللهي لوديها في داهيه.
مريم:انا اسفه اني انا ظلمتك ياحمد.
احمد:اامهم متظلمنيش تاني .بعد مرور 10 سنوات .
تزوجت سلمي من عمرو وايامه من ساره ومريم من احمد واصبحوا اصدقا مقريبن جدا ومريم اصبحت دكتوره مشهوره وساره ايضا مايا دخلت مصحه نفسبه وانجبت سلمي وعمرو خالد ونغم .
واحمد ومريم انجبوا لارا وهبه ومحمد .
وساره وسامه انجبوا ياسمين فقط.عند مريم .
احمد:مررررريم.
مريم:في ايه ياحمد .
احمد:بنتك دي هتجنني تعالي شيلها من هنا .
مريم بضحك :لارا حببتي جنني بابا برحتك .
لارا:حاصر يامامي .
احمد:امسي يابت من هنا العبي مع خوتك .
لارا:حاضر يابابا .
احمد:مريم .
مريم:نعم .
احمد:بحبك وبموت فيكي .
مريم:انت عارف انت بتقول الكلمه دي كام مريم في اليوم .
احمد:انا نفسي اقولها كل ثانيه وكل دقيه .
مريم.:بحبك ياحلي حاجه في حياتي ربنا يخليك ليا .
احمد:ويخلكي ليا ياقلبي .النهايه
تمت الحمد الله