Letter 1:
You're gonna tell me im crazy. But im so in love with your attitude.Letter 2:
Your gummy smile drive me crazy every single day. Pls love me back.Letter 3:
I know this is crazy but you're just like stepping on my heart everytime you pass by me. I'm gonna love you till the last breath of mine.Ah! Aku mula bosan membaca semua ni.
Aku naik ke atas katil dan melempar selebihnya ke lantai.
Aku menatap perlahan lantai.
Satu surat yang terkoyak berisi kertas berwarna merah menarik perhatian aku.
Aku bangun dan mengutipnya.
Aku duduk di birai katil dan membukanya.
Saat aku membukanya. Keluar rama- rama yang berterbangan dan mula menghilang perlahan.
Aku tersenyum.
" how creative. " Ujarku perlahan.
Aku membaca satu persatu kata- kata yang tak masuk akal yang ditulis dalam surat tersebut.
Kepala aku mula sakit saat meneruskan bacaannya.
Setitik darah mula keluar daripada hidung aku.
Tap
Tap
Tap
Menitis setitis demi setitis di atas surat merah tersebut dan semuanya menjadi gelap gelita.
...
Aku bangun dan melihat member bangtan berdiri di sisi katil.
Aku memegang kepala aku yang masih berdenyut.
" Aku.."
" Kau kena sihir tanpa sedar. " Potong Namjoon laju.
" Sihir? " Aku mengerutkan dahi.
" Sihir cinta tapi mantera tu kau bodoh salah baca . Pastu jadi benda lain. " Taehyung mengetapkan giginya.
Aku mengusutkan rambutku.
" Siapa bagitahu kau? " Tanyaku lagi.
" Cik. Cinta lah bagitahu. Dah dia yang arif pasal benda ni. " Sambung Namjoon.
" Lagipun masa kami temukan kau. Diri kau dikelilingi rama-rama cinta pastu semua surat-surat cinta kau bersepah. Pastu semuanya dah terkoyak. " Tambah Jin hyung.
" Tak semua, yanv merah tu elok je atas katil hyung. " Jimin pula bersuara diikuti dengan anggukan jungkook dan taehyung.
" Ah- Aku taknak baca surat cinta lagi lepas ni. " ujarku sambil menutuo semula mata.
Aku menurunkan bantal dan menutup mata.
" Mimpi indah hyung. " Tepukan lembut di bahu dirasakan seraya ucapan suara jungkook disapa telinga .
' what a great day ' Desirku sebelum menemukan keindahan dalam tidur.
...
Aku sudahpun keluar daripada bilik kesihatan dan aku mula kembali ke asrama.
Aku membuka loker. Masih pelik kerana mata menyapa surat merah yang masih terletak elok di dalam almari.
' Kenapa diorang tak buang surat ni? '
YOU ARE READING
Ice Prince [ Min Yoongi ]
AdventureKenapa aku gelarkan dia Ice Prince ? Sebab dia keras . Namun dalam sekeras - keras dia , aku mampu cairkannya dengan kehangatan cinta aku.