Sy tengok sibuk itu pekerja angkat beg2 semalam yg kena susun di tepi tangga.Luffy pun sibuk mengangkat juga.ada beberapa barangan perabot dlm rumah kena angkat sekali.sy tengok mama Lucy dan uncle Sean turun dari tingkat atas..sy pergi dekat diorang;
“ma..do you really need to do this?” sy tanya mama Lucy.mama tengok sy..kuyu mata mama Lucy.bila nmpk keadaan mama Lucy begitu..sy rasa sy ni sda jdi anak derhaka.sy tau mama Lucy kecewa dgn tindakan sy.
“Baby..mama xmarah kamu nak..biar pn mama kecewa kamu bt begini..mama tau niat kau baik.tpi mama xmau tengok kamu diapa-apakan oleh keluarga Drake depan mata mama” bilang mama Lucy,lemah suara dia bercakap.uncle Sean pegang bahu sy;
“Just take care of Lea and yourself Kay..call us anytime you want” uncle Sean cium dahi sy.mama Lucy cium pipi sy terus dia berjalan keluar dri rumah.uncle Sean mengikut dari belakang.Luffy muncul di pintu..berpeluh muka dia menolong angkat barang;
“Jaga diorang2 yg di rumah ni Luff..ada apa2 inform kami” begitu sy dgr uncle Sean pesan sma Luffy.Luffy angguk2 kepala sambil lap peluh di dahi guna tuala kecil.Georgia muncul xlama lepas tu.ada satu kereta menunggu di luar.“Ma..” Georgia peluk mama Lucy “..I’m sorry ma”
“Promise me you’ll fix this Gia..” bergetar suara mama Lucy tengok Georgia.Georgia tunduk saja tp mengangguk kepala.Mama Lucy dan uncle Sean masuk dalam kereta sewa yang Georgia sewakan untuk diorang.separuh budak2 yg tinggal di rumah itu berlarian peluk sy.some of them menangis.sorg2 sy cium dahi.siap sy bagi nasihat supaya jangan nakal
Sy,Georgia dan Luffy berdiri di tepi jalan menengok saja kereta dan lori muatan brg2 dr rumah tu bergerak sampai di hujung jalan.“Mana Lea?” Luffy tanya..
“dia tidur tu di sofa.nasib baik tu tukang angkat brg x angkat tu sofa.nnti sekali dgn Lea dia angkat masuk lori” sy bilang..cuba mau menceriakan suasana.walaupun sedih sy tgk mama Lucy dan uncle Sean berpindah keluar.
“I’m going in” bilang Georgia.
“Me too” bilang Luffy..
“you guys go ahead..sy mau duduk di luar sekejap” sy pula bilang begitu.Tinggal lagi sy sorang di luar menengok jalan raya yg kosong..Once upon a time..there’s me and mama Lucy.Now..its only me..sy ayun laju2 itu kerusi ayunan..mau lepas perasaan runsing..tiba2 sy berhenti berayun.di seberang jalan sy nmpk sorang lelaki sedang menengok ke arah sy.sy berdiri mau seberang jalan pg dekat lelaki tu.tpi cepat2 lelaki tu lari kasi tinggal sy.nasib baik kau bawa motor..kalau sy kejar..hurmm..mmg xterkejar pun.sy kembali ke rumah.sy pg tengok baby Lea..dia bangun suda.sebelah Georgia duduk sambil mkn baby snack..
Luffy turun lengkap berpakaian kemas;
“You guys get ready..kita keluar pg mkn” dia bilang sambil dukung baby Lea..
“Kau spend ka?” tanya Georgia.
“No..kau yg belanja” bilang Luffy..baby Lea sniff2 suda badan si Luffy..menghidu wangi badan si Luffy la tu.habit si baby Lea sda ni..kalau sy atau Georgia lepas mandi..rambut kami dia akan tarik pg sniff..kasi biar sja la..
Sy ambil baby Lea dri Luffy;“Sy tukar baju Lea..nnti kau ambil dia di bilik when I get ready aarr..” sy bilang sma Georgia
“Biar sy yg urus Lea.kamu pg la get ready..” Bagus pula hati si Luffy ni..jangan kasi lepas ini peluang Kayla..
“Ok set..baju dia dlm bilik sy..pandai2 la kau pilih baju Lea aarr..” Bernaikkan la kami pg tingkat atas mencantikkan diri.
Selesai mandi,sy keluar dr toilet..terkejut nmpk si Luffy sna katil sedang kasi bedak baby Lea.lain muka dia nmpk sy berkemban sja;“why..?whats wrong?” sy tanya Luffy..akward tpi sy bt mcm biasa
“Nothing..ni ba si Lea ni.dia pusing2 ni penutup bedak” Alasan kau ini Luffy..xngam2 ba..
“Ok..I’m ready..woooww...” terkejut kali Georgia nmpk kami dlm bilik tu dgn sy berkemban sja “..sorry..” bilang Georgia..dia mau keluar dr bilik sy tapi sy panggil dia..
“Its not what you think Gia..biasa suda kami begini” Sy bilang.Georgia masuk balik dlm bilik sy.
“Really Luffy..?I thought ada something antara kamu ni..” Bilang Georgia..
Luffy diam.masih lagi tangan dia sibuk mengurus baby Lea.sekali sekala georgia tolong Luffy.sy pula sda masuk di closet mau pakai baju..******************************************************************************************
Tidak sedar 2minggu suda mama Lucy dan uncle Sean berpindah ke tmpt lain.so far urusan di foster house tu berjalan lancar.kalau Georgia xsibuk dgn projek usaha sama dgn bekas company sy..dia akan tolong2 sy di rmh pada hujung minggu..rutin kami biasa2 sja..
Jollyn pernah datang pg lawat sy..sna dia berkenalan dgn lebih rapat lagi sma Georgia..bergeng suda diorang..Jollyn pn suda tau pasal sy menyamar jadi Perla.dia terkejut..reaksi dia sama macam mama Lucy..tpi lama2 dia kasi paham juga..balik2 dia nasihat sy supaya x silap langkah.
Satu pagi tu....
Sy dalam dapur..sedang bt minuman utk sarapan pagi.si Georgia berlarian pg buka pintu;
“Long time no see..how are you?” sy dgr Georgia bercakap..kemudian sy dgr suara perempuan bercakap.Georgia masuk dapur.bila sy nmpk perempuan sebelah dia..sy senyum...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Perla Season Three ( Season Finale ) #Completed
RomanceShe found her love. He found his purpose