Aq melihat jam tangan ku.8:30 pagi,masih ad 30 minit lagi sebelum cafe buka.
Aq teringat yang Joshua pernah berkata bahawa dy bekerja di 7Eleven berdekatan cafe ini.
Aq berjalan ke 7Eleven itu dan masuk ke dalam 7Eleven itu.Aq mencapai sebuku roti dan secawan coffee lalu letak d kaunter pembayaran.
"Ermm maaf ya,dekat sini ad pekerja nama Hong Jisoo x?"Tanya aq kepada pekerja lelaki itu.
"Owh dulu ad.Xpie dy da berhenti.Kenapa ya?"Tanya lelaki itu balik.
"Awq tau kenapa dy berhenti?"
°
°
°
°
"Stop!Hajima!"Aq menahan sebuah teksi dengan tergesa².Pantas aq masuk ke dalam teksi itu.
"Ahjushi,tolong bawa saya ke airport.Bawa selaju yang boleh."Kata aq tergesa².
Aq x senang duduk.Nafasku tercungap².Joshua dalam bahaya.
Sesampai sahaja d airport,terus aq berlari ke tempat menunggu pesawat ke Amerika.
Orang ramai yang ad aq rempuh sahaja.Makian yang d terima aq abaikan.Aq kena cari Joshua.
"JOSHUA!"Aq terus berlari ke arah Joshua apabila melihat Joshua sedang berdiri.
"Jungmi shi?Waeyeo?"Tanya Joshua cemas.Aq pantas memeluk tubuh lemah Joshua.Dan d iringi dengan airmata.
"Kajima.Jangan pergi mana².Saya masih sayang awq.Saya masih cintakan awq.Kajima Jisoo."kata aq.
Joshua meleraikan pelukan.Dy menatap mataku.Ibu jarinya mengelap airmata aq.
"Mianhei Jungmi shi,saya xda pilihan lain.Saya terpaksa pergi ke Amerika."Jawab Joshua.Matanya sayu,mukanya pucat.
"Saya ikut.Saya x nak jadi macam dulu.Saya x nak tinggalkan awq lagi Joshua."Kata aq.Aq serius sekarang.
"Baguslah Jungmi.Kamu boleh amik tiket aunty.Aunty memang dah lama tunggu kamu.Dari dulu lagi Jungmi."Tiba² Ahjumma Hong muncul.Aq memandang wajahnya.
"Ahjumma,"
"Xpa.Ahjumma pun x sesuai ke Amerika sebab cuaca dy sejuk.Kebetulan kamu ad dekat sini,bolehkan kamu gantikan ahjumma?"Tanya Ahjumma Hong.Aq terus memeluk tubuh Ahjumma Hong.
"Gomawo ahjumma."Ucap aq.Ahjumma Hong mengangguk.
"Nanty ahjumma bagitau eomma kamu ya?Jaga Joshua baik²."Pesan ahjumma Hong kepadaku.
°
°
°
°
Kami telah tiba d hotel.Aq terpaksa tidur sebilik dengan Joshua kerana hotel telah penuh.
Aq mencapai tualaku lalu cuba mencari bajuku.
"Omo!Aq terlupa bawak baju!Ottokhae?!"kata aq perlahan.Takut² Joshua dengar.
Aq keluar berjengket.Joshua sedang lena tidur d atas katil.Okayh good.
Aq membuka beg kertas yang berisi baju yang baru aq beli xdie.Tiba² aq rasa pinggang ku d peluk seseorang.
Aq memusingkan badanku untuk melihat siapakah pemilik tangan itu.
"Joshua,awq buat ap nie?"Tanya aq.Joshua tersenyum nakal.Dy menolak aq perlahan hingg ke atas katil.
"Your body damn sexy.Awq goda saya lah."Kata Joshua.
°
°
°
°
°