De weker gaat, en Mella word wakker. Half 7. Vandaag gaat ze haar haar weer krullen. Als ze klaar is met haar haar en makeup loopt ze naar haar klerenkast. Ze gaat sowieso haar nieuwe kleren aandoen!
Een grijze skinney jeans met een doorschijnende, zalmkleurige blouse erop. Daaroverheen doet ze een spijkerjack aan. Perfect! Tevreden doet ze haar nieuwe, witte all stars aan. Ze loopt naar beneden, op naar school. Op naar Roy.
'Mella!' het was Maaike, ze kwam het schoolplijn opgefietst. Ook in haar nieuwe kleren.
'Hee!' zei Mella vrolijk. 'Het was echt leuk gisteren!'
'Ja he! Ik ben ook superblij met mijn nieuwe kleren!' stemde Maaike in.
'Ik ook!' lachte Mella. 'Kom, zet je fiets op slot. Dan gaan we vast naar binnen' stelde ze daarna voor.
Maaike zette haar fiets in het fietsenhok en ze liep achter Mella aan naar binnen.
'Volgens mij zijn we best vroeg' zei Maaike, op haar horloge kijkend.
'Ja klopt!'
'Kijk wie daar zit!' Maaike wees naar Iris.
Ze las een boek, haar haar zat in een lage staart en ze had een trui aan met een beertje erop.
'Eigenlijk is ze best wel raar he' zei Mella.
'Nogal, en zonder ons heeft ze helemaal niemand' grinnikte Maaike.
Mella lachte als een boer met kiespijn.
Ze keek de aula rond. Daar stonden Maggie en Roy. Ze hadden elkaars handen vast.
Ze hadden iets.... Roy en Maggie. Na 3 dagen. Verkering. Relatie. Samen. Verliefd.
Vanalles schoot door haar hoofd. Ze was verliefd op Roy, ze haatte Maggie. Roy en Maggie. Het bonkte en ze werd duizelig.
'Hé, gaat het wel?' vroeg Maaike bezorgt. 'Wat is er?'
'Ik voel me niet zo goed' Mella greep naar haar hoofd.
'Kom, ga even zitten' Maaike trok een stoel van een van de tafels in de aula vandaan en zette hem bij Mella neer, die vervolgens neerzakte. 'Roy' fluisterde ze.
'Wat?' vroeg Maaike verbaasd.
'Ik ben verliefd op hem' ze wees in de richting van het stel aan de andere kant.
Maaike keek en zag wat ze bedoelde. ''Maggie's vriendje?' zei ze een tikkeltje verbaasd.
Mella knikte en zuchtte diep.
'Ach lieverd, sorry dat wist ik niet. Anders was ik gister natuurlijk nooit naar hem toe gegaan! Wat erg' zei Maaike en ze gaf haar een knuffel.
'Weetje het maakt niet uit, i don't need a man, i have my best friend' zei Mella met een glimlach.
'En zo is het!' Lachte Maaike.
Mella zat weer optijd op haar plaats, naast Roy. 'Ik heb met Maggie' vertelde hij ineens.
'Dat dacht ik al' zei Mella met een fake-smile. 'Ze is knap he' zei hij terwijl hij verliefd haar kant op keek. Maggie draaide zich precies op dat moment om en gebaarde een kusje naar hem. Hij deed hetzelfde terug.
'Ze vroeg mij ineens op date' vertelde Roy.
Oke dit hoef ik niet te weten, dacht Mella geïriteerd. Ze zuchtte en bladerde in haar boek. 'En het was meteen raak, diezelfde avond'
'Bespaar me de details' grinnikte Mella nep.
'Jij bent echt chill weetje, heel anders dan al die andere meisjes' zei Roy ineens.
Dit had ze niet zien aankomen. Ze voelde dat ze rood werd. 'Hoe bedoel je?' vroeg ze een beetje argwanend.
'Gewoon, niet zo'n makeuperig typje. Een beetje one of the guys ofzo'
Mella keek nepboos 'one of the guys? volgens mij ben ik toch echt een meisje hoor'
'Voetbal of hockey' vroeg Roy.
'Voetbal, jij hockey zeker' zei Mella.
Roy lachte. 'Klopt'
'DJ-mixen of pop muziek?' vroeg Roy verder.
'Is dit een verhoor ofzo' lachte Mella.
'Misschien. Wat is daarop uw antwoord' Roy lachte zijn geweldige lach. Mella voelde kriebels in haar buik. 'Pop muziek'
'Slechte smaak zeg' glimlachte Roy uitdagend.
Moet de jongen zeggen die met de grootste slet van de school date, dacht Mella.
'Jij dan' pestte Mella terug.
Roy barstte ineens in lachen uit, zijn lach was zo aanstekelijk dat Mella meedeed.
Maggie keek geïriteerd om met iets van jaloezie in haar ogen.
Net goed.