Kim mingyu ;Aku melonggarkan tie milikku dan menghempaskan diri ke sofa. Nafas berat dilepaskan. Wonwoo yang baru balik dari kerjanya juga berbuat perkara yang sama.
Wonwoo kerja apa? Disebabkan omma dan appa asyik force aku untuk kerja di syarikatnya , aku mencadangkan wonwoo saja yang mengambil alih syarikat.
Aku , sekarang bekerja sebagai pendakwa raya. And aku suka kerja aku sekarang.
Sebulan telah berlalu selepas insiden itu. Perempuan tua itu telah mati sehari sebelum tarikh hukuman gantung yang telah ditetapkan.
Wonwoo kata , " dorang bunuh dia. "
Dan sampai sekarang , aku tak tahu siapa ' dorang ' yang dikatakan oleh wonwoo.
Aku menoleh ke arah wonwoo. Wajahnya yang kelihatan penat itu menarik perhatian aku. Nasib baiklah aku ni jenis straight. Kalau tak , dah tergoda dah sekang ni.
" best tak kerja ? " aku menanya soalan bodoh. Dah kerja , sape je yang tak suka? Kau pun suka kerja kau kan , mingyu?
" boleh lah. " tiba tiba dia mencelikkan matanya dan memandang tepat ke arah aku.
" tadi kan , aku jumpa pompuan. Nama dia 'silly'. Actually , aku yang panggil dia macam tu. Sebabnya , dia annoying gila ! Dah lah just intern and dia boleh cakap yang ' wahh , neomu senggyeotda ' kat aku ! " ady wonwoo dengan mukanya yang penuh ketidakpuashatian
Aku tergelak kecil. Apalah. Dah besar panjang pun nak bergaduh ke?
" dia ingatkan aku dekat kyung. " riaknya yang tadi marah kelihatan sedih tiba-tiba. Ya lah , siapa tak rindu kekasih hati bila 'berjauhan' ?
" the past is the past , wonwoo. "
" sekarang , kau kena ambik cuti and rest kan mind kau. Aku dah beli tiket. Kita fly esok. "
" manoi? "
" hawaii !! " jeritku sambil membuat lenggek seperti gadis hawaii sedang menari.
Dia ketawa terbahak-bahak melihat kelakuan aku tadi. ' thats right wonwoo. Kau kene senyum. '
' forever '
" lets dance babe ! Hahahahahaha "
✡
Kami keluar dari pesawat yang sarat dengan penumpang itu. Hello , kau hingat kami dua orang je yang naik bussiness flight ni? Ada berbelas sebenarnya.
Well , author ni kan suka perbesarkan benda tak penting.
Wonwoo berjalan dengan kekok. Sebab kaki tu kaki baru. Kaki yang lama dah patah sebab dia sendiri careless pergi jatuh dekat lif. Tambah lagi , kaki tu sebenarnya dah lama aku tempah. Tapi , dia yang degil tanak pakai.
Padan muka. Kan dah reput.
Aku tergelak melihat dia yang awkward gila bila jalan. Rasa nak gelak guling-guling kat sini tau tak?!
Tapi , aku masih rasional untuk berfikir mana yang baik dan buruk. Oh yea , lupa nak bagitau , kami tukar destinasi.
Sedih tak? Sebab keadaan wonwoo tak berapa nak baik , kami hanya pergi Chicago sebagai pilihan pelancongan.