Bab 4:Penceroboh licik (bahagian 3)

80 10 0
                                    

Tanah bergegar dengan kuat. Angin-angin kuat mula menerjah masuk.

Kawasan yang hampir musnah tadi secara tiba-tiba terbina satu ruang yang besar dan lapang.

Mata aku mencerlung tajam pada Ana.

Ini semua salah dia lah. Pergi marah sangat apehal. Aku saje je test. Tu pun nak marah.

Ana juga merenung tajam pada aku.

"Kau yang mula dulu. "Ana berpaling ke arah lain.

"Aku p.......... "Belum sempat menghabiskan bicara, berpuluh-puluh raksasa malam menyerang aku. Raksasa keding pula menyerang Ana.

Endflashback:

Sebab tulah kami tengah lawan ni. Ana tu la tak reti nak kawal perasaan marah dia.

Tapi kalau nak difikirkan balik, aku yang salah sebab buat macam tu.

Arghhh, sekarang semua tu tak penting. Yang penting raksasa gemuk+boroi+hodoh depan aku ni mampus.

Satu pedang berwarna putih muncul pada telapak tangan aku.

Hanya dengan sekelip mata saja, beberapa raksasa malam dipengal kepala oleh aku menggunakan pedang berwarna putih yng sentiasa berada di dalam gengaman aku.

Semakin lama raksasa malam semakin sedikit,raksasa keding pula sudah lama terhapus cuma Ana ni bukannya nak tolong aku, boleh pulak dia tengah jalan-jalan tengok aku lawan.

Pedang berwarna putih disisip pada bahagian pinggang lalu hilang secara tiba-tiba.

Untuk raksasa malam yang terakhir, aku hadiahkan kepada kau skill aku.

Kain yang agak labuh diangkat separas lutut menampakkan kasut tinggi berwarna putih aku.

Kain panjang itu di pusing-pusing laju sehingga aku mula terapung di awang-awangan superti bidadari.

Dengan kelajuan yang sangat pantas, pedang berwarna putih tadi diangkat tinggi lalu menikam tepat pada jantung raksasa malam.

Tubuh raksasa malam terakhir itu hancur berkecai. Darahnya memercik ke seluruh kawasan.

'Tick'

Jari aku dipetik, darah-darah yang banyak di setiap sudut kawasan serta-merta hilang.

Masa untuk bahagian 3


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 10, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ArianaWhere stories live. Discover now