Dinges is getrouwd met Denges. Hij kreeg van Nizno opnieuw 12 taken, maar dit keer was het oké. De taken waren extreem onzinnig. Denges bleef thuis.
Taak nummerrr 1: Help Dulion de goden mollen. 'Hè, is Dulion uit Tartarus ontsnapt? Des te beter,' zei Dinges. Hij ging naar het dal der paniek. Onderweg kwam hij bij een mooi rood huisje, de bewoner was... Nizno! Hij was bezig Denges te onderwijzen in de Kracht der Onzin. Dinges mond viel open van verbazing. Zijn vrouw! Zijn eigenste vrouw! Hij liep snel verder en zag Dulion. 'Dulion! Je bent terug! Maar wat is er met je arm? En waarom die Hydra 8000.0?' vroeg Dinges. 'Ik had hulp nodig, dus toen offerde ik mijn arm aan Nemesis, wel coole boor hé,' antwoordde Dulion. 'Nee, dat is geen coole boor, en je arm opofferen is ook niet verstandig,' zei Dinges. 'Die Hydra helpt me wel goed hoor,' antwoordde Dulion. Maar toen kwam er iets aan. Bonk! Bonk! Bonk! Het was nog een Hydra: de 8000.1. Hij had 1.000.000 hoofden en er kwamen er elke nanoseconde 1.000.000 bij. 'Maak je geen zorgen, hij hoort bij mij,' zei Dinges. 'Oké, ik vind hem eng. Daar zijn nog wat goden, ik en mijn Hydra nemen Hestia, jij en jouw enge geval nemen Hecate,' zei Dulion. 'Ik weet dat ik jouw moet helpen, maar moet jij echt alle goden naar Tartarus sturen?' vroeg Dinges. 'Anders ga ik dood, en worden alle slechte goden, zoals Nyx, voor altijd gevangen gehouden,' antwoordde Dulion. 'Nou, voor deze ene keer dan maar, want ik wil gewoon de wereld, en jou, redden,' zei Dinges. De Hydra van Dinges had inmiddels teveel hoofden, en ze spuwden zuur vuur. Hecate was binnen een seconde verbannen naar Tartarus. Dulion en zijn Hydra vielen aan en ook Hestia was binnen no time in Tartarus.
Taak nummerrr 2: Help Dulion zijn taak om de goden te mollen te voltooien. 'Zullen we opsplitsen om meer goden te mollen?' vroeg Dinges. 'Goed idee,' zei Dulion, en Dinges was weg. Hij ging naar Nizno's broer: Keg, de God van de Gekkigheid. Hij kreeg bij Keg de Kracht des Gekkigheid en kon nu allerlei gekke dingen bedenken, en de bedachte dingen oproepen uit het niks. Hij ging naar Hypnos en stuurde de God naar Tartarus door hem te bekogelen met Onzin en daarna in een Gek iets naar Tartarus te sturen. Maar Hypnos was een van de domste Goden en gaf Dinges per ongelijk de kracht om niet te hoeven slapen en anderen te laten slapen. Daarna ging hij rustig zijn net opgestelde lijst met Goden af. Hij molde ze stuk voor stuk en stuurde ze allemaal naar Tartarus. Daarna ging hij naar Olympus wachtend op Dulion. Tot hij iets ontdekte: hij hoefde niet te eten of te drinken! Hij kreeg die kracht van de domme Dionysos. Hij wachtte verder. Toen zag hij Dulion. 'Hey Dulion! Waarom heb je vleugels? Ik weet dat ik veranderd ben, maar jij? Dat is nieuw,' zei Dinges. 'Heeft Hecate gedaan,' antwoordde Dulion. 'Die rotgodin ook,' zei Dinges half in zichzelf. Toen kwam Zeus aanlopen. 'Hydra? MOL DIE GOD!' schreeuwde Dinges tegen zijn Hydra, meer om te laten merken dat het ernst was, dan dat de Hydra niet luisterde. De Hydra doodde Zeus, nadat Dinges zijn slaapverwekkende krachten had gebruikt. 'Nou, tot de volgende keer. Aju!' Zei Dinges en hij maakte een gek teleporteerding en was weg.
Taak nummerrr 3: Een god worden. 'Watttt?!!!' riep Dinges uit. 'Een god worden? Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik ga wel naar Zeus.' Hij ging naar Zeus en die maakte, wat niet echt gek klinkt, geen god van hem. Hij moest Dulion doden, of wegwezen. Dus ging hij naar Dulion. Dulion dronk een per ongeluk-expres vergiftigt glas water en ging voor de tweede keer naar Tartarus. Of de derde, geen idee. Hij ging weer naar Zeus. Die maakte hem een god, maar net voordat hij een god was, gaf NotGenius, de god van de domheid, hem de Kracht der Domheid. Hij kon nu ook domme dingen oproepen vanuit het niks. Dinges werd de god van de Dingesen. Hij kon nu allerlei Dingesen oproepen vanuit het niks. Ook kwam hij Glubglub tegen, de god der wartaal, hij kon nu mensen vervloeken tot de eeuwige wartaal.
Taak nummerrr 4: Stoot Zeus van de troon. 'Zeus? Neem jij mijn uitdaging aan? Wie wint wordt de nieuwe Koning der Goden,' zei Dinges. Zeus nam de uitdaging aan, maar toen hij hem aannam kwam er een grote golf Dingessen, onzinnige dingen, gekkigheid en domme dingen die zo groot waren dat Zeus werd bedolven. Hij had verloren.
Taak nummerrr 5: Maak een nieuwe kring der twaalf goden. Hij maakte deze kring:
Taak nummerrr 6: Haal Julian uit Tartarus. 'Dulion, kom hier,' zei Dinges, en Dulion kwam recht uit Tartarus.
Taak nummerrr 7: Maak Dulion een god. Hij maakte Dulion de God van de planten. Niet door Dinges verzonnen, maar door Dulion.
Taak nummerrr 8: Maak Dulion de dertiende god. De godentabel ziet er nu zo uit.
Taak nummerrr 9: Pas Olympus aan. Dus maakte Dinges Olympus mooier, beter, sterker, leuker, grappig, gekker en onzinniger dan het was.Taak nummerrr 10: Mol alle slechte dingen. 1 woord en alle slechte dingen waren weg.
Taak nummerrr 11: Mol alle vervuilende dingen en zet er schone voor terug. Weer 1 woord.
Taak nummerrr 12: Rustig uitrusten. 'Eindelijk,' zei Dinges.
En dat was dit verhaal over Dinges. Einde.
JE LEEST
Verhalen over Dinges en Gekli (Silverstar2003)
ComédieEen selectie domme verhalen over Dinges en Gekli. Geschreven samen met Silverstar2003. Hij heeft het andere deel: Verhalen over Dulion.