[ Min Yoongi POV ]
Aku menunggu kedatangan bangtan di stesen keretapi untuk ke Hogwart. Ini merupakan tahun ketujuh aku di sana. Setelah bangtan berkumpul . Aku tolak troli aku melepasi dinding 9 3/4 dan dikuti dengan ahli bangtan yang lain.
Sampai di sana aku terus masuk ke keretapi yang akan membawa kami ke hogwart. Aku mengambil tempat duduk di tepi tingkap . Perjalanan mungkin mengambil masa semalaman untuk sampai .
" Yoongi ." Panggil Namjoon . Aku memandangnya dengan malas .
Sepucuk surat dihulurkan. Aku mengambilnya dan simpan di dalam poket baju sejukku. Tiada niat nak membukanya lagi.
" Ramai yang taruh hati dekat kau, tapi kau beku. Bila kau nak move on? " Pertanyaannya mengingatkan aku pada kenangan lalu.
Kenangan 4 tahun lalu , dimana aku pernah jatuh cinta dengan seorang perempuan. Tapi sayangnya kami dipisahkan oleh kematian.
Kim Jonghyung. Musuh aku dari tahun pertama aku disini. Dia yang bertanggungjawab atas kematian orang yang aku sayangi tu. Masih terbayang - bayang saat kematian si dia.
Aku mengeluarkan kayu sakti aku dari poket. " Lumus " Aku menyebut spell tersebut untuk menghasilkan cahaya dari kayu sakti aku.
Aku berjalan perlahan mengikuti bunyi ganjil tersebut. Saat aku hulurkan cahaya tu pada satu sudut, aku nampak.
Aku nampak Kim Jonghyung sedang menggigit leher dia.
Saat Jonghyung tersedar aku sedang perhatikannya, dia berlari laju meninggalkan lorong tersebut. Aku mendekati dia. Darah memancut keluar dari lehernya.
Aku cuba mengubatinya.
" Ferula " aku menghunuskan kayuku pada leher dia. Cuba membalut lukanya.
Tapi sayangnya dia dah tak bernyawa. Airmata aku mula bergenang melihat matanya yang terbuka luas.
" Hyung ! " Panggilan daripada Jimin mengejutkan aku dari lamunan panjang.
" Eung " Jawabku tapi mata masih memandang keluar tingkap.
" Dari tadi sampai sekarang termenung. Ada yang mengganggu fikiran ke? " Tanya Jimin .
Aku menggeleng.
" Kau ada coklat? " Tanya aku pada Jimin.
" Ada. "
" Bak aku satu. " pinta aku.
Aku mengoyakkan kulit coklat itu dan hanya ambil masa beberapa saat lalu mengunyahnya. Inilah satu cara aku untuk tenangkan fikiran. Coklat.
Ianya akan sentiasa ada dengan aku. Tapi kali ini aku mintak dengan Jimin sebab yang aku punya simpan untuk masa akan datang.
Jimat weh.
Aku memandang langit. Hari dah hampir malam, hanya beberapa jam lagi kami akan sampai di hogwart.
Aku mengeluh dan memejamkan mata aku.
Tak lama kemudian aku rasa seperti ada hembusan angin dimukaku. Tanpa teragak - agak , aku terus membuka mata.
Aku nampak sesuatu berlegar - legar di langit melalui tingkap.
Benda tu semakin dekat dan mendekat .
Pam !
Tingkap keratapi pecah. Semua orang dah menjerit ketakutan. Walaupun kami belajar magik tapi, tidak semua boleh mengawal panik.
Aku cuba berundur tapi ada sesuatu menarik kaki aku kuat.
" Avada Kedavra ! " Jeritku lantang sambil menghunuskan kayu aku pada sesuatu di kaki. Tapi ianya tidak berkesan.
Aku meronta - ronta meminta tolong dari orang lain . Tapi malangnya semuanya sudah terbaring kaku di lantai akibat serangan daripada cahaya tersebut. Ianya hanya cahaya dan tiada bentuk.
Mulanya bewarna putih lalu bertukar hitan saat mendekati kami.
Tangan aku memaut pada dinding tingkap keretapi. Kemas. Tangan aku berasa sakit apabila perlu menahan diri aku dari ditarik oleh lembaga tersebut.
" Mobiliarbus " Aku menggerakkan kayu aku untuk mengawal beg aku dan hempaskan pada kaki aku.
" Arghhh " Teriakku saat beban beg terjatuh atas aku. Dan perlahan kakiku berasa ringan.
" Hyung ! Hyung ! " Aku mendengar jeritan kecil di telingaku.
" Yoongi ! " Mukaku dijirus dengan air.
Aku membuka mata dalam keadaan terkejut dan aku nampak Jin hyung bersama sebotol air.
" Kau kenapa?! " Tanya Namjoon risau.
Aku mengurut dada. Jin hyung berlalu ke tempatnya.
" Mimpi ngeri. " Jawabku lalu memandang lagi pada luar tingkap. Otak kembali mengulang mimpi tadi .
Tangan aku masih menggeletar.
" Kau okay hyung ? " Tanya Jimin sambil memegang tangan aku. Tapi seperti elektrik dia terus melepaskannya.
Aku memandangnya pelik.
" Macam air batu. " Ucap Jimin terkejut.
Aku pandang tangan aku. Pucat. Seperti tiada darah. Macam mayat.
Aku memandang Namjoon dan Jimin yang berkongsi seat dengan aku. Dia juga memandang aku dengan terkejut.
❄❄❄
Nah chapter pertama. Komen weh komen aku tak tahu jadi ke idok sebab ni first time buat genre fantasy. Huhuhu
Vote? Komen?
YOU ARE READING
Ice Prince [ Min Yoongi ]
AdventureKenapa aku gelarkan dia Ice Prince ? Sebab dia keras . Namun dalam sekeras - keras dia , aku mampu cairkannya dengan kehangatan cinta aku.