Dinges was de zoon van Dangus en Dunges, maar Dunges was boos op Dinges, want hij stal haar zeep, dus kreeg hij twaalf taken.
Taak nummerrr 1: Hij moest naar de intergalactische markt voor nieuwe zeep. Het werd een gevaarlijke rit, want hij werd achtervolgd door Donges, zijn broer, die schoot erop los met zijn intergalactische superstar* raketten. Uiteindelijk kwam hij aan op de markt en kocht de zeep, toen ging hij naar de Olympus voor zijn tweede taak.
Taak nummerrr 2: Hades driekoppige hond tot leven wekken. Hij ging naar Frankenstein junior en kreeg een gestoord elixer. Hij ging naar Tartarus en wekte de hond tot leven, maar hij viel Dinges aan, en Dinges kreeg een hersenschudding voor Hades zijn hond wou kalmeren.
Twee jaar later.
Taak nummerrr 3: Hij moest in de Styx baden. Het was onmogelijk, dus vroeg hij om een nieuwe taak, maar die kreeg hij niet. Toen ging hij naar Het Badjas Orakel. Het Badjas Orakel zei hem dat hij alleen in de Styx kon baden met het Zwempak van de Zwempak Bewaker. Hij ging naar de Bewaker en vroeg om het Zwempak. Dat kreeg hij niet, dus deden daagde hij hem uit om in de Styx een zwemwedstrijdje te houden om en met het Badpak. De Bewaker nam het aan en ze gingen naar de Styx. Dinges ging erin en baadde heerlijk. De Bewaker ging erin en was direct dood. Dinges had taak drie volbracht.
Taak nummerrr 4: Veel opschrijven. Hij schreef op: Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste! Dinges is de beste!
Taak nummerrr 5: Iets onbekends doen. Hij wist niet wat hij moest doen bij deze taak. Dus doet hij hem later en slaat hij hem nu over.Taak nummerrr 6: De Hydra 800.1 (nu met meer agressie dan de Hydra 800.0!) verslaan. Deze Hydra had veel, heel veel koppen. 1.000.000 om precies te zijn. De Hydra 800.0 had er 7200. Dinges dacht: O mijn God! 'Riep iemand mij,' was er opeens een stem. Het was Nizno, de god van de Onzin. 'Help mij!!!' zei Dinges. 'Oké,' zei Nizno. Hij gaf Dinges de kracht van de Onzin. Dinges kon nu allemaal Onzinnige Dingen oproepen uit het niks. 'Onzin, help mij,' zei Dinges en allemaal Onzinnige Dingen kwamen tevoorschijn om op de Hydra te gooien. De Hydra kon niet op tegen de stortvloed aan voorwerpen, en werd bedolven.
Taak nummerrr 7: Dulion ontmoeten. Dinges ging naar de vulkaan des ontmoetingen. Dulion had blijkbaar ook twaalf taken gekregen. Dulion stond onderaan de vulkaan, omdat hij er net afgegooid was. 'Jij moet Dulion zijn toch?' vroeg Dinges. Dulion zei: 'Ja, dat ben ik inderdaad.' Nou, dan heb ik mijn zevende taak voltooid door jou te ontmoeten,' zei Dinges. Dulion zei daarop: 'Mijn negende al.'
Taak nummerrr 8: Met Dulion vechten. 'Dat ga ik niet doen!' zei Dinges. 'Mocht ik verliezen, dan kom jij ook niet ver, haha,' zei Dulion. 'Nou, dan moeten we vechten, wat ik niet wil,' zei Dinges tegen Dulion. 'Maar ik wel,' zei een stem. Het was Donges! 'Dulion, help!' schreeuwde Dinges. 'Het is mijn broer!' Maar Dulion kwam niet. 'Donges, ik gebruik de kracht des onzin!' zei Dinges. En allerlei Onzinnige Dingen werden naar Donges toe geslingerd. Maar nog dan bij de Hydra 800.1, maar de dingen raakten meer dan Donges! Ze raakten Nyx, Dulions bodyguard, en ook Dulion zelf werd van de vulkaan geslingerd door de stortvloed. Nyx raakte bewusteloos. Dulion beklom de vulkaan opnieuw, maar was zijn magische dolk kwijt. De vervloekte Dolk des Verdoemenis. Maar gek genoeg was de taak volbracht! 'Dulion, je bent een gek maar aardig wezen,' zei Dinges. 'Ik ga naar de Onderwereld en Nyx redden,' zei Dulion en hij sprong van de berg.
Taak nummerrr 9: De Dolk des Verdoemenis repareren. Dinges liep de vulkaan af en pakte de dolk. Op naar de Repareerder. Maar die was niet thuis. Toen ging Dinges naar zijn vader. 'D-d-dinges, dat is de magische Dolk des Verdoemenis,' zei Dangus. 'Dat wist ik al,' zei Dinges. 'Wegwezen, vort, maak dat je wegkomt, ik wil die dolk niet in huis!' zei Dangus opeens. En Dinges wist niet hoe snel hij weg kon komen. Hij ging naar de Magische Meren der Makerij. En de dolk was weer heel! Hij zwaaide ermee en dacht jabadabadoo!
Taak nummerrr 10: Dulion vermoorden. Watttttttttttttt?!!!!!!!!!!!!!!!! Dacht Dinges. Hij ging toch maar naar de Onderwereld, maar niet graag. 'Dulion, ik heb een nieuwe taak!' schreeuwde hij. En hij gooide de dolk dwars door Dulion. 'Nee! Wat heb ik gedaan?' schreeuwde Dinges. Maar ja, taak was taak.
Taak nummerrr 11: Dulion redden uit de Onderwereld. Dinges ging naar Hades. 'Mag Dulion weer leven?' vroeg Dinges. Hades reageerde niet eens, dus ging hij zelf maar naar binnen, even langs Cerberus 800.1 (nu met 5 hoofden) glippen. En hij was in de Onderwereld. Hij ging naar de geest van Dulion, propte hem in een zak, en nam hem mee naar de oppervlakte. Daarna propte hij de geest weer in het lichaam. Dulion leefde weer!
Taak nummerrr 12: Excuses aan Dulion aanbieden. 'Dulion, sorry, het spijt me erger dan ik kan zeggen. En dat voor een stom zeepje!' zei Dinges. 'WAT HEB JE GEDAAN?! JE HEBT TWEE GODINNEN VERMOORD EN 1 ULTRA PERSOON BIJNA, NOU VINDT ZEUS JE AARDIG!!!' schreeuwde Dulion. 'Het was of jij ging heel even naar de Onderwereld, of ik werd vermoord. Snappie?' zei Dinges op kalme toon. 'En wat als het was misgegaan?' vroeg Dulion. 'Dan zat je nu voor eeuwig vast in de Onderwereld,' zei Dinges zakelijk.
Dinges dacht dat hij klaar was, maar toen zei een stemmetje in zijn hoofd: taak 5, taak 5. Oh nee, dacht Dinges. Maar nu wist hij de taak. Dulion opnieuw vermoorden. Hij ging naar de Olympus, en stak opnieuw het mes in Dulion. Dulion ging naar Tartarus en trouwde er met Nyx. Dinges trouwde met Denges, een aantrekkelijk meisje. Eind goed, al goed. Einde.
JE LEEST
Verhalen over Dinges en Gekli (Silverstar2003)
HumorEen selectie domme verhalen over Dinges en Gekli. Geschreven samen met Silverstar2003. Hij heeft het andere deel: Verhalen over Dulion.