Georgia lead sy masuk dalam rumah tu..I swear rumah ni mcm istana dalam cerita Frozen..seorang perempuan sedang turun dari tangga sambil senyum memandang kami;
“Miss Bertisya..” Georgia datang dekat kemudian peluk perempuan tu..
“How are you Gia..?” si Bertisya tanya Georgia.. Friendly ooo adik perempuan Mr Brandon.dari suara dia pn suda boleh tahu..
“I’m good Miss..how are you?” tanya Georgia balik
“I’m very fine Gia..thank you” kemudian Bertisya tengok sy..makin lebar senyuman dia bila nmpk baby Lea
“Finally i get to meet my cousin” hilang sekejap gugup sy bila nmpk dia senyum “..and my niece..she’s sleeping?” Bertisya usap2 pipi baby Lea dgn jari dia..
“Yess..” sy cuba2 buat tenang..sy senyum sama Bertisya “..you want to hold her?”
“Oh..its ok..I’m not good at holding baby..maklum la..rumah ni just me and Dondon.both of us blm berkahwin.so..its kind of awkward to have this little human here” Bertisya usap2 lagi pipi baby Lea..Dondon?comel juga nama timangan Mr Brandon...~~~
“Oh my God..sorry for my rudeness..come here in this room..” kami masuk dalam satu bilik..design bilik tu x nampak macam ruang tamu.
“Please..have a seat..I’ll ask the maid to make us some drink” kemudian dia pg tekan buzzer di dinding.Waahh..xpayah berjalan pg dapur untuk buat minuman.tekan buzzer saja..ada orang yg akan dtg serve..
“Err..sorry Miss Bertisya..is Madame Louise here?” Georgia tiba2 bersuara
“Oh..Grandma x di sini sekarang..dia ikut Dondon pg office..but they’re coming home for lunch..so wait for a while ya” senyum lagi si Bertisya..kecil mata dia kalau senyum “..Mom and Dad ada di bilik diorang..sekejap lagi diorang turun la tu”
Amaaa...the ‘uncle’ and ‘aunt’ is upstairs..sy peluk baby Lea kemas2..baby Lea masih lagi tidur,kepala dia melentok di bahu sy..“Err..what it is again your name?Dondon told me before tp sy lupa suda” Gulp..she ask for my name..Georgia pura2 check brg dlm beg dia sambil batuk2..Gia! Is that a signal or something?Kau xbagitau sy apa2 pasal signal pun..haishhh...
“Perla..I’m Perla..” sy jawab
“Sis Perla..letak la baby di sofa..penat kau dukung baby terus” Sy letak baby Lea di sofa..baby Lea merengek sekejap..kemudian dia diam,sambung tidur.
“How old are you sis Perla?” Bertisya bertanya.
“I’m 25years old”
“Waaa..sama umur kita”
Sy senyum,angguk2 kepala.stop negotiate with me..please..!
Pintu bilik tu kena buka..datang sorg perempuan bawa dulang minuman.perempuan tu susun 1 persatu itu gelas di atas meja;
“Thanks Lola..”
perempuan tadi senyum kemudian keluar dri tu bilik.“Thats Lola..aunt Margaret’s daughter..staff dlm rumah ni” bilang Bertisya
“I thought Lola sekolah..” Georgia pula menyampuk
“Yes..she is..tp skrg cuti sem..so dia dtg tolong2 aunt Margaret”
Sy dgn Georgia angguk2 kepala.
“Well sis Perla..sy xakan tanya sis apa2..sy tgu Grandma sja yg tanya sis nnti” bilang Bertisya.sy angguk kepala lagi..
“Sorry..I need to make a call..you guy go ahead continue ok” Georgia angkat beg dia sambil tgk sy..as if she’s saying; I’m going home.
Macam sy mau menangis tgk pandangan mata Georgia..Jangan kasi tgl sy..!!
“Are you going home already Gia?” Bertisya tanya
“Yess Miss..Sy ada plan lain lg hari ni” menipu saja kau sana Georgia..grrrr..sakitnya hati sy...
“Well..drive safely ya..” Bertisya peluk Georgia “..no worries about sis Perla..nnti Dondon htr pulang”
Georgia peluk sy sambil bisik sesuatu.sy angguk2 kepala.silaka si Georgia..boleh2 dia bisik sy: Good Luck??!!
Selepas Georgia pulang..tgl lagi sy dgn Bertisya..Tumpuan Bertisya sekarang dgn baby Lea yg sdg tidur
“Oh no..she’s wake up” tiba2 Bertisya berdiri tgk sy.sy ketawa tgk Bertisya yang mengelabah
“Its ok..lagipun skrg ni masa makan dia..”
Baby Lea buka mata dia,pandangan dia berjumpa dgn Bertisya..berkerut dahi baby Lea;
“Mama...” suara baby Lea mcm mau menangis nampak orang yg dia xpernah jumpa.
“No..dont cry..please” Bertisya usap pipi baby Lea..sy senyum saja tgk Bertisya.baby Lea bangun kemudian dia kasi pusing badan dia.Pelan2 kaki baby Lea turun pijak lantai..bila dia nmpk sy..bibir dia mula membiut..mau menangis..selangkah demi selangkah baby Lea berjalan ke arah sy;
“Its ok Lea..thats your aunt” sy dukung baby Lea..baby Lea tgk Bertisya,kemudian dia tgk sekeliling..menangis lagi.ni kali kuat dan nyaring.kuat dia peluk leher sy.
“oh my God..is she shocked?I’m sorry baby” Bertisya usap2 belakang baby Lea.
“Why is that baby crying Joana?” tiba2 pintu terbuka..suara sorg perempuan kedengaran..di sebalik pintu muncul sorang perempuan dlm lingkungan umur 80-an..besar badan dia.berpakaian office warna biru langit..di tangan dia pula pegang tongkat.perlahan dia berjalan sambil dipegang oleh..Mr Brandon.di belakang pula sorg lelaki dlm lingkungan umur 50-an mengikut dri belakang.Ini mesti bapa Mr Brandon.
“Grandma..”
Bersambung...
YOU ARE READING
Perla Season Three ( Season Finale ) #Completed
RomanceShe found her love. He found his purpose