White Coffee

285 20 0
                                    

  Kring
Kring

Bunyi deringan jam lonceng membingitkan telingaku membuatkan aq terjaga dari tidur.Dalam keadaan mamai aq mencapai jam lonceng berwatna hijau berkartun katak itu.

  Aq menekan punat yg berada d bahagian atas jam lonceng lalu meletakkannya d tepi ku.Sekali lagi,aq mencapai jam lonceng lalu melihat waktu.

"Hmm baru 8 suku.Wait?!what?!8 suku?!omo aq da lambat nx pergi kerja!"Aq terus bangun dari katil lalu berlari ke bilik mandi untuk bersiap ke tempat kerja.

  Selepas 10 minit,aq turun tergesa² ke tingkat bawah dn mencapai kasut converse ku.

  "Omma!Jungmi pergi kerja dulu!Annyeong!"Jerit aq kepada omma ku yg beradad dapur.

"Nae.X sarapan dulu ke?!"Tanya omma sgn suara yg tinggi.

"Jung dah lambat.Nnti Jung makn dekat cafe js.Bubye!"Ucap aq.

  "Nae hati²!"

Aq segera berlari ke pondok menunggu bas berdekatan.Haish mana bas nie!Aq dah lambat nx pergi kerja nie!

  Selepas 15 minit,barulah bas tiba.Aq cepat² berlari masuk ke dalam bas dan duduk.

  Setelah sampai d tempat kerjaku,aq bergegas turun dari bas dan berlari masuk ke dalam cafe tempat aq bekerja.

Semua yg ad memandang aq dgn pandangan pelik.Ah kesah ap aq,aq dah lambat nie.

  "Jung,lambat gila kau dtg hari nie."Kata Somi,rakan sekerja ku.

"Aq bangun lambat.Fuh huh huh huh boss dah sampai?huh huh?"Tanya aq dgn nafas yg tidak teratur.Ye lah,aq lari mcm lumba maraton doh xdie.

  "Blom lagi.Cepat tukar baju.Ramai pelanggan nie."Arah Somi.Aq mengangguk lalu menukar baju uniform d bilik persalinan.

  "Jung,kau jaga kaunter.Aq nx tolong Jennie dekat dapur tu."Kata Somi.Aq mengambil alih tugas Somi.

Owh lupa nx bagitau,sudah kira² 3 bulan aq bekerja d cafe ini sementara menunggu keputusan final exam.

  Aq x nak menganggur,
menghabiskan duit omma appa aq.

Sementara itu,seorang namja sedang berdiri d hadapn sebuah cafe.

  "The Swageu Cafe?"Namja itu membaca signboard yg tertulis d cafe itu.

  "Cubalah try."Kata namja itu lalu masuk ke dlm cafe itu.

  Ramai pelanggan sedang sibuk makan d situ.Namja itu terus meluru ke arah kaunter untuk memesan minuman dn makanan.

"Yes sir can I take ur order?"Tanya seorang waiter yg memakai topi hitam bertulisan nama cafe ini.

  "Nae.Give me hot white coffee and peanut waffle."Pesan namja itu.

"Nae.Wait for a-"belum sempat aq menghabiskan ayat ku,mata aq terbulat besar apabila melihat namja d hadapn aq ini.

  "Kau kerja dekat sini Jung?"Tanya namja itu.Aq meneruskan kerja ku kerana tidak berminat dgn namja yg berada d hadapanku ini.

  "Kau nmpk aq tgh kerja kan sekarang nie?Aq bukan menganggur mcm kau,Hong Jisoo."Sindir aq.

"Sape kata aq menganggur?Aq kerja dekat 7-Eleven depan tu."Jawab Joshua.

  "Aq x nak tahu.Dan aq x nak amik tahu."Balas aq.

"White coffee siap!"Jerit Somi.White coffee yg d letakkan d atas meja itu aq ambil lalu letak d atas kaunter.

  Waffles kacang yg sudah siap d masak d ambil lalu d letakkan ke dalam beg kertas dan d letakkan bersebelahan white coffee xdie.

  "Kau dah makan?meyh aq belanja kau."Tanya Joshua.

"X payah.Aq dah kenyang."Tipu aq.Woi kau dari xdie x makan jungmi oi!lapar!

  "Ceyh,x payah tipu aq.Dari xdie perut kau berbunyi.Jom aq belanja kau makan."Ajak Joshua lagi.Ish perut aq bnyi kuat sgt ke?

"Aq ka-"

"Pergi je lah.Aq boleh ganti kau.Lagipun,pelanggan x ramai.Bingit telinga aq denga bunyi perut kau tu."Sampuk Somi yg sudh berada d sebelahku.Nx x nak,terpaksalah aq mkn dgn Joshua.

"Nae."Jawab aq pendek.Aq mengambil secawan white coffee dan sekeping waffles kacang lalu duduk d meja d rooftop.

X ramai yg pergi rooftop pepagi buta nie.

"Kau,dari dulu sampai sekarang.Menu sama je kau suka."kata Joshua memecahkan suasana sunyi.

  "Kau pun sama.X da beza."Jawab aq malas.

"Dulu kau-"
  "Aq x suka kau ungkit benda lama."Aq memotong ayat Joshua.

"Okayh.Mianhe."Ucap Joshua.Aq cepat² menghabiskan waffles dan white coffee ku untl segera sambung kerja.Ye lah aq dah lah dtg lmbt,x kn lh rehat pun nx lmbt².

  "Aq rindu kau."

 

EX♥HJS♥ Where stories live. Discover now