Perla Chapter 12

872 55 0
                                    

Hari yang menggerunkan pun tiba..dr semalam lagi sy x dapat tidur,susah hati sy mau jumpa ‘keluarga’ sy..mcm mn kalau diorang dapat tahu pasal pembohongan sy?mcm mn pula pandangan Mr Brandon terhadap sy selepas itu?
Sy tengok jam.. 9:40pagi..perjumpaan tu jam 12tengah hari nnti..Georgia yg akan htr sy dan baby Lea.sy kurik2 dlm almari mencari baju apa mau dipakai..baju baby Lea suda sy sediakan awal2 lagi..tp baju sy pula sy x terbeli..ahh..lantak la..pkai sja apa yg ada..

Sy turun pg bawah sambil dukung baby Lea..beg utk brg2 baby Lea kalau berjalan sy sangkut di bahu..

“Aauuwww..she so cute” Sandra dukung baby Lea..berabis dia cium2 pipi baby Lea.ketawa2 saja dia kena cium.biasa sda baby Lea dgn Sandra.Sandra pn tinggal dgn kami sda..rupanya Sandra suda bercerai sma suami dia.paling menyedihkan anak Sandra meninggal disebabkan sakit jantung berlubang..sebab tu la Sandra suka betul dgn baby Lea.

Luffy pg dekat sy..muka dia nmpk risau..;
“Can you take care of yourself?” dia tanya sy sambil pegang bahu sy.
Sy senyum sama Luffy

“Yes..no worries..ok?” kalau sy cemas..sy tau Luffy lagi cemas.biar la sy buat2 happy sedangkan hati sy ni mcm roller coaster sda up and down~~

“Are you ready?” Georgia tanya sy.sy diam sekejap..sy tarik nafas panjang2 kemudian sy hembus..this is it Kayla..no turning back..just make sure you’re not messing up things.sy ambil baby Lea dri Sandra.Sy pandang Luffy

“Be careful” Luffy angkat beg baby Lea yg bersangkut di bahu..berempat kami keluar dari rumah tu pg kereta Georgia.
“Hey guys..jgn la buat muka sedih..sy akan pulang jga ni malam..” sy tgk muka Luffy dan Sandra sedih semacam..Georgia yg dlm kereta suda mula menangis.muka dia sembam di stering kereta..berinjut2 bahu dia.
Luffy cium dahi baby Lea..dia usap pipi sy;

“call us after you done with them”

Sy angguk kepala sja..

Sepanjang perjalanan kami x bercakap.hanya bunyi Georgia tarik2 hingus..sisa dia menangis tadi.baby Lea pula suda tertidur di paha sy.

Kami masuk di perumahan di L******..kali ni rumah kiri kanan lebih besar dari tmpt yg Mr Brandon bawa sy hari tu..

“Ini area rumah keluarga Mr Brandon..rumah nenek diorang di KL” Georgia cakap

“Siapa2 yg sy akan jumpa nnti Gia?” sy tanya Georgia..

“Kau akan jumpa bapa Sir Brandon, Master Bernard Drake.dia abg kepada Lilian Drake..which is Perla’s mom..dua sja diorang adik beradik..then wife Master Bernard Madam Tina and sister sir Brandon,Bertisya Joana” sy angguk2 kepala dengar ayat Georgia satu persatu “..Lastly the grandmother.. Madame Louise..dia bukan asal di sini.Madame Louise kahwin org sini..”

“Macam mn diorang boleh jadi kaya betul aarr..?” sy tanya lagi

“Dari yg sy tahu sikit2..husband Madame Louise lari kasi tgl dia..Master Bernard dan Miss Lilian masih kecil lagi waktu tu..dia buka bisness kecil..saudara dri negara asal Madame Louise ada dtg menolong..years by years bisnes tu berkembang..smpi la skrg ni.one of the most powerful company..thats what people claim..”

Basah suda tapak tangan sy dgr cerita si Georgia ni..Ni kali sy try korek pula hal Mr Brandon;

“Mr Brandon suda kahwin?berapa umur dia sekarang”

Georgia geleng kepala;
“Dia pernah bertunang..tp putus 2tahun lepas.Mr Brandon kedapatan bekas tunang dia dgn lelaki lain di apartment tmpt dorg tgl sama2” sakitnya hati sy mendengar..tp sy diam sja..xmau bagi ketara sma Georgia “..dia tua kita 5tahun..kalau kau mau pikat dia..try la” Georgia ketawa

“Eee..gila ka mau pikat dia...lagi satu..kau lupa ka kami ni ‘cousin’?”

“Oh iya kan..”

Tidak sedar kami berhenti depan sebuah rumah.Nafas sy mula naik turun..sy tgk Georgia..;

“Gia..you will help me right?” sy tanya dia..macam kena pukul2 dada sy..

“Yes Kayla..sy akan sentiasa di sisi kau..” Georgia pegang tangan sy..

Sy tgk rumah tu dr dalam kereta..minta2 la everything going smooth...Georgia keluar dri kereta.dia tekan loceng pagar..xlama tu pagar terbuka..kemudian dia masuk balik terus pandu kereta tu masuk di perkarangan rumah.

Sy turun dri kereta..baby Lea sy dukung kemas.dia masih tidur..terbiut sda ikatan rambut baby Lea..beg baby Lea sy sangkut di bahu.kemudian sy tgk Georgia.kami berdiri depan pintu..Georgia tekan buzzer

“Yes?” kluar suara dr tu speaker buzzer

“I’m Georgia..Sir Brandon assistant”

Tiiiit...

Berbunyi pintu rumah tu.Georgia tolak sambil ajak sy masuk.sy ikut saja dri belakang.

Bersambung...

Perla Season Three ( Season Finale ) #CompletedWhere stories live. Discover now